וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסיה: "ההצעה מברוז' יכלה לסדר אותי לכל החיים"

15.11.2012 / 17:29

מאמן מכבי ת"א התייחס לנסיעה לבלגיה: ”בניתי פה משהו שיקר לי ולכן סירבתי". קרויף: ”בחיפה יש את אותו המצב, רק הפוך"

מגד גוזני

אימון מכבי תל אביב הופסק היום (חמישי) בשעות הערב לאחר השמעת אזעקה. בקרית שלום גם נשמע היטב רעש פיצוץ אחרי נפילה של טיל ששוגר מרצועת עזה ונחת באזור גוש דן.

עוד לפני כן, בצל פרשת הנסיעה לבלגיה של אוסקר גרסיה, מכבי תל אביב קיימה את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה לקראת ההתמודדות בשבת (17:15) נגד בני יהודה. הצהובים מגיעים למשחק אחרי ההפסד בדרבי הגדול ונמצאים עדיין במקום הראשון עם מאזן של שבעה ניצחונות לעומת שני הפסדים.

כידוע, המאמן של הצהובים המריא לבלגיה השבוע אחרי שהוצע לו לאמן את קלאב ברוז', אבל הוא דחה את ההצעה. בכל מקרה, בקבוצה עסוקים בימים האחרונים בדיונים לגבי הרכש שיגיע בינואר, כששמותיהם של ערן זהבי, שלומי ארבייטמן, ליאור רפאלוב ואליניב ברדה נמצאים על הפרק. בקבוצה עשויים גם להתחזק בחלוץ. אם יעלה בסופו של דבר שם של מועמד זר על הפרק, קיים סיכוי שאחד מבין השניים, רוברט ארנשו או סטיב גורי, שצורפו לא מסמן לסגל, ישוחררו כבר בינואר כדי לפנות משבצת של זר.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
"אין סיבה שלא אשאר". אוסקר גרסיה/מגד גוזני

מאמן הצהובים אוסקר גרסיה בחר להגיד את דבריו על ברוז' בספרדית: "לפני יומיים או שלושה התקשר אליי הסוכן שלי ואמר לי שיש קבוצה גדולה מאוד באירופה שרוצה אותי. לא הייתי מעוניין, אבל בכל זאת נסעתי. בסך הכל הייתה הצעה טובה מאוד שהייתה יכולה לסדר את המשפחה שלי כולה לכל החיים. אבל הפרויקט של מכבי תל אביב יותר חשוב לי מזה כרגע. אני יודע שהמועדון השקיע הרבה זמן בשביל להצליח ואני מאוד גאה במה שאני עושה. אני אוהב את הצוות והשחקנים, ומאמין שאשאר פה כמה שנים טובות.

"אני לא חושב על מה שקורה מחר. אין סיבה שלא אשאר. זה היה חד פעמי, הצעה גדולה, אבל הכסף לא עניין אותי. ההצעה מברוז' היא פי שלושה או ארבעה והחלטתי לסרב לה בגלל האוהדים. אני יודע שהאוהדים אוהבים ומעריכים אותי ואין לי סיבה לעזוב. אם הייתי רוצה, מחר הייתי בברוז' והחלטתי לסרב. אני פה והבהרתי היטב את הנקודה. יש לי חוזה לשנתיים. הציעו לי הרבה כסף והחלטתי להישאר וזו התשובה הכי טובה. אם האוהדים ירצו לחשוב אחרת, זו זכותם".

על הדרבי אמר המאמן: "דפנסיבי? שיחקנו עם שלושה חלוצים, ובסך הכל היו לנו שלושה או ארבעה מצבים. כל האוהדים בסוף המשחק קיבלו אותנו יפה וחוץ מהפנדל, הפועל לא בעטו בעיטה אחת לשער". לגבי המשחק נגד בני יהודה הוסיף אוסקר: "אנחנו יודעים מה בני יהודה שווה. זו קבוצה טובה מאוד ואנחנו מכבדים אותה מאוד. אנחנו אחרי הפסד בדרבי ומכינים את עצמנו למשחק קשה מאוד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב (ימין) עם ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. מגד גוזני
"אי אפשר לומר מה בסדר ומה לא בסדר בכדורגל". קרויף וגרסיה/מגד גוזני

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף: "אני מבין שכמה אנשים חשבו שמה שקרה מוזר. האמת היחידה היא שהבאנו את אוסקר למשחק, למרות שרובכם לא הכירו אותו ואת הפוטנציאל, ידענו שמאמן צעיר ומוכשר יהיו הצעות. אני שמח שאוסקר החליט להישאר כי ההצעה הייתה ממועדון גדול. דיברנו, סמכתי עליו שהוא יישאר. אני מכיר אותו למעלה מ-20 שנה וזה לא ישפיע עלינו בשום צורה לא בקבוצה ולא על האוהדים.

"יש לנו מאמן שהרבה קבוצות באירופה רוצות והוא במכבי. לא רצינו מאמן אלמוני שאף אחד לא רוצה. אם יהיה שחקן שלנו שיצליח, יפנו אליו. זה חלק מהכדורגל וזה נורמלי. קבוצות גדולות רוצות אותו ובואו נהיה מרוצים שהוא איתנו. בשלב מסוים הוא יתקדם, נשמח שהוא יהיה פה כמה שיותר זמן. אל תשחקו משחקי בילוש על מי ידע ולא ידע. יש בינינו חברות ואמון עיוור. הכל היה בשליטה. אתם מחפשים דם, אבל לא תמצאו".

קרויף המשיך ואמר: "זו לא אוסקר אשמתו מתי קבוצה מפטרת מאמן או לא. היו נסיבות שלא בלשיטתו. יש לי מערכת יחסים פתוחה עם הבוסים שלי וחברות ארוכה עם אוסקר לכן אין בינינו סודות. הדרבי? אנחנו לא במצב קריטי. אף פעם אין רגע נכון לשינויים. אבל לפעמים יש רגעים שקבוצות גדולות פונות אליך. ב-48 השעות האחרונות יש מצב דומה בישראל. מכבי חיפה מנסה להחזיר מאמן. אי אפשר להגיד שיש נכון או לא נכון. ככה הכדורגל עובד. אוסקר יודע מה הוא רוצה והוא רוצה להישאר. לפעמים להקשיב להצעה זה דבר רגיל. זה קורה בכל מקום".

על הפגישה עם המאמן, נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס והבעלים מיץ' גולדהאר אמר קרויף: "אנחנו עושים בדרך כלל שיחות ועידה. הנסיעה הזו הייתה מתוכננת מזה מספר שבועות. חשוב שנדבר עם הבעלים על תוכניות ומה שהקבוצה צריכה. חשוב מדי פעם לעשות את זה פנים אל פנים. חיכינו לדעת מתי מיץ' יהיה באירופה כדי שנוכל להיפגש".

בברוז' יש הרבה אנשים שלא מאמינים איך אוסקר סירב כדי להישאר במכבי ולא ראיתי את זה כתוב בתקשורת הישראלית ואני גאה בזה. אמרתי שאני מקווה שיום אחד כולנו נוכל להגיד שאנחנו גאים שהמאמן הזה התחיל את הקריירה במכבי ושלושה חודשים לאחר מכן, זה קורה. אני שמח שהוא נשאר כי אחרת היינו במצב מסובך".

קרויף נשאל על מצבו של וינסנט אניימה ששוחרר למשחק של ניגריה, אך לא הגיע אליו: "ידעתי הכל. זה משהו בין וינסנט והנבחרת הלאומית שלו. הוא ביקש מסיבות אישיות לעשות משהו חשוב, הקשבתי לו והסכמתי. אני לא רוצה לומר לאן הוא נסע. אני יכול להגיד שהכל בשליטה ואני לא מרגיש שאני צריך להפוך כל מה שקורה אצלנו באיזור העבודה לרשמי. לא כל מה שקורה זה עניין הציבור".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. מגד גוזני
רוצים לחזור לעצמם אחרי ההפסד בדרבי. קרויף/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully