וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נוביצקי, דנג ופארקר: היריבות של נבחרת ישראל ביורובאסקט

18.11.2012 / 21:14

צרפת הגיעה בשנה שעברה לגמר היורובאסקט, הבריטים גמגמו בטורניר האולימפי והגרמנים מסתדרים היטב גם בלי כוכב דאלאס. הכירו את הנבחרות שיפגשו בקיץ הבא את ישראל

נבחרת ישראל הוגרלה הערב (ראשון) לבית א' באליפות אירופה סלובניה 2013 לבית אחד עם נבחרות צרפת, בריטניה, גרמניה, אוקראינה ובלגיה. הנבחרת של אריק שיבק, שלא העפילה בשתי אליפויות אירופה האחרונות לשלב הבתים השני והציגה יכולת לא טובה, זכתה להגרלה נוחה מאוד, שחוץ מנבחרת צרפת שנראית כטובה ביותר בבית, שאר הנבחרות הן ברמה של ישראל וחלקן אף נחשבות לפחות טובות ממנה. רגע לאחר ההגרלה, הנה מה שמחכה לנו בספטמבר 2013.

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל עם גיא פניני. קובי אליהו
הזדמנות טובה לעלות שלב. אריק שיבק עם גיא פניני/קובי אליהו

צרפת

נבחרת הטריקולור היא אחת הנבחרות הבולטות בכדורסל האירופי בשנים האחרונות, כשהישג השיא שלה בכל הזמנים הגיע בשנה שעברה באליפות אירופה, אז הגיעה הנבחרת עד למשחק הגמר והפסידה לנבחרת ספרד. חוץ מההישג הזה זכתה נבחרת צרפת פעם נוספת במדליית הכסף בשנת 1949, וחמש פעמים נוספות במדליית הארד. בקיץ החולף הודחה הנבחרת הצרפתית ברבע גמר המשחקים האולימפיים.

המפגש האחרון של הנבחרת הצרפתית מול נבחרת ישראל היה באליפות אירופה 2011, אז ניצחה צרפת בקלות 68:85, בדרך כאמור לזכייה במדליית הכסף.

הכוכב הגדול של נבחרת צרפת בעשור האחרון הוא הרכז טוני פארקר, שחקנה של סן אנטוניו ספרס, שמגיע כמעט בכל קיץ לנבחרת הלאומית. מלבד פארקר כולל הסגל את וינסנט קולה, שהחליט לפני כחודש וחצי להאריך את חוזהו בנבחרת הלאומית, עוד מספר שמות מרתקים וביניהם שחקני ה-NBA ניקולה באטום, בוריס דיאו, רוני טוריאף, נאנדו דה קולו, אוון פורנייר וקווין סראפין ועוד כמה שחקנים אירופיים מצוינים כדוגמת ליאו וסטרמן, מיקאל ג'לבאל ויאניק בוקולו.

שחקן נבחרת צרפת טוני פארקר זורק מול טוניסיה. רויטרס
הישג השיא שלה בכל הזמנים הגיע בשנה שעברה באליפות אירופה, אז הגיעה הנבחרת עד למשחק הגמר והפסידה לנבחרת ספרד. טוני פארקר/רויטרס

בריטניה

הנבחרת הבריטית הייתה במגמת עלייה בשנים האחרונות כשעיקר העניין סביבה היה הטורניר האולימפי בקיץ האחרון בלונדון. הציפיות הרבות הובילו את הבריטים לכישלון גדול מאוד, כשרק ניצחון בודד על נבחרת סין מנע מהם לסיים במקום האחרון בביתם. בזכות ההשתתפות בטורניר, מגיעה בריטניה, שלאליפויות אירופה האחרונות העפילה כאחת הנבחרות הפחות מרשימות, כמדורגת בקבוצת הדירוג השנייה.

המפגש האחרון שלה עם ישראל היה בטורניר הכנה ב-2009, אז ניצחה ישראל 69:79, אך קיץ לפני כן הפסידה במנצ'סטר לבריטים במוקדמות אליפות אירופה 96:86.

המאמן של הנבחרת הבריטית בשנים האחרונות הוא האמריקאי כריס פינץ', שהיה מועמד בעבר לאמן את הפועל ירושלים. הכוכב הגדול של הנבחרת הוא לואל דנג, שחקנה של שיקגו בולס, שהקפיד להופיע גם בטורנירי המוקדמות בשנים הקודמות. מלבד דנג השחקנים הבולטים הם ג'ואל פרילנד, שמשחק בפורטלנד, פופס מנסה-בונסו, שעתידו בכדורסל לא ברור אחרי ששוחרר ממכבי תל אביב ורוברט ארצ'יבלד.

לואל דנג שחקן נבחרת בריטניה. GettyImages
הקפיד להופיע בשנים האחרונות. לואל דנג/GettyImages

גרמניה

אחת הנבחרות המאיימות והפחות מוערכות של השנים האחרונות בכדורסל האירופי עברה בקיץ החולף זעזוע קל כשדירק נוביצקי, לראשונה בקריירה שלו, לא הופיע לטורניר מוקדמות אליפות אירופה. לא ברור האם הפורוורד הנהדר של דאלאס, יופיע גם לאליפות עצמה, אך גם בלעדיו אי אפשר לזלזל בגרמנים שדרסו את הבית שלהם במוקדמות ללא הפסד. הישג השיא של הכדורסל הגרמני הגיע ב-1993, אז אירחו את אליפות אירופה וזכו בו, ובתקופת נוביצקי השיגו מדליית כסף ב-2005 באליפות אירופה, ומדליית ארד באליפות העולם ב-2002.

הגרמנים נפגשו עם ישראל בקיץ האחרון במשחק הכנה באוסטריה והפסידו 96:82, ואילו בקיץ לפני כן במסגרת אליפות אירופה בסלובניה ניצחו הגרמנים ללא קושי 64:91.

מלבד נוביצקי, כוכב גדול נוסף של נבחרת גרמניה שלא אמור להגיע לאליפות הקרובה הוא כריס קיימן, שחקנה של דאלאס מבריקס. בהיעדרם של השניים הסגל של סביטסלב פסיץ' הסרבי הוותיק כולל הרבה מאוד שחקנים שמשחקים בליגה המקומית ובאירופה, ביניהם הגארד הייקו שפרצפיק, הפורוורדים הצעירים הנהדרים טים אולברט ורובין בנזינג והסנטר טיבור פלאייס.

שחקן נבחרת גרמניה דירק נוביצקי מול שחקן נבחרת טורקיה ארסן איליאסובה. Christof Koepsel, GettyImages
גם בלעדיו אי אפשר לזלזל בגרמנים שדרסו את הבית שלהם במוקדמות ללא הפסד. דירק נוביצקי/GettyImages, Christof Koepsel

אוקראינה

נבחרת אוקראינה העפילה לאליפות אירופה לאחר שסיימה במקום השני בית קל יחסית שכלל את קרואטיה, אוסטריה, הונגריה וקפריסין. האוקראינים העפילו חמש פעמים בעבר לאליפות אירופה, אך מעולם לא צלחו את שלב הבתים הראשון, ולמעשה מגיעים לטורניר כאחת הנבחרות היותר חדשות. את נבחרת ישראל פגשה אוקראינה לאחרונה בטורניר שנערך בקייב, והפסידה 74:68, ובמשחק רשמי בטורניר ההזדמנות האחרונה בשנת 2007, אז ניצחה ישראל 63:68.

הנבחרת האוקראינית, אותה מאמן מייק פראטלו, אחד ממאמני הכדורסל היותר צבעוניים בארצות הברית, מחזיקה בסגל את סנטר אינדיאנה פייסרס, קירילו פסנקו, ומלבדו גם את הסנטר המצויין אלכסיי פשרוב. המתאזרח של הנבחרת האוקראינית הוא אקס אליצור אשקלון סטיב בארט ג'וניור, ושחקן מוכשר נוסף הוא הפורוורד הותיק ארתור דזורוב שהיה נהדר במהלך מוקדמות אליפות אירופה.

סטיב בארט ג'וניור שחקן עירוני אשקלון. יותם רונן
אקס אשקלון משחק בנבחרת האוקראינית. סטיב בארט ג'וניור/יותם רונן

בלגיה

הנבחרת הבלגית היא אחת הנבחרות היותר מוכרות לישראל בשנים האחרונות, בעיקר בשל משחקי האימון שערכו מול הנבחרת שלנו. לאליפות אירופה היא העפילה אחרי שסיימה במקום השלישי בבית שכלל את פולין, פינלנד, שוויץ ואלבניה, תוך שהיא רושמת הפסד מביך לנבחרת שוויץ. הכדורסל הבלגי נמצא בעלייה בשנים האחרונות, אך הפעם היחידה בה הגיעה הנבחרת לאליפות אירופה מאז 1993 הייתה בקיץ שעבר. הבלגים סיימו ב-1947 במקום הרביעי באליפות אירופה, אך מעבר לזה לא רשמו הישגים משמעותיים באליפויות אירופה.

בקיץ האחרון הגיעה הנבחרת מארץ השוקולד לראשון לציון לטורניר הכנה והפסידה לישראל 61:59, מסל ניצחון של גל מקל. המפגש הרשמי האחרון שלה עם ישראל היה בטורניר ההזדמנות האחרונה בשנת 2007, אז ניצחה בלגיה את ישראל 74:83.

המאמן הבלגי אדי קסטילס נחשב לחבר טוב של אריק שיבק, והוא מאמן סגל מוכשר ומנוסה מאוד במסגרות האירופיות השונות, שביניהם נמצא הגארד סאם ואן רוסום המצוין, ג'ונתן טאבו המוכשר, הפורוורד אקסל הארוול והסנטרים כריסטוף בגין ומרקוס פייזון.

מאמן נבחרת בלגיה אדי קסטילס. מגד גוזני
מאמן סגל מוכשר ומנוסה מאוד במסגרות האירופיות השונות. אדי קסטילס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully