וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע דייויס: ברדיך קבע 1:1 בין צ'כיה לספרד

הצ'כי ניצח 3:6, 6:3, 3:6, 7:6, 3:6 את אלמגרו בתום מותחן מתיש ואיזן את המפגש, אחרי הניצחון של פרר על סטפאנק

גמר גביע דייויס ה-100 אי פעם נפתח הערב (שישי) עם ניצחון לכל צד ו-1:1 בין צ'כיה לספרד בתום היום הראשון של ההתמודדות. ספרד עלתה ליתרון 0:1 על צ'כיה בזכות ניצחון 3:6, 4:6, 4:6 של דויד פרר על ראדק סטפאנק באולם O2 בפראג. אולם במשחק השני היה זה תומאש ברדיך שהלהיב את הקהל עם 3:6, 6:3, 3:6, 7:6, 3:6 דרמטי על ניקולאס אלמגרו. מחר יתקיים משחק הזוגות והמפגש כולו יוכרע ביום ראשון.

הנבחרת המקומית זכתה בעבר פעם אחת בטורניר וזה היה אי שם בשנת 1980, כשמי שהוביל אותה אז היה כמובן איבן לנדל שרשם שלושה ניצחונות. ספרד זכתה בחמישה תארים, כולם מאז שנת 2000, ב-2004, 2008, 2009 ו-2011. שתי הנבחרות נפגשו גם בגמר ב-2009, ואז ניצחו הספרדים 0:5.

דויד פרר, טניסאי ספרדי בגמר גביע דייויס. רויטרס
סיפק תצוגה מרשימה. דויד פרר/רויטרס

ראדק סטפאנק - דויד פרר 6:3, 6:4, 6:4

המשחק הראשון, שהיה אמור לספק קרב מסקרן וצמוד, היה שייך כל כולו לספרדים, כשדויד פרר העלה אותם ליתרון של 0:1 אחרי ששמר על המאזן המוצלח מול ראדק סטאפנק במפגשים ביניהם, עם ניצחון חלק ומרשים בשלוש מערכות. פרר חשש ממותחן דומה לזה הזכור מגמר 2009, אבל הפעם עשה את העבודה מבלי להשתמש בכל ארסנל הלחימה המוכר שלו וסגר עניין אחרי שעתיים ו-58 דקות.

המשחק נפתח בצורה שקולה, אבל במשחקון השמיני השיג פרר את השבירה המיוחלת, בהזדמנות התשיעית שלו ובזכות שגיאה כפולה חמישית של סטפאנק. אחרי 3:6 במערכה הראשונה, הספרדי שבר בפתיחת המערכה השנייה, אך סטפאנק הגיב עם שבירה משלו והלהיב את הקהל כשעלה ליתרון 3:4. למרות זאת, פרר כיסה כל נקודה על המגרש במשחקונים הבאים, ענה עם שבירה וניצח 4:6 במערכה השנייה. סטפאנק המיואש עלה די שבור למערכה השלישית בעקבות הדרך בה סיים את המערכה הקודמת, ויריבו ניצל זאת כדי לעלות ל-0:2 מהיר ולטייל בעזרת חבטות מהקו האחורי ל-4:6 וניצחון במשחק.

ראדק סטפאנק, טניסאי צ'כי. רויטרס
התייאש בסיום המערכה השנייה. ראדק סטפאנק מעיף עוד מחבט/רויטרס

תומאש ברדיך - ניקולאס אלמגרו 3:6, 6:3, 3:6, 7:6, 3:6

מי שדאג כי הפעם צ'כיה לא תישאר על האפס הוא תומאש ברדיך, שבתום מותחן נפלא ומתיש של ארבע שעות התעלה לכבוד מה שהוא כינה "הרגע הגדול בקריירה" וגבר על ניקולאס אלמגרו. הספרדי נתן פייט ענק, בעיקר בזכות 21 אייסים, והקשה מאוד על ברדיך מהקו האחורי, אבל בסופו של דבר המקומי שימח את הקהל והשאיר תקווה להחזרת התואר אחרי 32 שנים.

המערכה הראשונה הייתה של ברדיך, שניצל שבירה אחת ויכולת טובה ליד הרשת כדי לנצח 3:6. אלמגרו הגיב עם 3:6 משלו במערכה השנייה, אבל הצ'כי לא נבהל ועם כמה נקודות יפהפיות צעד ל-3:6 נוסף. המערכה הרביעית נגררה לשובר שוויון דרמטי אחרי קרב התשה לא פשוט, ובשובר השוויון עצמו היה זה הספרדי שהשתלט על העניינים, כפה על יריבו טעויות לא מחויבות וניצח 6:7. המערכה המכרעת כבר הייתה כולה על אדי התלהבות, ולברדיך נותרו לא מעט כאלה. בעידוד הצופים בפראג הוא שבר פעמיים ושמר על קור רוח בדרך ל-3:6 וקביעת שוויון בהתמודדות כולה.

תומאש ברדיך, טניסאי צ'כי בגמר גביע דייויס. רויטרס
החזיר את התקווה לצ'כים. תומאש ברדיך/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully