וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א אישרה: 32 נבחרות באליפות העולם מ-2019

12.11.2012 / 9:22

ועידת פיב"א במלזיה אישרה שינויים שנוגעים למוקדמות אליפות העולם, שיטת המשחקים ומועדם שייכנסו לתוקף משנת 2017

ועידת פיב"א העולמית שנערכה בסוף השבוע בבירת מלזיה קואלה לומפור הובילה למספר שינויים משמעותיים באליפות העולם ואליפויות היבשות כפי שהודיעה אתמול (ראשון) פיב"א. השינויים יכנסו לתוקף אחרי אליפות העולם 2014 שתיערך בספרד, כשהשינוי הראשוני הוא שאליפות העולם הבאה תיערך ב-2019, ולאחר מכן בכל 4 שנים.

בין השינויים העיקריים נקבע כי מספר הנבחרות המשתתפות באליפות העולם יגדל ל-32, כשהנבחרות יחולקו במוקדמות לדרג א' ודרג ב', עם בתים בני 3 ו-4 קבוצות כשניתן לעלות ולרדת דרג. מספר הבתים ייקבע בשלב מאוחר יותר. המוקדמות תחלנה לאחר אליפויות היבשות בשנת 2017, והמשחקים ייערכו בחלונות שיהיו בחודשים נובמבר 2017, פברואר, יוני, ספטמבר ונובמבר 2018 ופברואר 2019.

אמריקה, אירופה ואפריקה יזכו למוקדמות משלהם בעוד יבשות אסיה ואוסטרליה יאוחדו תחת איזור אחד. כמו כן טורנירי היבשות יערכו החל מ-2017 אחד לארבע שנים, כשגם במקרה הזה המוקדמות לא ייערכו רק בקיץ אלא לפי חלונות זמן דומים למה שקבעה פיב"א לאליפות העולם.

לגבי האולימפיאדה קבעה פיב"א שהמעפילות למשחקים האולימפיים יקבעו לפי אליפות העולם ו-4 טורנירי מבחן שייערכו לאיזורים השונים.

"הכדורסל צריך להתפתח, ולאמץ שיטה חדשה כדי לעשות זאת", אמר נשיא פיב"א איבן מניני, "זה יקרה רק אם כל מדינה תשחק את המשחקים שלה אל מול הקהל שלה. אני שמח שהועד המנהל קיבל את ההחלטה כי המטרה שלנו הוא לאחד את התאריכים הבינלאומיים ולפתח את הכדורסל הבינלאומי".

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
נזכה לראות אותו באליפות העולם בעקבות השינויים? עומרי כספי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully