וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור רפאלוב: "העונה אני שחקן יותר דומיננטי"

19.11.2012 / 11:30

מערכת היחסים עם הנשיא, המשבר בברוז', הפציעה, הנבחרת ומכבי חיפה: "משפשף את העיניים לראות שזה באמת נכון". ליאור רפאלוב מתארח במדור השגרירים

על השגרירים הישראלים ברחבי היבשת עבר סוף שבוע מצוין בכל הקשור לכדורגל עם מאזן שיא העונה של ארבעה שערים ושלושה בישולים לצד עלייה בדקות המשחק. אחד מכוכבי המחזור, ליאור רפאלוב שכבש צמד במדי קלאב ברוז' וממתג העונה את מעמדו כאחד השגרירים הבכירים של הכדורגל ישראלי, מתארח במדור "המראות ונחיתות" כדי לדבר על המשבר בקבוצתו הבלגית וגם על האקסית מכבי חיפה והמצב הבטחוני בישראל.

ממריא: ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' מול סרג'יו פינטו שחקן האנובר. Martin Rose, GettyImages
"יש לי מעמד בקבוצה". רפאלוב/GettyImages, Martin Rose

בשבת, קלאב ברוז' קטעה רצף איום של שמונה משחקים בכל המסגרות, כולל חמישה הפסדי ליגה רצופים. את כל העצבים והתסכול פירקה סגנית האלופה על בוורן הקטנה עם 2:6. גם רפאלוב, שבשבועות האחרונים סבל מפציעה בשריר הירך האחורי שהגבילה אותו מאוד וגרמה לו להחמיץ מספר משחקים, לקח חלק פעיל בחגיגה. "זו הייתה תקופה לא קלה. במועדון פאר כמו קלאב ברוז' להפסיד במשך חודש רצוף יוצר לחץ מטורף של הקהל וההנהלה. המאמן פוטר והייתה המון ביקורת על השחקנים. הניצחון הזה שחרר קצת לחץ והוא יכול לעזור לנו המון בהמשך", מסביר הקשר.

"התקופה הרעה שלנו התחילה כשהייתי בחוץ יחד עם עוד שישה שחקני הרכב פצועים וזו הייתה מכה קשה. ניסיתי לשחק, לעשות הכל כדי לחזור כמה שיותר מהר לחזור למגרש ולעזור, אבל שוב הרגשתי כאבים ושוב הייתי צריך לשבת בחוץ. בדיעבד זו הייתה טעות לחזור מוקדם במיוחד כשמדובר בשריר הירך האחורי. הקבוצה המשיכה להפסיד, זה נראה לא טוב, אבל הגיע מאמן ספרדי בשבוע שעבר וכבר אפשר לראות את ההשפעה שלו במשחק. הוא מבקש לשחק עם הרבה אחריות כשהכדור אצלנו, להחזיק בכדור ולא לתת מסירה ללא כתובת. זה מה שניסינו לייצר וזה עבד כמו שצריך. כבשנו שישה שערים ויכולנו לכבוש בקלות עשירייה. היינו בעליונות מתחילת המשחק ועד סופו".

הצמד שכבש רפאלוב לרשת בוורן העלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה - אחד יותר משכבש בכל העונה שעברה. מה גרם לשינוי? "בעונה שעברה היו לי המון משחקים טובים בלי שערים ועם דברים שלא רואים בסטטיסטיקה, והשנה היכולת באה לידי ביטוי בכיבוש ולקיחת אחריות. זה קשור בעניין של התאקלמות, צברתי מעמד ויש לי מקום בקבוצה. העונה אני שחקן יותר דומיננטי ומרגיש שאני צריך לקחת אחריות. הנשיא, המנג'ר והמאמן מצפים ממני לקחת אחריות וכל זמן שאני במגרש, אני מנסה לתת מעצמי כמה שאני יכול. זה עובד טוב ומקווה שימשיך כך".

כאמור, במהלך המשבר פוטר המאמן ג'ורג' לייקנס אחד המועמדים להחליפו היה מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. נשיא ברוז' התייעץ עם רפאלוב לגבי הספרדי וביקש פרטים, אך אוסקר סירב והבלגים הלכו על ספרדי אחר, חואן קרלוס גארידו שינסה להציל את העונה. "העונה ממש לא נגמרה. יש לנו עוד משחקי גביע, אירופה ועונה ארוכה עם 10 משחקי פלייאוף וקיזוז. הכל אפשרי וזה מה שמיוחד בליגה כאן. אנחנו מנסים לא להסתכל רחוק כי המועדון עבר תקופה קשה. יש לנו את השחקנים הכי טובים בבלגיה ועכשיו חשוב לעשות רצף ולהחזיר לכולם את הביטחון וההרגשה הטובה".

שחקן נבחרת ישראל, ליאור רפאלוב, מול שחקן נבחרת הונגריה, רולנד יוהאס. רויטרס
"מתסכל לשבת בחוץ, במיוחד כשהייתי בכושר מצוין". רפאלוב/רויטרס

רפאלוב נמצא במעמד שונה העונה. הוא השלים תהליך מסוים. לא עוד שחקן רכש מבטיח, אלא שחקן מוביל ודומיננטי בקבוצה. בשל כך, דחתה ברוז' בקיץ מספר הצעות עבור הישראלי. "בתחילת יוני ישבתי לשיחה עם הנשיא כי היו הצעות שהגיעו אליו במיוחד מאוקראינה ורוסיה. הוא סירב להם בכל תוקף ואמר שהוא לא מעוניין שאעבור לליגות האלה, שהוא רואה לי עתיד גדול יותר ומצפה ממני לעזור להביא לקבוצה אליפות ושהוא ידאג לי להכל. מערכת היחסים בינינו מצוינת ושמעתי בעצתו. אני מקווה השנה לזכות בתואר כי זה חשוב מאוד לשחקנים, לנשיא ובמיוחד לקהל שלא ראה תואר תקופה לא מבוטלת".

לרפאלוב יש העונה גם מטרות אישיות. אחת מהן היא לחזור לסגל הנבחרת אחרי שהפציעה הטורדנית מנעה ממנו להשתתף במשחקי הקמפיין עד כה: "הייתי מאוד מאוכזב שהפציעה בחודשיים האחרונים נפלה על הנבחרת והיה מתסכל לשבת בחוץ, במיוחד כשהייתי בכושר מצוין. אחרי שני ניצחונות על לוקסמבורג המוראל של הנבחרת עלה, אבל מצפה לנו משחק קשה נגד פורטוגל במרץ. בכל פרמטר יש לפורטוגל שחקנים טובים יותר ונצטרך לקוות ליום מצוין של כל הנבחרת וגם לתפוס אותם ביום חלש".

ומה לגבי האקסית מכבי חיפה? "אני רואה כמעט את כל המשחקים, מסתכל על הטבלה ומשפשף את העיניים לראות שזה באמת נכון שמכבי חיפה מתחת לקו האדום אחרי תשעה מחזורים. זה מצב לא נורמלי עבור מועדון כל כך גדול, אבל אני מאמין שהם יתאוששו ויגיעו לצמרת. יש בקבוצה יכולת, השחקנים מצוינים והתוצאות לא מגיעות. זה מזכיר לי את מה שקרה אצלנו והכי חשוב זה לנסות ולחבר ניצחון שיחזיר את הביטחון ויעלה את המוראל ואחר כל להמשיך לעשות רצף שיחזיר את המועדון למקום שהוא ראוי לו".

ועד שהקשר ישוב לסגל הנבחרת, הוא מוטרד מאוד מהמצב הבטחוני: "אחרי המשחק נגד בוורן דיברנו (הישראלים של שתי הקבוצות) בעיקר על המצב בארץ. המצב לא נעים במיוחד כשאתה חי בחו"ל וכולם שואלים מה קורה בישראל. עכשיו לך תסביר איך הדברים מתנהלים ומה קורה בעזה. באירופה מציגים אותנו כאילו אנחנו מנסים לפגוע באזרחים ללא רחמים ולא הרבה אנשים מבינים שזה בדיוק ההיפך".

נוחת: ניסו קפילוטו (אלקי לרנקה)

ניסו קפילוטו שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
הימור גדול מדי. קפילוטו/ברני ארדוב

בגיל 22 ואחרי שבילה תקופות השאלה באשדוד והפועל עכו, החליט קפילוטו להמשיך את הקריירה באירופה. אלקי לרנקה, בשורותיה עברו בשנים האחרונות גם חיים מגרלשווילי, המאמן יצחק שום, דריו פרננדס ורועי בקל, הביעה עניין והעניקה חוזה נאה לשנתיים. אלא שבינתיים, דקות המשחק כלל לא מספקות. קפילוטו רשם העונה רק חמש הופעות ובשבועיים האחרונים ירד לספסל. גם הקבוצה מקרטעת עם ניצחון אחד מ-10 מחזורים ומקדימה בהפרש שערים את הקו האדום.

קפילוטו גדל במכבי תל אביב וכמו לא מעט צהובים שגדלו איתו ושיחקו איתו באותה תקופה, הוא סובל מתדמית לא טובה. במובן מסוים, באותם שחקנים נדבק הכישלון של פוסט עונת הגלאקטיקוס. קפילוטו לא קיבל צ'אנס אמיתי במכבי תל אביב, ומבחינת האוהדים הוא תמיד יהיה מזוהה עם העונה השחורה שהחלה בהפסד לסנטה קולומה.

דווקא באשדוד ועכו, כשקפילוטו שיחק בקביעות, הוא הראה ניצוצות מהכישרון שלו ולכן ההחלטה לצאת לאירופה מוזרה מאוד. נכון, לא קל להיות בלם צעיר בליגת העל. רוב הקבוצות מעדיפות זרים או שחקנים מנוסים והתחרות על מקום בהרכב, גם בקבוצות קטנות, לא פשוטה. ובכל זאת, הוא לקח הימור גדול, אולי גדול מדי, במהלך שהוא עשה.

הליגה בקפריסין שונה במהותה מליגת העל. יש בה פערים עצומים מבחינה מקצועית וכלכלית בין קבוצות הצמרת לקבוצות התחתית ולפיכך, בניגוד לליגת העל, כמעט ואין הפתעות והגדולות לא מאבדות נקודות לקטנות. אלקי בהחלט נכנסת להגדרה של קבוצה קטנה. אשתקד היא אמנם הייתה בפלייאוף האמצעי וגם העונה עשתה רכש בהחלט מסקרן, אבל בהחלט לא מדובר בקבוצה שיכולה להוות מקפצה כלפי מעלה.

בכלל, הכדורגל הישראלי סובל ממצוקת בלמים. לפני כל משחק נבחרת, אלי גוטמן שובר את הראש לגבי מרכז ההגנה והמצוקה הובילה אותו לתת צ'אנס ולבשל שחקנים כמו איתן טיבי ושיר צדק, גם אם הם בתקופות פחות טובות בליגה. קפילוטו, בלם מוכשר לכל הדעות, צריך להבין שבמצב שנוצר הדלת פתוחה בפני כל אחד ולפיכך עדיף היה לו להישאר בארץ לשחק ולהיראות מלעזוב לקפריסין ולהישכח מהתודעה, על אחת כמה וכמה שדקות המשחק שלו רק ירדו מאז.

השבוע שהיה

חלוץ סוונסי איתי שכטר. Tom Dulat, GettyImages
בדרך חזרה לנבחרת. שכטר/GettyImages, Tom Dulat

המאזן הכולל: ארבעה שערים (ליאור רפאלוב 2, תומר חמד ועדן בן בסט בפנדל) ושלושה בישולים (רפאלוב, מאור מליקסון וביברס נאתכו).

מוכנים לפורטוגל: דודו אוואט, ביברס נאתכו, בירם כיאל, גל שיש, מאור מליקסון ויובל שפונגין הם שחקני הנבחרת היחידים שהשלימו 90 דקות. תומר חמד (86), רפאלוב (74) ובן בסט (68) פתחו בהרכב. גוטמן יכול להיות מעודד.

מתאוששים: רועי דיין התאושש מפציעה טורדנית בגבו ושיחק לראשונה העונה, פיראס מוגרבי ערך בכורה אירופית במדי לאנס בגביע הצרפתי.

צל"ש השבוע: איתי שכטר ממשיך במגמת ההשתפרות ומקבל הופעה ראשונה בהרכב סוונסי. בקצב הזה, הדרך חזרה לסגל של גוטמן סלולה.

ביזאר השבוע: השער האומלל שספג אוהד לויטה בהפסד אומוניה 2:1 לאפולון.

שימו לב ש: דני בונדר הוא השגריר היחיד שלא קיבל העונה דקת משחק בשום מסגרת, כשהבעיה בינו לבין וולגה היא חוזית. רק לפני שנה וחצי, בונדר היה המגן הימני הבכיר של בליגה והגיע לנבחרת. כך חולפת לה תהילת העולם בגלל בחירה גרועה של קבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully