וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MMA: בלאטור 80 - העולם שייך ללוחמים

עוד ערב קרבות מרתק נערך בסוף השבוע האחרון בסבב שהגיע הפעם לפלורידה. בועז קורפל מסכם את האירוע

קרבות "בלאטור" מועברים בשידור ישיר בערוץ אגו טוטאל

כתב: בועז קורפל

זירת קרבות ה-MMA של בלאטור הגיעה לפלורידה בשלב חצי הגמר השני במשקל כבד ובמשקל נוצה של עונה מס' 7, ובקרב המרכזי כיכב ג'ו "האיש הכי רע בעולם" וורן, אלוף בלאטור לשעבר שספג שני הפסדים בנוק-אאוט וחזר להוכיח כי הוא ראוי להמשיך ולהילחם מחדש על התואר במשקל תרנגול.

הקרב הפותח של האירוע במשקל בינוני הציג את דאריל קוב, הקיק-בוקסר בעל מאזן קרבות 5:10, מול ברט קופר שהציג מאזן חזק יותר של 7:16. מפתיחת הקרב ועד לסיומו שלט קופר ביריבו ולא השאיר לו הזדמנות של ממש להוכיח את יכולותיו בטכניקת קרב העמידה החזקות שלו. קופר הוריד את קוב לקרקע פעם אחר פעם ובהמשך טיפס עליו בקלות והוריד עליו מטר של אגרופים שגרמו לנזק מצטבר אצל קוב, אך לא נזק מכריע שיגרום לו להיכנע או לשופט להפסיק את הקרב. תמונת הקרב חזרה על עצמה בכל סיבוב מחדש. קוב ניסה להחליף מהלומות עם קופר שלא היסס והתנפל עליו, לפת את גופו והניף אותו באוויר ללא התנגדות חזקה מדי ואז הטיח אותו בקרקע.

קוב חיפש לכל אורך הדרך לפגוע בקופר במכה אחת חזקה שתהמם אותו ותשנה את תמונת הקרב. בשניות האחרונות הצליח קוב להשתחרר מהלפיתה של המתאבק החזק שעמד מולו וניסה להוציא את כל מה שיש לו, בתקווה לפגוע בקופר ולחולל מהפך של השניות האחרונות, אך לצערו זה לא הצליח והקרב הסתיים לאחר שלושה סיבובים מלאים. שופטי הצד ניקדו את הקרב בצורה אחידה לטובת קופר, שסלל את הדרך לערב גדול עבור המתאבקים בהמשך.

הרכב המשתתפים בגמר של העונה השביעית במשקל כבד ובמשקל נוצה נקבע באירוע הזה, לאחר שבאירוע הקודם של בלאטור נערך השלב הראשון של חצי הגמר . שאבולט שמאלייב הרוסי המתין בדריכות וצפה בקרב שהפגיש בין וואגני פביאנו (3:15) לבין ראד מרטינז (2:13) שנלחמו על המקום בגמר במשקל נוצה. פביאנו, אלוף IFL לשעבר במשקל הזה, מחזיק בחגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ברזילאי, פגש במרטינז המתאבק האמריקני הקשוח. פביאנו טיפס לשלב הזה אחרי שהכניע בשלב הקודם את נזארין בבריח יד תוך שהוא מפגין טכניקת קרקע משובחת, אך הפעםמרטינז לא אפשר ליריבו להגיע לקרקע, תוך שהוא מפגין טכניקת היאבקות ברמה גבוהה וכושר גופני מעולה. מרטינז סיכל כל ניסיון של פביאנו, למרות שהברזילאי לא הפסיק לנסות ללכת קדימה כל הזמן, אך הכוח של מרטינז היה עדיף על זה של יריבו. גם הקרב הזה נמשך שלושה סיבובים מלאים, שבסופם נראה מרטינז עם כוח לסיבוב נוסף בעוד שפביאנו נראה מותש לגמרי. שופטי הצד הציגו חזית אחידה פעם נוספת, ופסקו בהחלטה פה אחד כי ראד מרטינז הוא המנצח והוא זה שעולה לגמר מול היריב המסוכן מדגסטן, שאבולט שמאלייב.

הקרב השלישי באירוע היה המלהיב ביותר והיה שונה משאר הקרבות בערב משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שהוא הגיע להכרעה בנוק-אאוט בזירה ולא על ידי השופטים, והסיבה השנייה: המנצח איננו מתאבק.קרב חצי הגמר השני בין אלכסנדר וולקוב הרוסי שמגיע מאומנות הקראטה קיוקושין נגד ויניסיוס ספרטן מברזיל, שמתאמן אצל האחים נוגיירה ואף הגיע לזירה בליווי של נוגיירה הקטן. וולקוב הציג מאזן קרבות 3:17 מול מאזן צנוע יותר (2:6) של יריבו, אך היה זה הקרב השני של וולקוב בזירת בלאטור והוא היה חייב להוכיח כי זה מקומו האמיתי.

פרט לנתוני גופו המרשימים של וולקוב, הציג הלוחם הרוסי טכניקה מצוינת של פגיעות סופר מדויקות מטווח רחוק ובינוני. מכה אחרי מכה, חבטה אחרי חבטה הוא שבר את החומה של ויניסיוס ספרטן שניסה להחזיר לו מלחמה, אך נראה היה כי המכות שוולקוב פגע בו משפיעות עליו מאוד ומונעות ממנו לבצע את מהלכיו כפי שתכנן. הקרב הוכרע בנוק-אאוט בשניות האחרונות של הסיבוב השני לטובתו של וולקוב, שהצליח לחדור פעם נוספת את ההגנה של ויניסיוס ולשגר סדרה של מכות שריסקו את הברזילאי, שנותר חצי מעולף וחסר ישע. שופט הזירה לא נתן את החסד לויניסיוס לשרוד את השניות הללו ולהגיע לסיבוב השלישי, והחליט לעצור את הקרב ולהעניק לוולקוב המסוכן את הניצחון בנוק-אאוט. בתום הקרב נכנס לזירה ריצ'רד הייל, שהעפיל לגמר באירוע הקודם, וניצב מול וולקוב מטווח קרוב תוך שהוא מניף אגרופים ושולח מבט חודר בעיניו של הרוסי. האולם נטען במתח גבוה לקראת המפגש המסקרן בין השניים בהמשך העונה.

הקרב שחתם את האירוע כולו הפגיש את ג'ו "האיש הכי רע בעולם" וורן מול אואן אבינג'ר, שבא לבחון את הלסת של יריבו אחרי שזה ספג שני הפסדים צורבים בנוק-אאוט, כשבראשון הוא מאבד את תואר אליפות העולם במשקל תרנגול לפאט קורן. וורן ידע כי זה קרב לחיים ולמוות מבחינת הקריירה שלו. הפסד שלישי עשוי היה לסתום עליו את הגולל, ולכן הוא הסתער על אבינג'ר מהפתיחה וכתש את יריבו ללא רחם, תוך שימוש בטכניקת היאבקות אגרסיבית ביותר. תהליך הכתישה של וורן פעל באיטיות אך בשיטתיות ולאבינג'ר לא היו תשובות לאלוף לשעבר, שניצח בהחלטת שופטים ושב לקרא תיגר על התואר שאותו הוא מבקש להחזיר לעצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully