וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל לנון: "אחד הערבים המרגשים בקריירה שלי"

מאמנה של סלטיק חגג את הניצחון המדהים על ברצלונה: "ניצחנו את הקבוצה הטובה בעולם". די מתאו: "הבית יוכרע בדקה ה-90"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דרמות ענק, מבול של שערים וסנסציה עולמית. כל אלו היו מנת חלקו של המחזור הרביעי של ליגת האלופות, שהסתיים הערב (רביעי) בקול תרועה רמה. המחזור הזה ייזכר ללא ספק בזכות הניצחון המדהים של סלטיק, 1:2 על ברצלונה בסלטיק פארק. צ'לסי, אלופת אירופה המכהנת, הצליחה לנצח 2:3 את שחטאר דונייצק, בזכות שער ניצחון דרמטי של ויקטור מוזס עמוק בתוספת הזמן ולהישאר בתמונת ההעפלה לשמינית הגמר.

גם מנצ'סטר יונייטד שוב גילתה אופי כשיצאה מפיגור של 1:0 בבראגה לניצחון 1:3 בזכות שערים של רובין ואן פרסי, ווין רוני וחאבייר הרננדס. באיירן מינכן לא התקשתה לפרק 1:6 את ליל האומללה וגם יובנטוס אימללה את נורשלנד הדנית עם 0:4 קליל.

ויקטור וואניימה שחקן סלטיק חוגג. רויטרס
חוגג שער יתרון מול ברצלונה. וואניימה/רויטרס

טוני וואט: "זה הרגע הכי טוב בחיים שלי"

את היום הזה אוהדי ואנשי סלטיק לא ישכחו כנראה לעולם. הקבוצה של ניל לנון עשתה את אחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות כשניצחה את ברצלונה הגדולה 1:2 ומעבר ליוקרה של הניצחון, היא גם השאירה את חלום ההעפלה לשמינית הגמר בחיים.

ניל לנון, המאמן הג'ינג'י של הסקוטים יצא מגדרו בסיום: "זה אחד הערבים הכי מרגשים בקריירה שלי. עשינו מאמץ אדיר ביום ההולדת ה-125 של המועדון. השחקנים שלי התעלו וניצחו את הקבוצה הכי טובה בעולם. השחקנים שלי הם גיבורים גדולים, הם רשומים בספרי ההיסטוריה של המועדון. כדי לנצח את ברצלונה צריך שוער גדול, המון ריכוז ומעט מזל, אבל היום היה לא צודק אם לא היינו מנצחים".

שוערה של סלטיק, פרייזר פורסטר, אמר בסיום: "זה פשוט מדהים. מילים לא יכולות לתאר את המאמץ שהשקענו במשחק החוץ מול ברצלונה ובו הפסדנו, אך הערב הצלחנו ואנחנו מאושרים. יש לנו סגל נהדר, כל מי שנכנס תרם את חלקו בהישג הזה".

טוני וואט, שכבש את השער השני לסקוטים, התרגש: "לא האמנתי כשהכדור נכנס. זה היה הרגע הכי טוב בחיים שלי, מעולם לא הרגשתי טוב יותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני סלטיק חוגגים. GettyImages
ניצחון היסטורי. שחקני סלטיק חוגגים/GettyImages

בברצלונה ניסו לא להתרגש יותר מדי: "אני מברך את סלטיק והקהל שלה, שנתן הצגה מדהימה", אמר טיטו וילאנובה, "ידענו שסלטיק טובה בקרנות והם הגיעו אלינו מעט, אבל מאוד טוב, אז מגיע להם קרדיט. אם היינו כובשים ראשונים, המשחק היה שונה. שיחקנו טוב, אבל השוער שלהם היה מצוין. אנחנו לא מרוצים, כי יכולנו לנצח. אני שמח לפחות שנלחמנו עד הסוף וצריך להמשיך לשחק ככה. אני חושב שהגיע לנו לנצח. ניסינו הכל עד הסיום. לפני השער הראשון הייתה לנו הזדמנות טובה להבקיע, ואני חושב שהמשחק היה מתנהל אחרת. היו לנו מספיק הזדמנויות לנצח את המשחק. נשארו עוד שני משחקים ואנחנו תלויים בעצמנו".

ליאונל מסי, שכבש בדקה האחרונה את השער המצמק, הוסיף: "השער הזה לא עזר, אבל יש עוד הרבה משחקים בהם אוכל להקדיש שער לתיאגו", כשהוא מתכוון כמובן לבנו הטרי, "הם הגיעו פעמיים לשער. הם יותר גדולים פיזית ובגלל זה הם כבשו את השער הראשון".

ססק פברגאס התקשה למצוא את המילים להפסד, ואמר: "אין תירוצים. שלטנו במשחק, אבל היה חסר לנו עומק. לא הגענו להרבה מצבי הבקעה. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד כדי להשתפר, אבל אנחנו שמחים מאיך שהעונה הזו מתנהלת, פרט לתוצאה הזו".

צ'אבי הוסיף: "מה שחשוב זה שאנחנו תלויים בעצמנו", והחמיא לקהל בגלזגו: "זו דוגמה לכל הקבוצות".

ויקטור מוזס: "הגיע לנו לנצח את שחטאר"

כמו במפגש הקודם, גם הפעם נתקלה צ'לסי, אלופת אירופה בקשיים רבים מול שחטאר דונייצק הנהדרת, ששוב הוכיחה שמקומה הוא בטופ של הכדורגל האירופי. אולם, שער ניצחון דרמטי של ויקטור מוזס המחליף, עמוק בתוספת הזמן הבטיח לאנגלים ניצחון יקר מאין כמוהו, 2:3.

"הגיע לנו לנצח את המשחק הזה, במיוחד במחצית השניה בה שלטנו והיינו טובים יותר", אמר מוזס, "אני שיחקתי אומנם רק עשר דקות, אבל השער היה שווה הכל. ידענו שהשוער שלהם לא מצטיין בבעיטות מרחוק ועשינו הכל כדי להכניע אותו. מעכשיו כל משחק הוא קריטי ואנחנו כבר חושבים על המשחק הבא מול יובנטוס".

רוברטו די מתאו, המנג'ר של הכחולים אמר בסיום: "השגנו שלוש נקודות קריטיות. היה חשוב מאוד עבורנו לנצח את המשחק הזה בבית. שחטאר קבוצה נהדרת. הבית הזה יוכרע כנראה ברגע האחרון ממש".

מוזס שחקן צ'לסי חוגג שער עם גארי קייהיל חואן מאטה. GettyImages
יש ערימה של חברה על הדשא. מוזס חוגג עם חברים/GettyImages

שווינשטייגר: "יכולים להיות גאים בעצמנו"

המחזור הרביעי התאפיין בהרבה דרמות, קאמבקים והפתעות, אבל באיירן מינכן לא הותירה שום מקום לספק ופשוט פירקה את ליל 1:6, במשחק שבו הכוכב היה קלאודיו פיסארו, החלוץ הפרואני שפתח בהרכב רק בגלל הפציעה של מריו מנדז'וקיץ, וכבש שלושער מרהיב.

"מהרגע הראשון שיחקנו מצוין. עבר הרבה זמן מאז שכבשתי שלושער, כך שאני מאוד שמח". אמר פיסארו בסיום המשחק.

אריאן רובן הוסיף: "אנחנו בכושר טוב כרגע, אבל צריכים להוכיח את עצמנו בכל משחק. המחצית הראשונה שלנו הייתה יוצאת ובאמת שנהנינו על המגרש. צריך להמשיך לשחק בדרך הזו, יש לנו יכולות נהדדרות בקבוצה וכיף להיות חלק מזה".

בסטיאן שווינשטייגר, הקשר האנרגטי, שכבש וסיפק משחק יעיל במרכז השדה, אמר: "שיחקנו נהדר. ידענו שנצטרך לספק תצוגה טובה ואנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו".

המאמן יופ היינקס סיכם: "אמרתי לפני המשחק שאנחנו צריכים לנצח במשחק הזה, לסיים בתיקו בולנסיה ולנצח את המשחק האחרון מול באטה בוריסוב וזה גם המצב כעת. היו לנו מהלכים נהדרים במחצית הראשונה וכבשנו גם שני שערים בבעיטות חופשיות, שזה דבר שעבדנו עליו הרבה באימונים, אבל צריך גם לומר שהיריבה לא הייתה במיטבה".

בצד השני, כמובן אכזבה גדולה בקבוצה הצרפתית. ליל נראתה כמו צל של עצמה מול הגרמנים והיוותה רק תפאורה להצגה הבווארית. קפטן ליל, ריו מאוובה אמר בסיום: "הם כבשו כמעט בכל הזדמנות שהייתה להם. הודחנו וזה כואב, כי נלחמנו בשנה שעברה כדי להיות במפעל הזה ולתת הופעה שאינה ראויה לקבוצה כמו ליל זה מאוד מאכזב".

שחקני באיירן מינכן חוגגים שער. AP
לא כוחות. שחקני באיירן מינכן חוגגים/AP

יובנטוס קטעה רצף ביזארי של תשע תוצאות תיקו רצופות במשחקים אירופאיים, עם 0:4 קליל על נורדשלנד החלשה, אלופת דנמרק. אנג'לו אלסיו, המאמן הזמני של הגברת הזקנה, שגם התאוששה מהפסד הליגה 3:1 לאינטר בשבת, אמר: "רצינו לנצח והשחקנים הוכיחו זאת מהדקה הראשונה. יצרנו הרבה מצבים וכבשנו ארבעה שערים. אם גם מאטרי היה כובש, זה היה לילה מושלם עבורנו, כולם שיחקו טוב והתוצאה ברורה מאוד, זו הייתה הופעה נהדרת. ידעתי שההפסד לאינטר ייתן מוטיבציה".

לאונרדו בונוצ'י הודה: "כשהגעענו לחדר ההלבשה, התאכזבנו לשמוע שצ'לסי ניצחה 2:3. שיחקנו היטב ורצינו להוכיח שיובנטוס היא קבוצה חזקה. עכשיו צריך להתרכז שוב בליגה, כי אסור לנו לעשות טעויות. אנחנו יובנטוס".

קלאודיו מרקיסיו, שכבש את השער הראשון: "פתחנו היטב, היינו צריכים את זה. שער הניצחון של צ'לסי לא היה חדשות טובות, אבל אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשחקים שנותרו לנו. אני שמח על שער הבכורה שלי באירופה ובעיקר שמח שיובנטוס ניצחה באירופה".

אנדראס לאודרופ, בנו של מיכאל וקשר המפסידה, אמר: "כואב לנו מאוד כרגע, אבל צריך לזכור ששיחקנו נגד קבוצה מהדרג הראשון ואנחנו יכולים ללמוד הרבה מהמשחק הזה. הם התנפלו עלינו ולא היינו מוכנים לזה. הם שיחקו ברמה מאוד גבוהה, אבל היינו יכולים לעשות יותר, בעיקר במחצית הראשונה".

אנג'לו אלסיו, עוזר מאמן יובנטוס. GettyImages
ההפסד לאינטר נתן מוטיבציה. אלסיו/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד שוב נקלעה לפיגור מול בראגה, אבל ידעה לענות עם שלושה שערים בדקות הסיום ולנצח 1:3, כשהיא גם נעזרת בהפסקת חשמל, שקטעה את המשחק ונתנה לשדים האדומים כמה דקות להתארגנות מחודשת. יונייטד, שבשנה שעברה עפה כבר בשלב הבתים, הבטיחה היום את עלייתה לשמינית הגמר, עם ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים.

ריאן גיגס הוותיק אמר בסיום: "כולנו היינו מאוכזבים בעונה שעברה, לא שיחקנו מספיק טוב וידענו שנצטרך לתקן את זה. נקווה שעכשיו הדברים יימשכו כמו שהם, אנחנו בכושר טוב, גם בליגה וגם בליגת האלופות". על רובין ואן פרסי, שכבש את שערו ה-11 עבור היונייטד, אמר גיגסי: "הוא צריך רק הזדמנות אחת, הוא כובש בשביל הכיף כרגע. בכושר שלו, הביטחון שלו בשמיים וכולם ידעו שהוא הולך לכבוש".

חוסה פסיירו מאמן בראגה, היה מאוכזב: "נגד קבוצה כמו יונייטד, אתה נענש על כל טעות וזה שיעור שלמדנו. רצינו לנצח והתוצאה הזו לא הגיעה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully