וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה דמאיו: "רוצים שהמנהלת תחל לפעול עוד העונה"

7.11.2012 / 17:10

ראשי קבוצות דנו בהקמת מנהלת לליגת העל. מנכ"ל בני יהודה: "אף אחת מהקטנות לא מצפות לסכומים של גדולות"

האם השינוי שכל כך מתבקש במבנה של הכדורגל הישראלי נמצא ממש בדרך? מאוד יכול להיות. נציגי קבוצות ליגת העל התכנסו בהתאחדות לכדורגל כדי לקיים פגישה בנושא הרפורמה עליה המליצה ועדת דודי כהן, שקבעה כי יש להקים מנהלת ליגה שתפתור את מרבית הבעיות שעלו במהלך השנה האחרונה.

יושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. מגד גוזני
מנהלת הליגה היא הפיתרון? איציק קורנפיין/מגד גוזני

ללא נציגי הקבוצות הבכירות, מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל תל אביב, נועדו בהתאחדות מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, נשיא מכבי נתניה, עו"ד גיל לב, יושב ראש הפועל עכו, ציון וייצמן, מנכ"ל הפועל חיפה, אפרים גבאי יחד עם הבעלים יואב כץ, הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת ויושב ראש בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין.

את ההתאחדות ייצג בפגישה ממלא מקום יושב הראש, שטרן חלובה, כשגם ניר חפץ, שהיה חלק מוועדת היישום שמונתה על ידי ההתאחדות נוכח בפגישה.

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. מגד גוזני
תשמיע את קולן של הקבוצות הקטנות. אלונה ברקת/מגד גוזני

כזכור, הוועדה הציבורית לבחינה ולגיבוש המלצות לרפורמה בענף הכדורגל בישראל ובהתאחדות לכדורגל גיבשה בחודש שעבר את מסקנותיה, כשבין השאר הוחלט על הקמת מנהלת ליגה, הקטנת מספר הקבוצות בליגות הבכירות ל-12, שינוי של בחירת יושב ראש ההתאחדות, שינוי של מבנה ההתאחדות, מינוי של מנהל מקצועי לנבחרת ישראל, טיפול יסודי באלימות, שינוי תדמית הענף וטיפול בשיבוץ השופטים.

יושב ראש הפועל עכו ציון ויצמן. מגד גוזני
בזה אחר זה הגיעו ראשי הקבוצות. ציון וייצמן/מגד גוזני

"אף קבוצה קטנה לא מבקשת את הסכומים של הגדולות"

משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, אמר בתום הדיון: "זה היה דיון מקדמי על הרצון שלנו להקים מנהלת ליגה. כולנו עדיין מגששים באפלה לגבי הפורמט ומה יהיו הסמכויות של המנהלת ושאלות נוספות. בימים הקרובים נערוך פגישה עם כל הקבוצות ואני מאמין שבסופו של דבר זה ייצא לפועל וכן תהיה מנהלת ליגה. יש חששות לכולם, אך גם בקבוצות וגם בהתאחדות מאוד רוצים מנהלת ליגה שתתחיל לעבוד כבר בסוף העונה הזאת, כדי שבעונה הבאה היא תהיה כבר בעניינים".

"אין אף קבוצה קטנה שחושבת לקבל את אותם הסכומים של הקבוצות הגדולות", המשיך דמאיו. "להיפך, כולם מבינים שהקבוצות הגדולות צריכות לקבל יותר כסף וזה בסדר. הכוונה היא לשמור על היחס הקיים גם היום, כדי שהפערים לא יגדלו עוד יותר. אני לא שונה מאף אחד אחר שרוצה להקים מנהלת. לכולם יש חששות. זה לא סוד שיש רצון עז להקים מנהלת. אני מאמין שבסופו של דבר תהיה מנהלת ליגה וכולם יהיו מרוצים".

בעלי הפועל חיפה יואב כץ. מגד גוזני
לא פסח על הישיבה. יואב כץ/מגד גוזני

ניר חפץ, נציג הציבור בהנהלת ההתאחדות, אמר: “הייתי חבר בועדה של דודי כהן. ההתאחדות מינתה אותי ואת שטרן חלובה לנסות ליישם את מסקנות הוועדה. עשינו שיחות ראשוניות עם קבוצות ליגת העל. זימנו את הקבוצות שהיו להן הסתייגויות לגבי מנהלת. הייתה ישיבת גישוש ראשונית ובשבוע הבא תהיה פגישה של כל קבוצות ליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully