וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מעבירה את האימונים לשרון

הצהובים עוברים מת"א לנתניה ושפיים. המשחק בלאומית בין נצרת לנצרת עילית נדחה. פרננדס: "למה לא דוחים את הליגה?"

המצב הביטחוני ממשיך לתת את אותותיו גם במגרשי הספורט. אימוני הבוקר של מכבי תל אביב והפועל רמת גן נקטעו היום (ראשון) בשל האזעקה שנשמעה הבוקר בגוש דן בסביבות השעה 10:30. הצהובים ערכו אימון שחרור בקרית שלום אחרי ההפסד אמש לבני יהודה. ובתום מספר דקות בתוך חדר ההלבשה שבו השחקנים לדשא והאימון חודש.

בגלל המצב, אימוני הקבוצה יועברו מקרית שלום, כשבימים שלישי ורביעי תתאמן הקבוצה במתקן האימונים של מכבי נתניה ובימים חמישי ושישי במתקן האימונים בשפיים. גם מסיבת העיתונאים השבועית של הקבוצה תתקיים בשפיים.

"זה מצב בהחלט לא פשוט", אמרו הבוקר בקרית שלום, "בנוסף לחמישה שחקנים, יש גם שישה אנשי צוות זרים, שלא מכירים סיטואציה דומה, ולא תמיד יודעים איך להגיב. המשפחות שלהם מודאגות כי בחו"ל לא ממש עושים אבחנה בין אשדוד ותל אביב, בטח לא אחרי שמראים בטלוויזיה יירוט של כיפת ברזל מעל גוש דן. ברגעים כאלה לאף אחד אין חשק או ראש לכדורגל, אבל נהיה חייבים להמשיך בשגרה". בקבוצה סיפרו ש"השחקנים והצוות ראו את כיפת הברזל בפעולה ומיד לאחר מכן חודש האימון"

שחקני רמת גן שהמשחק שלהם נגד הפועל באר שבע נדחה בשל המצב הביטחוני בדרום, התאמנו היום באצטדיון וינטר ועם השמעת האזעקה בסמוך לשעה 10:30 בבוקר, נמלטו למרחב מוגן. כעבור מספר דקות הם חזרו לכר הדשא והאימון חודש. בשבת הקרובה אמורה רמת גן לארח את מ.ס.אשדוד באצטדיון רמת גן. בשלב זה ממתינים אנשי המועדון להחלטות סופיות בנוגע לקיום המשחק, שכן הדבר תלוי מן הסתם גם בשגרת החיים של אנשי ושחקני אשדוד, שעירם נמצאת תחת מתקפה כבדה של רקטות והחיים בעיר מושבתים כמעט כליל.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. ברני ארדוב
מתי תשחק מכבי פתח תקוה? לוזון/ברני ארדוב

*** ההתאחדות לכדורגל הודיעה הבוקר (ראשון) כי המשחק בין הפועל ירושלים ומכבי יבנה, שנדחה מיום שישי, יתקיים ביום שלישי בשעה 19:00 באצטדיון טדי. כזכור, המשחק נדחה לאחר שההתאחדות התחשבה בבקשת יבנה, שלא רצתה לשחק בשל המצב הבטחוני בעיר. לגבי המשחקים שאמורים להתקיים בדרום, לא נקבעו מועדים חדשים.

*** כמה שעות לאחר מכן הודיעה ההתאחדות על דחייתו של המשחק בין מכבי אחי נצרת להפועל נצרת עילית בשל החלטת המשטרה. מהמחוז הצפוני נמסר: "בהתבסס על הערכת ממצב שבוצעה, הוחלט על דחיית המשחק לשם שמירת ביטחון הציבור".

*** בינתיים, הפועל באר שבע העבירה את אימון הבוקר למגרש בנס ציונה. המאמן אלישע לוי התיר לשחקנים ללון בכל מקום בו ירצו, גם בצפון הארץ. "נתאמן בנס ציונה עד שיעבור זעם", אמרו בקבוצה, כשגורם במועדון הוסיף בציניות: "הטילים רודפים אחרינו לכל מקום והגיעו עד תל אביב. נקווה שיהיה רגוע כאן". מלבד וויליאם סוארס, שעזב את ישראל, שאר הזרים שוכנו במלון ברחובות ובמועדון סבורים שמצבם טוב ושהם אינם מתכוונים לעזוב.

*** לקראת המשחק הערב (ראשון, 20:00, ספורט1) בין בית"ר ירושלים והפועל חיפה, הזמינו המארחים בשיתוף עם עמותת האוהדים את תושבי הדרום למשחק בהצגת תעודת זהות. מעבר לכך, כ-600 איש צפויים להגיע באוטובוסים מאשקלון בצורה מסודרת. במועדון מעריכים כי לפחות 1,000 איש מהדרום יגיעו לטדי ובמידה ויהיה מזג האויר טוב תהיה רבבת צופים ביציעים. בנוסף, עמותת אוהדי בית"ר הודיעה כי תחלק 4,000 דגלי ישראל ביציעי טדי על מנת להביע תמיכה בצה"ל ובתושבי הדרום.

*** בחברת צ'רלטון, המפעילה את הערוצים ספורט1,ספורט2וספורט1 HD הוחלט לפתוח את הערוצים ללקוחות הוט ללא תשלום עבור תושבי הדרום. התושבים יוכלו לצפות בשידורים שיתחילו בשעות הבוקר ויימשכו ברציפות עד לשעות הלילה המאוחרות. פתיחת הערוצים תתבצע באופן אוטומטי ואין צורך ביצירת קשר עם מוקדי השרות.

דריו פרננדס שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
רוצה לשמח את אוהדי בית"ר בדרום. פרננדס/ברני ארדוב

קשר בית"ר דריו פרננדס דיבר על התחושות לאור המצב הבטחוני: "זה אירוע מוזר. אני בסך הכל מרגיש בטוח כי אני הרבה שנים כאן ומכיר את הסיטואציה, אבל שחקנים שזו השנה הראשונה שלהם, בעלי משפחות וכאלה שיש להם קרובי משפחה בצבא דואגים והסיטואציה מאוד לא נעימה עבורם. בשבילכם בישראל זה נורמלי, אך בשביל אחרים זה רע מאוד והם מודאגים ולא יכולים להתרכז בכדורגל".

פרננדס דיבר על מה שקרה לפני המשחק בין מכבי תל אביב לבני יהודה: "אני לא מבין איך יש דבר כזה שאלפי אוהדים צריכים לברוח לפני המשחק כשיש אזעקה ועלול ליפול שם טיל. אני לא מבין למה לא דוחים את הליגה, זה לא בסדר, יש דברים שלא עושים ולא לוקחים עליהם סיכון, הביטחון של האנשים לפני הכל".

לקראת משחק קבוצתו נגד הפועל חיפה אמר: "דיברנו השחקנים בינינו שנרצה לעשות טוב לאוהדי בית"ר שנמצאים תחת המתקפה. לבית"ר יש אוהדים בכל מיני מקומות בישראל והבנתי שיש הרבה אוהדים בדרום וזה הופך את המשחק הזה למיוחד. אנחנו רוצים לשמח אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully