וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר: "איך מאשרים עדיין לשחק במקום הזה?"

האוהדים עברו סיוט נוסף בדרכם לדוחא. בקבוצה זעמו: "חלאיילה פרובוקטור מספר אחת, יכולה הייתה להתפתח מהומת אלוהים"

one

כמו כמעט בכל מפגש ביניהן, גם המשחק אמש (שבת) בין בית"ר ירושלים לבני סכנין בדוחא (1:1) לא עבר בשקט מוחלט. המפגש היצרי של הכדורגל הישראלי לווה בלא מעט עצבים מצד שני הצדדים ובבית"ר זעמו בסיום על שחקני סכנין והעימות, שכמעט הפך למהומה גדולה בסיום המשחק.

"היה מה שהיה ונגמר מהר", אמרו בבית"ר, "אבל לאחר מכן חאלד חלאיילה הגיע עם עוד כמה שחקנים לכיוון חדר ההלבשה שלנו ויכולה הייתה להיות מהומת אלוהים. מזל שהיס"מ הגיעו בזמן, לפני שבאמת היה כאן אירוע מטורף. חלאיילה הזה הוא פרובוקטור ומתסיס מספר אחת".

מה שהחל את כל המהומה היה עימות בין קשר בית"ר דריו פרננדס לשחקן סכנין אלכס דוידוב, עם הירידה לחדר ההלבשה. פרננדס אמר לאחר המשחק: "הייתה שם מהומה גדולה. אנשים מסכנים ומספר 15 שלהם רצו לפגוע במאמן שלנו וללכת לכיוון חדר ההלבשה. ניסיתי להרגיע אותם, אבל הם התחילו להשתולל".

חאלד חלאיילה שחקן בני סכנין. ברני ארדוב
בבית"ר כועסים על ההתנהגות שלו. חלאיילה/ברני ארדוב

האמת היא שהמתיחות סביב המשחק החלה כבר בפארק אוסטרליה, שם התכנסו אוהדי בית"ר לקראת היציאה לדוחא, על פי החלטת המשטרה. במשטרה הבטיחו במהלך כל השבוע כי מספר אוטובוסים מטעמם ידאגו לאוהדים שיגיעו במכוניות פרטיות לפארק, בנוסף לאוהדים שיגיעו בהסעות.

בפועל, המשטרה לא אירגנה אוטובוסים וכ-400 אוהדים שהגיעו ברכבים פרטיים נאלצו להידחס באוטובוסים, לתפוס טרמפים ולמצוא פתרונות יצירתיים. האוהדים זעמו ואמרו: "זה לא אמיתי מה שקורה כאן. שילמנו 50 שקלים להסעה, הורידו אותנו כאן לקנות כרטיסים ואין לנו מקום לעלות חזרה. איך מאשרים לשחק במקום הזה עדיין?"

המשטרה ניסתה לדחוס באוטובוסים כמה שיותר אנשים והצליחה להכניס את מרבית האוהדים אליהם עד לשעה 19:50, אז יצאו ההסעות לכיוון האצטדיון. אחד מנהגי האוטובוס אמר: "זאת האשמה של המשטרה. הם הבטיחו שיביאו אוטובוסים נוספים, אבל לא עשו את זה ומכריחים אותנו לנסוע עם כמות לא חוקית של אנשים באוטובוס. תקלה הכי קטנה בכביש ויכול להיות אסון גדול, שום משחק כדורגל לא שווה את זה, המדינה השתגעה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוהדי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
בסוף הם נכנסו, אבל זה לא היה פשוט בכלל. אוהדי בית"ר בדוחא/מגד גוזני

האוטובוסים הגיעו לדוחא לקראת השעה 20:10, שעת המשחק, אך מאות האוהדים היו צריכים כעת לעבור בידוק ביטחוני, כאשר בנוסף אליהם, היו כמה עשרות אוהדים נוספים שהגיעו לדוחא ללא כרטיס (המשטרה בסופו של דבר חילקה להם כרטיסים כדי למנוע מהומה). יו"ר בית"ר איציק קורנפיין עודכן בנעשה והבהיר לשופטים שבית"ר לא תעלה לשחק עד שהאוהדים שלה ייכנסו. בעקבות כך, נדחתה פתיחת המשחק בעשר דקות.

כשהמשחק יצא לדרך, עדיין היו כמה עשרות אוהדי בית"ר בחוץ, והם נכנסו כמה דקות לאחר שריקת הפתיחה. בבית"ר אמרו על כך: "אי אפשר יהיה להמשיך עם זה יותר. או שהאוטובוסים ייכנסו ישר לחנייה נפרדת בדוחא או שעדיף שלא יקיימו כאן משחקים. מה שנעשה כאן עם האוהדים הוא לא רק מרגיז ומקומם, הוא קודם כל לא חוקי בכך שהכניסו כמות כזאת של אנשים לאוטובוס וגם סכנה בנפש לאוהדים. לא סתם מגבילים את כמות האנשים באוטובוסים, יש לזה סיבה".

מעבר לדברים הללו, בקופות לא נמכרו כרטיסי נוער. הקופאי של סכנין אמר: "אנחנו לא מוכרים כרטיסי נוער, רק כרטיסים במחיר אחיד". חברי ועד עמותת האוהדים, שהיו במקום, צילמו את האירוע ומתכוננים להתלונן בפני ההתאחדות לכדורגל בנושא.

יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. מגד גוזני
לא הסכים לפתוח את המשחק לפני שהאוהדים נכנסו. קורנפיין/מגד גוזני

עוד לפני המשחק אמר אלי כהן לשחקנים: "אתם יודעים למה לא אוהבים אתכם כאן? כי אתם בית"ר. המנורה על החולצה שלכם זה לא בית"ר, אלא חירות, מדינת ישראל ועם ישראל ואנחנו הקבוצה של המדינה, תעריכו את זה".

כשירדו השחקנים למחצית, כהן כבר העלה את רמת המוטיבציה ואמר: "תראו נגד מי אתם בפיגור? אנחנו קבוצה יותר טובה מהם בשתי דרגות. הקהל פה מחובר אליכם, כמו שהוא היה מחובר לקבוצה בשנות ה-90', אז אל תאכזבו אותם. אתם רוצים בשבוע הבא עשרת אלפים צופים נגד הפועל חיפה ושבוע אחרי זה אצטדיון מלא נגד מכבי חיפה, כמו שהיה נגד הפועל תל אביב? צאו ותאכלו את הדשא".

בית"ר אכן השוותה עם פתיחת המחצית השנייה והייתה קרובה להשלים מהפך. שחקנים בקבוצה אמרו בסיום כי מה שהרג את הקבוצה ב-20 הדקות הראשונות היה ירו בלו: "הוא היה בכל מקום, שיחק עם גוף ובטירוף, היה קשה מאוד נגדו. קובי מויאל ואופיר קריאף היו חסרים בקישור האחורי, אז הקו השני שלהם ניצל את זה בהתלהבות של הפתיחה. אחרי זה התאוששנו והעלמנו אותם".

שחקן בית"ר ירושלים, חיים מגרלשווילי. מגד גוזני
החמצה מאכזבת. מגרלשווילי/מגד גוזני

חיים מגרלשווילי היה מדוכדך בסיום, בעקבות ההזדמנות שהחמיץ. קריאף ניסה לעודד אותו ואמר לו: "חיים, תזכור את ההחמצה שלי נגד הפועל ותתעודד", אך זה לא עזר יותר מדי. מגרלשווילי אמר: "אני מאוד עצבני מההחמצה, לא מבין מה הלך שם. התבלבלתי בין להקשית מעליו או לבעוט וזה מאוד מרגיז, כי הייתי יכול לנצח את המשחק. יהיה לי קשה לישון בלילה עם ההחמצה הזאת, כי זה יכול היה לגמור את המשחק ולהביא ניצחון".

מגרלשווילי הוסיף: "חבל שאחרי כמה שנים שלא ניצחנו כאן לא ניצלנו את ההזדמנות. היינו יותר טובים, אבל בסך הכל פיגרנו, אז טוב שלא הפסדנו. זה מראה על אופי אחרי מה שהקבוצה עברה בדוחא בשנים האחרונות".

המגן היה אופטימי לגבי המשך הדרך: "אנחנו קבוצה טובה ושווים פלייאוף עליון, אנחנו משחקים כדורגל יפה ונמשיך לקחת נקודות. האלפים באים ומלווים אותנו לכל מקום. חבל מאוד שלא ניצחנו פה היום בשביל הקהל, שעשה את כל המסלול הארוך".

בבית"ר התלוצצו בסיום המשחק ואמרו: "אין, חייבים את טביב, משחק אחד הוא לא מגיע ואנחנו מפסיקים לנצח. שלא יקנה את הקבוצה, רק שיישב ביציע, זה כבר מספיק". המו"מ עם טביב יימשך השבוע, בתקווה להגיע בשבוע הקרוב לסיכום ולהכרזה על הבעלים הבא של בית"ר. המאמן אלי כהן העניק לשחקנים יומיים חופש, ואחריהם תחל הקבוצה בהכנות למשחק נגד הפועל חיפה בשבוע הבא. במועדון רוצים להמשיך את המומנטום ולהביא כמה שיותר אוהדים גם למשחק הזה.

קובי מויאל לא הגיע אמש לדוחא כמו יתר השחקנים שלא שיחקו. בבית"ר כעסו תחילה על מויאל, אך המאמן אלי כהן הבחין בערב כי השחקן החולה ניסה להשיג אותו פעמיים במהלך השבת והבין כי מדובר באי הבנה. איציק קורנפיין צפוי לערוך בירור עם השחקן לגבי הקצר בתקשורת. גם שמוליק קוזוקין לא הגיע והוא טוען כי קיבל אישור להיעדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully