וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שיא חדש באלימות במגרשי הכדורגל

בניגוד לעלייה החיובית בכל הנוגע להכנסות ופופולריות, בגרמניה מודאגים מהנתונים שחשפו עלייה במקרי אלימות. אבל יש פתרון

אוהדי שאלקה. Peter Dejong, AP
העלייה בקהל מביאה גדילה בכסף, אבל גם באלימות. גרמניה/AP, Peter Dejong

על אף העלייה במספר הצופים במגרשים והגדילה בפופולריות של הכדורגל בגרמניה, המשטרה הגרמנית הציגה היום (שני) נתונים מדאיגים בכל הנוגע לאלימות בכדורגל. על פי הנתונים, הגבוהים ביותר ב-12 השנים האחרונות בגרמניה, בעונת 2011/12 הייתה עלייה של כמעט 50 אחוז במספר הצופים שנפצעו, עלייה של 20 אחוז בשעות עבודה לשוטרים, והכמות הכי גדולה של מקרי אלימות מאז שנת 2000.

רק בתקופה האחרונה זוכרים בגרמניה את הקרבות לפני הדרבי של חבל הרוהר בין אוהדי שאלקה ודורטמונד, וכמה ימים לאחר מכן התעמתו אוהדי דינמו דרזדן והאנובר במסגרת הגביע, בשתי תקריות שהזכירו לגרמנים שהמצב רחוק להיות אידיאלי.

הנתונים האלה באים בניגוד למגמה החיובית בכדורגל הגרמני, שמסמלת על עלייה ברורה בפופולריות של הענף (בתוך גרמניה ומחוצה לה), עלייה עקבית במספר הצופים במגרשים (ממוצע של 42 אלף למשחק בבונדסליגה), ועלייה זו השנה השביעית ברציפות בצמחיה הכלכלית, כשהבונדסליגה - עם קבוצותיה נטולות החובות - קרובה להדביק מבחינה כלכלית את הליגות באנגליה ובספרד.

לטענת המשטרה, הבעיות הן לא רק מחוץ למגרשים, אלא גם בתוך האיצטדיונים, במיוחד ביציעי העמידה. בגרמניה כבר עלתה תוכנית חדשה לבטיחות במגרשים, שכוללת בדיקות מחמירות יותר בכניסה, אבל התוכנית נתקלה בהתנגדות נחרצת מצד ארגוני האוהדים. ובגרמניה, כידוע, דעת האוהדים נחשבת.

"חשוב שכולם ייקחו אחריות, נסר מההתאחדות, "כשהנתונים האלה ברקע, עם הרצון למצוא פתרון, הליגה עובדת בדיאלוג עם הקבוצות בניסיון למצוא מענה לבעיות". ההצבעה לאישור תוכנית הבטיחות החדשה תתקיים ב-12 בדצמבר.

אוהדי דורטמונד. רויטרס
בגרמניה מתחשבים בדעתם. האוהדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully