וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ירושלים ניצחה את חולון, מכבי ת"א את אילת

הפועל ירושלים חזרה מאולם הפחים בחולון עם 68:76, מכבי ת"א התקשתה וניצחה באילת, הפסד ראשון לנתניה מול חיפה

בעוד הלחימה בדרום נמשכת ללא סימני האטה, מה שגרם לדחיית משחקן של אליצור אשקלון ובני הרצליה, נפתח הערב (ראשון) המחזור השישי בליגת העל בכדורסל. במרכז המחזור עמד ניצחונה של מכבי תל אביב באילת, 68:79. הצהובים היו רחוקים מלהרשים, אבל ניצלו רבע אחרון מחריד של המארחים (אותו סיימו רק עם 9 נקודות) כדי להשיג את הניצחון ולשכוח את ההפסד למלאגה ביורוליג. הפועל ירושלים, שהגיעה אחרי התבוסה ביורוקאפ, הוציאה את התסכול שלה על הפועל חולון כשגברה עליה בחוץ 68:76. ברק נתניה, שהיתה מושלמת עד הערב, נחלה הפסד בכורה, כשנכנעה ברוממה למכבי חיפה 94:86 בהארכה.

פרנק האסל שחקן הפועל חולון חוסם את אלישי כדיר שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
נתן משחק מצויין. כדיר מול האסל/ברני ארדוב

הפועל אילת – מכבי תל אביב 79:68

משהו לא טוב עובר על מכבי תל אביב, וזה ברור לכל. הקבוצה של דייויד בלאט אמנם השיגה הערב ניצחון חוץ מול הקבוצה הלא פשוטה של עודד קטש, אבל גם בלאט עצמו יודע היטב שהיכולת עדיין רחוקה מלהיות אופטימלית. הקבוצה שלו הערב לא הצליחה לבצע עצירות מול הזרים של אילת, ואלמלא רבע אחרון מחריד של הקבוצה הדרומית, בו קלעה 9 נקודות בלבד, זה היה נגמר בהפסד שני ברציפות עבור הצהובים. נקודת האור של מכבי היתה ללא ספק חזרתו של ליאור אליהו לעניינים. הפורוורד הישראלי הצטיין הערב עם 18 נקודות באחוזים טובים, והוסיף גם 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

אוסטין פרימן וסקוטי הופסון העלו את אילת בצורה נהדרת עם שני סלים נפלאים, אבל המארחים לא הצליחו לעצור את ליאור אליהו, יחד עם יוגב אוחיון ודווין סמית' הריצו את הצהובים ליתרון 10:15. שתי הקבוצות לא ממש התמקדו בהגנה, וזה סייע בעיקר לאילת, שירתה מבחוץ, כשהולמן והופסון העלו ל-19:20. הצהובים המשיכו להיראות אבודים מעט, והולמן הוריד את המארחים ביתרון 21:24 בסיום הרבע הראשון. הופסון פתח את הרבע השני עם שני דאנקים ענקיים, אחד מהם האלי-אופ נפלא, ובמו ידיו העלה את המארחים ל-27:31. היקמן צלף שתי שלשות חשובות, סמית' הוסיף דאנק ומכבי דהרה קדימה. אילת ניסתה לחזור, אבל חכמון ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על תומאס, הצהובים טסו ל-2:14 וירדו ביתרון 35:44 במחצית.

פרימן והופסון פתחו את הרבע השלישי בצורה טובה, וכמו בפתיחת המשחק הריצו את המקומיים לריצה נהדרת. סקוורר הוסיף שלשה מהפינה, והדרומיים הדרו ל-6:24, ויתרון 50:59. פרימן ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על סמית' שהצליח לצמק מעט, ולפני הרבע האחרון זה 56:59 לאילת. מכבי עלתה ממוקדת יותר לרבע הרביעי, מורן רוט קיבל את הצ'אנס והגיב עם שלשה, ותומאס השלים ריצת 2:15 מפתיחת הרבע בדרך ל-61:71 לצהובים, כשאילת פשוט לא הצליחה לקחת זריקה אחת טובה. הופסון סוף סוף מצא נקודות עבור המארחים, אבל מיד איבד כדור טיפשי, והעניק לאליהו סל קל שסגר את הסיפור, 68:79 למכבי בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 18 נקודות (7 מ-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ריקי היקמן 17 (3 חטיפות), דווין סמית 16, מלקולם תומאס 15 (ו-7 ריבאונדים), יוגב אוחיון 4 (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים), מורן רוט 3, גיא פניני 2, ניק קיינר מדלי 2, שון ג'יימס שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל אילת: סקוטי הופסון 22 נקודות (10 מ-15 מהשדה, 6 ריבאונדים, 5 איבודים), ג'רום טילמן 17 (8 ריבאונדים), אלי הולמן 14, אוסטין פרימן 8, אפיק ניסים 4, יחזקאל סקוורר 3. טוני יאנגר (11 דקות), אבי בן שימול (14 דקות) וליאור חכמון שיחקו ולא קלעו.

שחקני מכבי תל אביב ליאור אליהו, דייויד לוגן, מלקולם תומאס. ברני ארדוב
חזר לעצמו, ובגדול. אליהו חוגג עם תומאס ולוגן/ברני ארדוב

הפועל חולון – הפועל ירושלים 76:68

נראה שהעונה, פשוט אי אפשר לדעת איזו הפועל ירושלים נקבל. פעם אחת, הקבוצה של שרון דרוקר מנצחת בצורה משכנעת, משחק אחרי זה היא מובסת באירופה, ואז היא חוזרת לליגה, ומוציאה ניצחון באולם הפחים, אחד הביתיים ביותר בליגה מול קבוצה לוחמנית כמו זו של דן שמיר. גם הפעם לא נראתה ירושלים כמו קבוצת צמרת אמיתית, אבל יכולה להיות אופטימית מהתרומה של ג'וש דאנקן, מהתעוררות של קורטני פלס ברבע האחרון, אחרי משחק חלש במיוחד, ובעיקר מאלישי כדיר, שהראה הערב עד כמה משמעותי הוא יכול להיות עבור הקבוצה מהבירה. וחולון? היא תנסה לשכוח מהרבע האחרון המבולבל שלה, ותנסה להבין מה בדיוק קרה לה בהתקפה בעשר הדקות האחרונות.

לורנס היל וג'רום דייסון העניקו לקבותם את היתרון בפתיחה עם דקות טובות, אבל ג'וש דאנקן צלף שלשה פנויה וקבע שיוויון 9:9. הרוש ירה שלשה משלו, אבל ירושלים סירבה לתת למארחים לברוח, כדיר וסמית' ניצלו רכות בצבע של חולון ואל סיום הרבע הראשון הגיעה ירושלים בפיגור מינימלי, 18:16. סמית' המשיך במומנטום שלו ובמו ידיו חפר שוב ושוב בצבע של חולון כדי להעלות את ירושלים ל-25:29. שלשה של גרונפלד העלתה את ההפרש ל-6, דניאל ווזן צימקו, וגג של האסל על פלס מנע מהאורחים לפתוח פער, רק 35:38 לירושלים במחצית.

שון דניאל המשיך להיות פעיל מאוד עבור חולון גם ברבע השלישי, אבל ירושלים לחצה על הדוושה, פולן דאנקן וכדיר ניצלו את ההגנה המבולבלת של המארחים, והעלו את קבוצתם ל-42:51. דייסון לקח אחריות בצד המקומי, וכמעט לבדו צימק ל-58:52 בסיום הרבע השלישי. פלס צלף שלשה עם פתיחת הרבע האחרון, דאנקן הוסיף אחת משלו, וירושלים טסה ליתרון 59:69. חולון פשוט נראתה זוועה באותן דקות, לא הצליחה למצוא את הסל והרבתה לאבד כדורים, וראתה את המשחק פשוט הולך ונעלם, בעוד פולן נעץ את המסמר האחרון, 68:76 לירושלים בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 14 (6 מ-8 מהשדה), קרייג סמית' 13 ו-5 ריבאונדים, אלישי כדיר 11 ו-8 ריבאונדים, ג'ייקוב פולן (4 איבודים) ודן גרונפלד 10 נקודות כל אחד, קורטני פלס (3 מ-11 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, רביב לימונד 7, מאיר טפירו 2 (0 מ-5 מהשדה).

קלעו להפועל חולון: ג'רום דייסון 22 (8 מ-12 לשתיים) ו-5 איבודים, טיילר סמית' 14 ו-5 אסיסטים, פרנק האסל 11, 15 ריבאונדים ו-5 חסימות, לורנס היל 6 (2 מ-13 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, שון דניאל, זאק רוזן (1 מ-6 מהשדה) ושלומי הרוש 5 נקודות כל אחד, אופיר פרחי שיחק ולא קלע.

ג'וש דאנקן שחקן הפועל ירושלים מול לורנס היל שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
בורג חשוב בניצחון הערב. דאנקן/ברני ארדוב

מכבי חיפה – ברק נתניה 86:94 (בהארכה)

זה לקח שישה מחזורים, אבל עכשיו גם לברק נתניה יש הפסד ראשון. הקבוצה של דני פרנקו לא היתה רחוקה מלצאת מהאולם הנהדר ברוממה עם ניצחון נוסף, כשהכדור היה אצלה ביד בהתקפה האחרונה של הזמן החוקי, אבל החטאה של ראמל בראדלי שלחה את המשחק להארכה, ושם המנהיגות של פט קלאיית'ס ופול סטול סחפה את הירוקים לניצחון. חיפה לא רק שומרת על הבית, אלא גם הראתה שהיא מסוגלת לנצח יריבה חזקה, גם ביום שהיא לא בשיאה, וזה ללא ספק חדשות טובות עבור הקבוצה של בראד גרינברג.

הירוקים עלו ליתרון ראשון, אבל יהוא אורלנד וראמל בראדלי החלו להתחמם, והקפיצו את נתניה ל-6:12. המארחים נתקעו במשך דקות ארוכות ללא סל שדה, שלשה של שוטבין הוציאה אותם מעט מההלם, אבל שולמן החזיר באחת משלו מן העבר השני, ונתניה הוליכה 15:23 בסיום הרבע הראשון. פול סטול קלע את הנקודות הראשונות שלו כשצלף שלשה והוסיף ג'אמפ נוסף כדי לצמק ל-5, אבל בראדלי את אורלנד שוב שילבו ידיים, כשהאחרון צלף שלשה שהעלתה את נתניה ל-10 הפרש. קלאיית'ס וקאר חדרו טוב, והצליחו לצמק מעט, 39:33 לנתניה בסיום המחצית.

דונטה סמית' וג'יימס תומאס פתחו טוב את הרבע השלישי, ושלשה של פול סטול קבעה שיוויון 43:43. סמית' אף העלה את המארחים ליתרון, אבל אורלנד צלף עוד שלשה גדולה, אבל אחת של קאר הביאה את חיפה ביתרון 58:59 אל הרבע האחרון. שוטבין שוב איפס את היד מבחוץ, אבל וושינגטון עם יכולת טובה ושלשה של מיטשל הביאו את נתניה ליתרון 69:70. הנדנדה נמשכה, קלאיית'ס העלה ל-4, אבל מיטשל שוב החזיר בשלשה, ו-40 שניות לסיום השווה קבע בראדלי שיוויון. חיפה איבדה את הראש ואת הכדור, נתניה הלכה בהתקפה האחרונה לבראדלי שהשתהה יותר מדי, חדר לא טוב, ועם 77:77, המשחק הלך להארכה.

תוספת הזמן היתה כולה של חיפה, כשקלאיית'ס, סטול וסמית' מנצלים את ההחטאות של נתניה ומטיסים את קבוצתם ל-2:12 ויתרון 10. וושינגטון עוד ניסה להחזיר אבל סטול עם שלשה גדולה לא הותיר לאורחים סיכוי, 86:94 בסיום לחיפה.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 26, פול סטול 17 (3 מ-7 משלוש, 7 אסיסטים), ג'יימס תומאס 15 (11 ריבאונדים), פט קלאת'ס 13 (9 ריבאונדים), קורי קאר 11 (3 מ-6 משלוש), אנטון שוטבין 8, עידו קוז'יקרו 4 (7 ריבאונדים). שיחק ולא קלע: בריאן כהן.

קלעו לברק נתניה: רמאל בראדלי 19 ( 7 מ-12 משתיים, 7 אסיסטים), דרון וושינגטון 18 (11 ריבאונדים), יהוא אורלנד 15 (4 מ-11 משלוש), ג'ונתן מיצ'ל ואייל שולמן 12 כל אחד, מרקו קילינגסוורת' 10. שיחקו ולא קלעו: טמיר אריאלי, דולב דראפיץ', יונתן לוי ואלירן גואטה.

פול סטול (מימין), ליאור שגב שחקני מכבי חיפה. קובי אליהו
הארכה מטורפת שלהם. שגב וסטול חוגגים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully