וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "לא לערב הזה פיללתי"

14.11.2012 / 22:58

מאמן הנבחרת היה מאוכזב מההפסד 2:1 לבלארוס: "נגד פורטוגל נצטרך מחויבות". חמד: "אם נמשיך ככה, מצבו לא טוב"

מגד גוזני

אחרי צמד הנצחונות על לוקסמבורג במסגרת מוקדמות המונדיאל, שבה הערב (רביעי) נבחרת ישראל להפסיד כשנכנעה באצטדיון טדי 2:1 לבלארוס. שחקניו של אלי גוטמן עלו ליתרון משער מוקדם של עומר דמארי (19), אך צמד טעויות של דודו אוואט אפשרו לסרגיי קיסליאק (45) וסרגיי בלאנוביץ' (46) להשלים מהפך ולהעניק לבלארוסים את הניצחון. בחודש פברואר תפגוש ישראל את פינלנד במשחק ההכנה האחרון שלה לפני הקרב הגורלי עם פורטוגל החזקה בחודש מרץ.

המשחק, כאמור, התקיים באצטדיון טדי, ואוהדי בית"ר ירושלים הניפו את השלט הבא - "נבחרת ישראל לעם ישראל":

שלט של אוהדי בית"ר ירושלים במשחק נבחרת ישראל: "נבחרת ישראל לעם ישראל". מגד גוזני
יש עוד הרבה עבודה. אלי גוטמן/מגד גוזני

"ראשית, אנחנו כנבחרת מחבקים את תושבי הדרום", אמר מאמן הנבחרת אלי גוטמן בסיום. "לא לערב הזה פיללתי. רציתי לראות נבחרת כדורגל טובה שמשחקת כדורגל מודרני וטוב. מדקה 30 עד 45 לא ראיתי את זה, שם גם קיבלנו את השער. השער השני שספגנו בתחילת המחצית השניה נבע מטעות מנטלית, ואני לא רוצה להפריד את משחק ההגנה ממשחק ההתקפה. אם נבחרת ישראל רוצה שיהיה לה סיכוי מול נבחרת פורטוגל, כל הקבוצה צריכה להיראות ממושמעת, ממוקדת, מחויבת, בלי טעויות. מה שהיה פה היום זה רחוק מאוד ממה שצריך להיות במשחק כזה".

לקראת המפגש הגורלי עם פורטוגל, הסגל שזימן למשחק הערב וזה שאולי יזמן במרץ, אמר המאמן: "כל מה שאני עושה זה רק מקצועי נטו, ברגע שאני לוקח את ההחלטה ומחליט שהשחקנים האלה הם אלו שיובילו, אני הולך עם השחקנים לאורך כל הדרך. שחקנים חייבים לדעת שאם הם לא יביאו את היכולות שלהם למבנה הקבוצתי, אז לא יהיה טוב. אני טוען ששיטת משחק טובה תצמצם פערים מול יריב חזק מאוד. בכל הקבוצות שאימנתי צמצמו פערים על ידי שיטת משחק. אסור לטעות במשחק מול פורטוגל בבחירת השחקנים, בשיטת המשחק. המוטיבציה לא תהיה בעיה. נגיע למשחק הבא מול פינלנד ונעשה את הכל כדי להגיע ברמת מוכנות גבוהה לפורטוגל. אבל גם אחרי המשחק נגד פינלנד אני אמשיך, זה התפקיד שאני בחרתי. אני אעשה את המקסימום בתפקיד הזה".

על ההחלטה לשחק באצטדיון טדי, אליו הגיע 8,000 צופים בלבד הערב, אמר גוטמן: "למשחק נגד פורטוגל יגיעו 40 אלף איש, פה זה ידידות, מה אתם רוצים? אנחנו רואים מה זה משחק כמו של בית"ר ירושלים מול הפועל תל אביב, שמרגישים את הקהל. אבל רמת גן יהיה מלא. זו לא טעות לשחק פה. היתה אווירה טוב". על הקריאות נגד יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ועוזרו של גוטמן, יוסי אבוקסיס, אמר המאמן: "אנחנו שומעים את זה, זה לא עובר ליד, אבל לא צריך להתייחס לזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מתוסכל, ואפשר להבין אותו. גוטמן/מגד גוזני

דודו אוואט, לו היה חלק בשני השערים שספגה ישראל הערב, אמר: "שיחקנו יוצא מהכלל ב-30 הדקות הראשונות. היינו הנבחרת העדיפה, ואז הגול הראשון שלהם בא משום מקום. את המחצית השניה פתחנו בצורה לא טובה, ושיחקנו כדורגל לא מסודר. ההגנה היתה בסדר גמור. כמובן שצריך להשתפר, אבל אני לא חושב שזו הבעיה של הנבחרת. כל הנבחרת צריכה לשחק יותר מסודר. אנחנו מאוכזבים מאיך שנראנו בחצי השני, אבל גם אופטימיים מאוד. זה היה מבחן חשוב, ואני בטוח שנהיה הרבה יותר אחראיים".

תומר חמד אמר: "כולם יודעים שאם נמשיך לשחק ככה, מצבנו לא טוב. משחק ההגנה של כל הנבחרת לא טוב. נעשה הכל כדי להגיע לפורטוגל טוב יותר".

עומר דמארי הוסיף: "השער שלי לא מנחם אותי. התחלנו די טוב את המשחק, אבל השער שספגנו בסיום המחצית הראשונה שבר אותנו. לקבל שער חצי דקה למחצית וחצי דקה מהפתיחה זה שובר, אבל נקווה שנגד פורטוגל ניראה יותר טוב. היכולת הזו לא תספיק מולם".

מאמן בלארוס גיאורגי קונדרטייב אמר בסיום: "אם לתת ציון מיידי למשחק, אני די מרוצה. מאוד השתדלנו. מרגע שהתמנתי למאמן אמרתי שהנבחרת צריכה ליזום ודברים הסתדרו במחצית השניה. השער השני היה אומנות של ממש. הבטחתי לתת לצעירים לשחק ואמשיך לעשות זאת. לגבי החילופים הרבים שעשיתי בהפסקה, מדובר בבקשות של מאמני הקבוצות שלא להעמיס עליהם".

שמעון אבוחצירא, דן מורי שחקני נבחרת ישראל. מגד גוזני
סף שבירה נמוך. שפונגין ואבוחצירא מאוכזבים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully