וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: בישול לנאתכו, רביעייה לקבאני

הקשר בישל ב-0:1 של קאזאן על נפטצ'י ועלה, האורוגוואי הפליא ב-2:4 של נאפולי על דניפרו. הפסד לאתלטיקו, ליון מושלמת

הליגה האירופית חזרה הערב (חמישי) לפעילות והניבה במשחק המוקדם עולה ראשונה לשלבי הנוקאאוט, כשרובין קאזאן (בישול של ביברס נאתכו) ניצחה 0:1 את נפטצ'י באקו והבטיחה העפלה מבית ח', כמו אינטר שניצחה 1:3 את פרטיזן בלגרד וכבר עלתה יחד איתה. בית א' הסתבך בעקבות ניצחונה של אנז'י מחצ'קאלה 0:1 על ליברפול, שאיבדה ליריבתה הרוסית את הפסגה, כשבמשחק הנוסף יאנג בויז השוויצרית השתוותה לליברפול בזכות 2:3 מרשים בחוץ על אודינזה.

בבית ב', אותו נועלת הפועל תל אביב שהובסה 4:0 בידי ויקטוריה פלזן, אקדמיקה הדהימה עם 0:2 על אתלטיקו מדריד, שהפסידה לראשונה אחרי 16 ניצחונות רצופים באירופה. מנשנגלדבאך חילצה 2:2 דרמטי במארסיי, ובבית ו' קיבלנו את ההצגה האישית של הערב עם רביעייה גדולה של אדינסון קבאני ב-2:4 של נאפולי על דניפרו. בבית ט', בו משתתפת גם עירוני קרית שמונה, ליון נותרה המושלמת היחידה במפעל ועלתה שלב עם 2:3 בסן מאמס על אתלטיק בילבאו המאכזבת.

שחקני אקדמיקה חוגגים, משמאל ווילסון אדוארדו. רויטרס
עצר את רצף הניצחונות של אתלטיקו מדריד. ווילסון אדוארדו, משמאל/רויטרס

בית א'

אנז'י מחצ'קאלה - ליברפול 0:1

סמואל אטו וחבריו השיגו את הנקמה על ההפסד באנפילד במחזור הקודם, ושמרו על המאזן המצוין בבית - חמישה ניצחונות רצופים וללא שערי חובה. ליברפול הופיעה עם ג'יימי קראגר, ג'ו קול ומסביבם בעיקר ילדים, שהחזיקו מעמד בזכות יכולת טובה של בראד ג'ונס בשער, עד אשר לאסינה טראורה, מלך השערים של אנז'י, הקפיץ מעל השוער בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. האנגלים (וליברפול באמת פתחה עם תשעה אנגלים בהרכב) לא מצאו את השוויון ואיבדו את המקום הראשון בבית הצמוד.

אודינזה - יאנג בויז ברן 3:2

השוויצרים הפכו את בית א' להכי פתוח שיש, עם ניצחון מרשים בפריולי שהשווה את מאזנם לזה של ליברפול עם שש נקודות. ראול בובאדיז'ה הארגנטינאי, שניצח את אודינזה עם שלושער במחזור הקודם, הבקיע בבעיטה חופשית בדקה ה-27, אבל אנטוניו די נטאלה השווה בדקה ה-47 באדיבותו של השוער מרקו וולפלי וכיפר על החמצת הפנדל בדקה ה-45. יאנג בויז לא הפגינה רגשי נחיתות, ובדקה ה-65 אלכסנדר פארנרוד השבדי בעט מ-25 מטרים לרשת של ז'ליקו ברקיץ'. רפאל נוצולו הימם את המארחים עם השלישי בדקה ה-73, וכל שנותר לדייגו פאבריני זה לצמק שבע דקות לסיום.

שחקני אנז'י מחצ'קאלה חוגגים עם לאסינה טראורה. רויטרס
השתלטו על פסגת בית א'. שחקני אנז'י חוגגים/רויטרס

בית ב' (הבית של הפועל תל אביב)

אקדמיקה - אתלטיקו מדריד 0:2

אחרי הפסד הבכורה בליגה מול ולנסיה, הקולצ'ונרוס חוו הפסד ראשון גם בליגה האירופית ונעצרו אחרי שיא של 16 ניצחונות רצופים באירופה. דייגו סימאונה שוב העלה הרכב הרכב משני, והפעם שילם על כך את המחיר. למזלו, זה קרה כשהוא כבר עם תשע נקודות ורגל וחצי בשלב הבא. אקדמיקה השאירה את הפועל תל אביב לבד במקום האחרון של בית ב', כשווילסון אדוארדו הכניע את סרחיו אסנחו בדקה ה-28, והשלים צמד עם פנדל בדקה ה-70, כשבתווך אמרה הטורקי בעט לקורה.

בית ג'

מארסיי - בורוסיה מנשנגלאדבך 2:2

איזה איבוד נקודות מיותר מבחינת הצרפתים, שיצטרכו להיאבק עם גלדבאך עד הסוף על הכרטיס השני. ג'ואי בארטון כבר חשב שזה היום הגדול שלו, אחרי שהבקיע את שערו הראשון במדי מארסיי היישר מדגל הקרן בדקה ה-54, כדי לאזן את התוצאה בעקבות שער היתרון של מייק האנקה בדקה ה-20. ג'ורדן איוו הפך את התוצאה עבור המארחת בדקה ה-67, אבל המילה האחרונה הייתה של חואן ארנגו, שבתוספת הזמן ירה בשמאל אל הרשת של סטיב מנדאנדה והציל לגלדבאך נקודה.

פנרבחצ'ה - א.א.ל לימסול 0:2

הטורקים העלו את מאזנם ל-10 נקודות וכמעט הבטיחו סופית את העפלתם. גוקאן גונול בישל לדירק קאוט את הראשון בדקה ה-11, ומוסא סו סובב נהדר את השני בדקה ה-41 אחרי בישול בעקב של כריסטיאן. אדווין אואון הורחק בדקה ה-70 משורות א.א.ל לימסול.

ג'ואי בארטון שחקן מארסיי. AP
שער הבכורה לא עזר למארסיי. ג'ואי בארטון/AP

בית ד'

קלאב ברוז' - ניוקאסל 2:2

המגפייז שמרו על פסגת הבית בזכות קאמבק נהדר במחצית הראשונה. פיליפ קלמון, מאמנה הזמני של קלאב ברוז', חסר את ליאור רפאלוב הפצוע, אבל נהנה מפתיחה נפלאה כשאיבן טריצ'קובסקי זרק את פבריסיו קולוצ'יני והבקיע בדקה ה-14, ויספר יורגנסן הוסיף בבעיטה מ-20 מטרים את השני חמש דקות לאחר מכן. אלא שמחליפי ניוקאסל לא ויתרו, ובדקה ה-42 ההולנדי וורנון אניטה חגג שער בכורה מאז המעבר לאייאקס, עם שער נהדר מהאוויר מ-20 מטרים. שתי דקות לאחר מכן הגיע השוויון תוצרת משפחת אמאובי, כשהאח הצעיר סמי בישל לשולה הקפטן. נקודה חשובה לניוקאסל שמתקרבת לשלב הבא.

בורדו - מריטימו 0:1
לבורדו: דויד בליון (16)

בית ה'

מולדה - סטיאווה בוקרשט 2:1
למולדה: דניאל צ'ימה (55). לסטיאווה: אלכסנדרו קיפצ'יו (21), יסמין לאטובלביץ' (36)

פ.צ קופנהאגן - שטוטגרט 2:0
לשטוטגרט: ודאד איבישביץ' (76), מרטין הרניק (90)

סמי אמאובי שחקן ניוקאסל לפני מקסים לסטיין שחקן קלאב ברוז'. רויטרס
בישל לאח הגדול. סמי אמאובי מול מקסים לסטיין/רויטרס

בית ו'

נאפולי - דניפרופטרובסק 2:4

כמה שבסן פאולו התגעגעו לקאמבקים ההירואים של קבוצתם. נאפולי נראתה בדרך להפסד נוסף מול דניפרו המרשימה של חואנדה ראמוס, אבל אדינסון קבאני לא נתן לזה לקרות ומנע לבדו הפסד ביתי ראשון של הפרטנופי באירופה מאז דצמבר 1994. קבאני הבקיע כבר בדקה השביעית, אבל ארטם פדצקי, שכבש מול נאפולי במשחק הקודם, עשה זאת שוב עם דחיקה מקרוב בדקה ה-34, ורומן זוזוליה הפך בדקה ה-52 עם בעיטה חלשה יחסית מחוץ לרחבה, מולה השוער אנטוניו רוזאטי פישל כהרגלו.

אלון יפת ניהל את המשחק עם צוות ישראלי, וחזה מקרוב בבעיטה חופשית אדירה של קבאני אל הרשת בדקה ה-77. נאפולי המשיכה ללחוץ בדחיפת הקהל, ושתי דקות לסיום קבאני השלים שלושער וקבע ניצחון דרמטי עם שער מקרוב אחרי אסיסט של מארק האמשיק. החלוץ האורוגוואי לא עצר פה, ובתוספת הזמן הפציץ את הרביעי שלו במשחק אישי פנטסטי. נאפולי עוקפת את איינדהובן והיא עם שש נקודות במקום השני, לדניפרו יש תשע אחרי איבוד הנקודות הראשון שלה במפעל.

א.י.ק סולנה - פ.ס.וו איינדהובן 0:1
לסולנה: מוחמד בנגורה (12)

בית ז'

ספורטינג ליסבון - גנק 1:1
לספורטינג: ריקי ואן וולפסווינקל (64). לגנק: גליינור פלט (90)

פ.צ באזל - וידאוטון 0:1
לבאזל: מרקו שטרלר (80)

אדינסון קבאני שחקן נאפולי. Giuseppe Bellini, GettyImages
הצגה של איש אחד. אדינסון קבאני/GettyImages, Giuseppe Bellini

בית ח'

נפטצ'י באקו - רובין קאזאן 1:0

ביברס נאתכו סייע לקבוצתו להבטיח את מקומה בשלב הבא, כשבישל את שער הניצחון במשחק החוץ באזרבייג'אן. רובין קאזאן אמנם ניצחה רק פעמיים ב-14 משחקי החוץ האחרונים שלה באירופה, אבל מול נפטצ'י באקו שהודחה במוקדמות ליגת האלופות על ידי קרית שמונה, הם השיגו את שלוש הנקודות היקרות. שער הניצחון הובקע בדקה ה-16, כשנאתכו קיבל קרן קצרה והגביה באין מפריע לראשו של ולדימיר דיאדיון שנגח פנימה. נאתכו השלים 90 דקות והספיק גם לקבל צהוב במחצית השנייה, בה קבוצתו הייתה קרובה יותר לשני מאשר לספוג את השוויון.

פרטיזן בלגרד - אינטר 3:1

הנראזורי המשיכו את המומנטום הפנטסטי שלהם ורשמו ניצחון עשירי ברציפות, כדי לסגור לחלוטין את בית ח' ולהעפיל ממנו יחד עם קאזאן. אנדראה סטרמאצ'וני שוב עלה עם הרכב משני והציג בהתקפה את מרקו ליבאיה הקרואטי, אבל מי שהביא לו את הנקודות היה רודריגו פלאסיו. הארגנטינאי עם הצמה נכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה, ואחרי חמש דקות בלבד על המגרש כבר דחק עם החזה פנימה. בדקה ה-75 הוא השלים צמד, ובסך הכל כבש שישה שערים בששת משחקיו האחרונים. פרדי גוארין הקולומביאני השלים בדקה ה-87 מבישול של אנטוניו קסאנו, ואינטר פשוט לוהטת. נמניה טומיץ' רק צימק בתוספת הזמן.

שחקני אינטר חוגגים עם רודריגו פלאסיו (מימין). AP
אינטר לוהטת, בעיקר רודריגו פלאסיו/AP

בית ט' (הבית של עירוני קרית שמונה)

אתלטיק בילבאו - ליון 3:2

הצרפתים השאירו את בילבאו עם נקודה אחת בלבד ועם סיכוי קלוש להמשיך הלאה - מכה קשה עבור פיינליסטית העונה שעברה שנראית רע מאוד העונה. ליון, מצידה, נותרה המושלמת היחידה בשלב הבתים וכמובן הבטיחה את עלייתה. יוהאן גורקוף, שחזר מפציעה ונראה נהדר, בישל בכדור חופשי לבפטימבי גומיס בדקה ה-22 והבקיע בעצמו מריבאונד בדקה ה-45 את שערו השני באירופה כשחקן ליון (הקודם היה בהפסד 4:3 לבנפיקה בנובמבר 2010).

אנדר הררה צימק לאחר ערבוביה ברחבה וספק עבירה על השוער רמי ורקוט בדקה ה-48, כשתחינות שחקני ליון לא הועילו. אריץ אדוריץ השווה בפנדל אחרי שהררה הוכשל ברחבה בדקה ה-55, אבל המילה האחרונה הייתה של אלכסנדר לקאזט, שירה פנימה את השער המכריע בדקה ה-63. מרסלו ביילסה ובילבאו שוקעים, עם הפסד ביתי ראשון באירופה מאז ה-3:0 שספגו מוורדר ברמן בדצמבר 2009 (12 משחקים).

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון לפני אוסקר דה מרקוס שחקן אתלטיק בילבאו. רויטרס
השאיר את בילבאו מרוסקת על הדשא. אלכסנדר לקאזט/רויטרס

בית י'

לאציו - פנאתינייקוס 0:3

הביאנקוצ'לסטי שמרו על המקום הראשון בבית והחזירו את החיוך לקראת הדרבי של הבירה, כשהביסו את היוונים המאכזבים. ליבור קוזאק פתח בחוד ההתקפה והחזיר למאמן ולדימיר פטקוביץ' עם צמד בדקות 23 ו-40, כשגם פציעת הראש לא הפריעה לו לנצל טעות קשה בהגנה בשער השני. שותפו לחוד, סרג'יו פלוקארי, נגח את השלישי לאחר כדור חופשי של מאורו סראטה בדקה ה-59.

טוטנהאם - מאריבור 1:3

אחרי שלוש תוצאות תיקו, התרנגולים ניצחו סוף כל סוף באירופה ועלו למקום השני עם שש נקודות - שתיים פחות מהמוליכה לאציו. ג'רמיין דפו היה כוכב המשחק מבחינת טוטנהאם, בעוד הוגו לוריס היה האיש האומלל. החלוץ האנגלי ניצל אסיסט של גארת' בייל כדי לכבוש בדקה ה-22, אבל היתרון אבד בעקבות טעות קשה של שוער נבחרת צרפת, שקיבל מסירה רעה מקייל ניוטון וניסה לעבור את רוברט בריץ', שכבש שער מזליקי בדקה ה-40. למרות זאת, דפו לא נתן לשוער לשקוע במרה שחורה ובדקה ה-49 הקפיץ את האוהדים בוויט הארט ליין לאחר בישול של טומי קארול הצעיר. דפו השלים שלושער נהדר הודות למסירת רוחב נוספת של בייל בדקה ה-77, וגם האקס יורגן קלינסמן התפעל ביציע.

בית י"א

לברקוזן - ראפיד וינה 0:3
ללברקוזן: ינס הגלר (4), אנדרה שרלה (53), מנואל פרידריך (65)

מטאליסט חרקוב - רוזנבורג 1:3
למטאליסט: טייסון (4), קלייטון שאבייר (70), חואן מנואל טורס (90). לרוזנבורג: בורק דוצ'קאל (42)

* לברקוזן ומטאליסט הבטיחו את העפלתן לשלב הבא.

בית י"ב

האנובר - הלסינגבורג 2:3
להאנובר: מאמה בירם דיוף (3 ו-50), סבולץ' הוסטי (90 בפנדל). להלסינגבורג: ניקולה ג'ורג'יץ (59), אלחנדרו בדויה (67)

טוונטה - לבנטה 0:0

* האנובר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא.

ג'רמיין דפו שחקן טוטנהאם. Richard Heathcote, GettyImages
הציל את הוגו לוריס. ג'רמיין דפו/GettyImages, Richard Heathcote

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully