וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פדרמן: "ביום כזה, הפסד הוא לא סוף העולם"

16.11.2012 / 8:07

מנכ"ל מכבי תל אביב בעקבות ההסלמה: "אף אחד מהזרים לא הביע רצון לעזוב". היקמן: "נעשתה עליי עבירה במהלך האחרון"

עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

במכבי תל אביב לא אוהבים להפסיד משחקים, אולם נראה כי מעבר להפסד, מעל הכל ריחפו האירועים הביטחוניים בארץ. לוח הזמנים של דני פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב והמכהן כמנכ"ל עם אלי דריקס כלל אתמול לא מעט התרוצצויות ושיחות טלפוניות.

בראיון לוואלה! ספורט פדרמן לא מסתיר את התחושות האמביוולנטיות המלוות אותו בערב כזה: "האמת שלא נעים בכלל. לא נעים לשחק ביום כזה. זה לא יום שאתה רוצה לשחק בו, זו לא תחושה נעימה לשחק במדינה שאנחנו יודעים שחצי מדינה במקלטים ושאנחנו יודעים שיש, לצערנו הרב, אבדות והרוגים", מודה פדרמן. "אבל אנחנו חלק מאיזשהו ארגון בינלאומי ואנחנו צריכים להשתתף ולעמוד במחויבויות שלנו".

המנכ"ל סיפר על ההתמודדות של המועדון במצב שנוצר: "איך מתכוננים במצב כזה? אין יותר מדי דרך, התרכזנו בלהתכונן ולהסביר. לזרים הוסבר המצב. כמובן שאף אחד מהזרים- כמו גם הישראלים- מצפה או רגיל למצב כזה, אבל כשהם הגיעו לישראל הם ידעו לאיזו מדינה הם מגיעים: עם היתרונות האדירים וגם מהצד השני עם החלק הזה, שלצערנו הרב, זה גם חלק מהמדינה שלנו גם".

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא נעים לשחק ביום כזה". דני פדרמן/ברני ארדוב

השחקנים הביעו חששות או רצון לעזוב?

"הם לא כל כך הביעו חשש לעצמם. אף אחד לא הביע רצון לעזוב, אלא בעיקר דואגים למשפחות שלהם - הרי רובם כאן אנשים עם נשים וילדים, לכן חלקם חושבים על סידורים לילדים שלהם ולנשים. דובר שאם ימשיכו להיות נפילות או המצב יחמיר אז אולי יצטרכו לחשוב על להטיס או להעביר רק את המשפחה למקום אחר. אבל שוב, אף אחד לא הביע חשש ברמה אישית או כוונה מבחינתו לא להישאר, זה בכלל לא הכיוון. אני לא חושב שהיה הבדל בין הזרים לישראלים היום, אני חושב שזה השפיע על כולם, כי הייתה אווירה מאוד לא נעימה ומאוד קשה לעלות למשחק ולשחק, אבל כולם ניסו ככל יכולתם להתרכז ולהתמקד כי כולנו מקצוענים".

פיקוד העורף החליט לקיים את המשחק כסדרו. אתה חושב שזו החלטה נכונה, כל כך הרבה אנשים תחת קורת בית אחת?

"קטונתי מלענות על כך. אם פיקוד העורף קבע כך, אז פיקוד העורף יודע מה הוא עושה. החלטה נכונה? ברמה הביטחונית זו ההחלטה וזה התפקיד שלהם להחליט ולקבוע. ואם הם החליטו שזה בסדר אני מניח שהם יודעים מה הם עושים. מבחינות אחרות, אולי מבחינת המורל של המדינה ומבחינת המסר שזה מעביר - אין ספק שזה מעביר מסר חשוב מאוד".

עד כמה היה חשוב לנצח ביום כזה?

"מבחינה מוראלית זה היה עושה נעים להרבה אנשים בארץ, כמו גם לנו. אבל מצד שני ביום כזה, רואים דברים בפרופורציות, והפסד רחוק מלהיות סוף העולם. ממש לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם דווין סמית'. מגד גוזני
"דובר על כך שאולי יטיסו את המשפחות של השחקנים". אוחיון וסמית'/מגד גוזני

אם נתייחס למכבי מבחינה מקצועית, האם אתה מרוצה מהקבוצה?

"אם היינו צריכים לכוון מטרות בתחילת העונה אנחנו בינתיים עומדים בכל המטרות. כמובן שיש לפנינו עוד דרך מאוד מאוד ארוכה ואני מקווה שיהיו עוד הרבה עליות וכמה שפחות מורדות אבל גם זה חלק מהדרך".

מצד שני, טוענים כי מכבי מנצחת בזכות חולשת היריבות ויש לא מעט ביקורות. בלאט הביע לא אחת את חוסר שביעות רצונו מכך שלא מפרגנים בארץ. אתה גם מתרגז מביקורות?

"אין ספק שיש נטייה בארץ תמיד לחפש את הרע, ולפעמים כשטוב צריך פשוט להגיד: 'וואלה, טוב'. אבל ביקורת זה דבר לגיטימי, ואנחנו מתמודדים עם ביקורות מבוקר ועד לילה. אני חושב שהביקורת גם בנתה את המועדון הזה והביאה אותו לאן שהוא, אז נמשיך להתמודד גם עם הביקורת".

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
"חשבתי שהייתה עליי עבירה במהלך האחרון". ריקי היקמן/מגד גוזני

המצב כמובן מחלחל גם לקבוצה. לפני המשחק נצפו שחקני מכבי מגיעים להיכל כשהם מבולבלים וחיוורים. לא מעט מהאמריקאים קיבלו אתמול לא מעט טלפונים מבני משפחתם המודאגים בחו"ל. גם המאמן דיוויד בלאט וגור שלף שוחחו עם השחקנים לפני המשחק, כשנאמר בחדר ההלבשה "שיש להניח את הכל בצד".

למרות המצב, השחקנים היו מאוכזבים מההפסד לספרדים, כששקט שרר בחדר ההלבשה. לאחר המשחק כינס המאמן בלאט את השחקנים בחדר ההלבשה ושם אמר להם אמר בין היתר כי "לא הוצאנו מהלכים בהתקפה לפועל כפי שצריך", כשהוא ציין את איבודי הכדור ואת הטעויות שנעשו במשחק.

ריקי היקמן התייחס להפסד אמש: "נאבקנו ולא שיחקנו כפי שבדרך כלל אנו משחקים. ננסה לתקן את הטעויות באימונים הבאים", אומר היקמן. "היו לנו בעיות בהתקפה בגלל סיבות לא ברורות, הם קבוצה טובה מתחת לסלים. אני פחות מסתכל על מה שמלאגה עשתה אלא על מה שאנחנו לא עשינו". היקמן הסביר את המהלך האחרון שעשה במשחק, במהלכו ביצע חדירה לא מוצלחת ונעצר על ידי הספרדים, לאחריו הפסידה מכבי את המשחק: "חשבתי שנעשתה עליי עבירה, אבל לא היתה שריקה. בסופו של דבר החטאתי את הזריקה".

יסמין רפשה מאמן מלאגה. מגד גוזני
"ניצחון על מכבי תל אביב בחוץ זה מסר למועדונים אחרים". יסמין רפשה/מגד גוזני

על המצב הוסיף היקמן: "זה לא מצב רגיל. אבל אתה צריך להיות מקצועני, לעשות את העבודה שלך ולהניח את הכל בצד. אי אפשר להשתמש בכך כתירוץ להפסד. אנחנו פשוט צריכים להשתפר במשחקים הבאים. האם חששתי? בהתחלה לא ידעתי מה לחשוב, אך אני בוטח במכבי. אני פשוט מניח לארגון לטפל בהכל ומקשיב למכבי, אם אומרים שהכל בסדר אז זה כך והנחתי לזה. דיברתי עם המשפחה שלי בארצות הברית והכל בסדר. אני מתרכז בלהיות מקצועני. לכן הגעתי לכאן. זה חלק מהחיים כאן, ואם יש משחק אתה צריך להיות מקצועני ולשים הכל בצד- אתה עושה זאת".

מאמן מלאגה, יסמין רפשה, התייחס גם הוא לניצחון שהושג: "אני חושב שקודם כל הוכחנו שאנחנו מוכנים לשחק ברמות הכי גבוהות", אמר רפשה לוואלה! ספורט. "הפסדנו את המשחק הראשון, אך היינו רק זמן קצר ביחד וסיימנו את בניית הקבוצה שלושה שבועות בלבד לפני המשחק הקודם, כך שהיו לנו עליות ומורדות אז. אבל עכשיו הגענו שהוכחנו שאנחנו מוכנים להתמודד ברמות הגבוהות ביותר. לנצח מול מכבי בחוץ זה ניצחון חשוב מבחינת בניית ביטחון כקבוצה ואני מקווה שזה מעביר מסר למועדונים אחרים".

על המצב הביטחוני הוסיף רפשה: "שאלתי את השחקנים לפני המשחק אם הם פוחדים והם מרגישים שיש להם בעיה. הם ענו שלא ושהם מוכנים לשחק. הם הוכיחו על הפרקט שהם מוכנים למשחק ואין להם בעיות. כמובן שאני מאוד מצטער על המצב בישראל ושאנשים סובלים, כי כידוע אני מקרואטיה ומזדהה עם המצב. אני באמת מאחל לכולם שיהיה שלום ושקט. כמובן שזה לא תלוי בי דברים כאלו, ואני באמת מצטער על מה שקורה".

קרונוסלב סימון שחקן מלאגה (שמאל) עם מרכוס וויליאמס. מגד גוזני
רפשה מאושר מהניצחון. שחקני מלאגה חוגגים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully