וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי בוחן שלילת המדליה של לאנס ארמסטרונג

הרוכב האמריקאי זכה במדליית ארד בסידני, הוועד האולימפי יפתח בחקירה במטרה לשלול אותה, אף שהחוקה אינה מאפשרת

הוועד האולימפי הבינלאומי יפתח בחקירה נגד לאנס ארמסטרונג על מדליית הארד שזכה באולימפיאדת סידני 2000, וזאת כמובן בעקבות פרשיית הסמים המתוקשרת של הרוכב האמריקאי, שבעקבותיה הושעה לצמיתות מהענף ואיבד את כל שבעת תאריו בטור דה פראנס.

הוועד האולימפי מסר היום ש"אנחנו פותחים בתהליך בנוגע למעורבותו של לאנס ארמסטרונג וחברי קבוצתו במשחקים האולימפיים, ובנוגע להשתתפותם בעתיד במשחקים".

ארמסטרונג זכה במדליית הארד בסידני במירוץ נגד השעון. רק בחודש שעבר, כזכור, הסוכנות למלחמה בסמים האמריקאית פרסמה דו"ח קשה ומפורט על ארמסטרונג ועל הדרכים שבהן "היה אחראי למערכת הסמים הכי מצליחה ומתוחכמת בתולדות הספורט". בעקבות זאת איגוד האופניים העולמי החליט לשלול מארמסטרונג את כל תאריו.

לאנס ארמסטרונג. Bryn Lennon, GettyImages
לאט לאט כל הישג שלו נמחק מספרי ההיסטוריה. ארמסטרונג/GettyImages, Bryn Lennon

הוועד האולימפי תומך בהחלטה. "אנו מקבלים בברכה כל צעד שישפוך אור על הפרשה הזו, ויאפשר לספורט לעשות תצעד קדימה", נמסר מהוועד האולימפי, "אני מחכים לממצאי ודת החקירה העצמאית, שתבדוק את חלקו של איגוד האופניים בפרשה, ולהמלצות למען עתיד טוב יותר לענף האופניים".

על פי החוקים, לוועד האולימפי יש הגבלה של שמונה שנים בהן הוא יכול לשנות תוצאות שנקבעו באולימפיאדות או לשלול מדליות ממשתמשים בסמים, אבל סגן הנשיא תומאס באך רמז שעשויות להיות דרכים לעקוף את התקנה. "הדו"ח של הסוכנות למלחמה בסמים העלה חשד שלאנס ארמסטרונג שיקר בנוגע לשימוש בסמים", אמר באך, "נצטרך לבחון אם זה מאפשר לנו לפעול דרך החוקים השווייצריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully