וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי זכה ב"נעל הזהב"

50 שערי הליגה של כוכב ברצלונה הקנו לו את התואר היוקרתי. אז מה הסוד? "כילד, אמרו לי שעל כל שער אקבל אלפחרוס"

וידאו: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ריאל מדריד עושה בשבועות האחרונים מאמצים לסגור פער של שמונה נקודות מברצלונה בליגה הספרדית, אבל את ליאונל מסי אף אחד לא יכול היה להדביק. גם לא כריסטיאנו רונאלדו.

הכוכב הארגנטינאי של ברצלונה זכה היום (שני) בתואר "נעל הזהב" היוקרתי, פרס המוענק למלך השערים בכדורגל האירופי, לאחר שהבקיע אשתקד 50 שערי ליגה, ארבעה יותר מהפורטוגלי של ריאל. הפרס, יש לציין, אינו ניתן על פי שיקול דעת אלא מדובר פרס סטטיסטי המוענק לשחקן שכבש את מספר השערים הגדול ביותר. בשקלול שיטת הניקוד המסורתית, השיג הארגנטינאי 100 נקודות, המספר הגבוה ביותר אי פעם.

הקרב על הפרס הגדול יותר, כדור הזהב, שיחולק בינואר, עדיין פתוח לחלוטין, כאשר הערב תודיע פיפ"א על 23 המועמדים הסופיים ברשימה.

חלוץ ברצלונה ליאונל מסי מציג את נעל הזהב. רויטרס
הציון 100 הולם אותו. מסי עם הנעל הקטנה שקיבל למזכרת/רויטרס

מסי עצמו הצטנע לאחר הזכייה: "זהו פרס על שערים, אבל לא הייתי מגיע להישג הזה בלי החברים שלי". הפרעוש אף התייחס לאפשרות שאשתו, שכורעת ללדת, תלד מחר, במה שיהיה צירוף מקרים נהדר, מאחר ודייגו מראדונה אף הוא יציין מחר יום הולדת וימלאו לו 52. "יהיה מטורף אם הבן שלי יוולד ביום של מראדונה. אולי בשבוע הבא, לאחר שהוא ייוולד, אחגוג שערים בצורה אחרת".

מסי המשיך ואמר: "אני מודה לברצלונה על כל מה שהיא עשתה עבורי. החלום שלי הוא לסיים כאן בברצלונה את הקריירה, לפני שאחזור לארגנטינה. אני זוכר את השערים שלי לא בזכות כמה יפים שהם היו, אלא בגלל החשיבות שלהם. כשהייתי ילד, מישהו בקבוצה שלי אמר לי שאחרי כל שער שאבקיע, הוא ייתן לי אלפחורס. ואז כשעליתי לכר הדשא חשבתי על עוגיות. אני ממש מעריך את מה שהמועדון עשה עבורי".

מי שהעניק למסי את הפרס הוא חלוץ העבר של ברצלונה לואיס סוארס, כיום בן 77, הספרדי היחיד בהיסטוריה שזכתה בכדור הזהב, שאמר: "מעולם לא היה שחקן כל כך מהיר, מלא יכולות וטכניקה כמו של מסי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טיטו וילאנובה, מאמן ברצלונה. GettyImages
גם הוא לא רואה מתחרה כלשהו למסי בעתיד הנראה לעין. טיטו וילאנובה/GettyImages

תואר נעל הזהב, שניתן על שערי ליגה בלבד, חולק לראשונה על ידי אופ"א בשנת 1968 כשהוזכה הראשון בו היה אוזביו הפורטוגלי. מסי עצמו זכה בתואר בתום עונת 2009/10 אחרי שכבש 34 שערים. כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר אשתקד על 40 שערי הליגה שכבש בעונת 2010/11.

מאמנו של הגאון הארגנטינאי בברצלונה, טיטו וילאנובה, אמר עם היוודע זכייתו בתואר: "כבר אמרתי את זה כמה פעמים. אני לא חושב שנראה עוד שחקן כמו מסי בעתיד, ואם כן, זה ייקח עוד המון זמן. ההבנה שלו את המשחק היא שעושה אותו לגדול כל כך, לא רק השערים שהוא כובש והסטטיסטיקה שהוא מעמיד".

חברו של מסי לקבוצה, ג'רארד פיקה גם כן גמר עליו את ההלל: "תמיד אוכל לספר לילדים שלי ששיחקתי לצד עם הטוב מכולם. מזל טוב, ליאו, על הזכייה בנעל הזהב".

כוכב קבוצת הכדורסל של ברצלונה, חואן קרלוס נבארו, הקביל את מסי לגדול מכולם: "הוא מייקל ג'ורדן של הכדורגל".

מאמנו של הפרעוש בנבחרת ארגנטינה, אלחנדרו סבאלה, הוסיף: "הוא כבש בצדק את הלבבות של הארגנטינאיים. זה כבוד גדול עבורי לאמן את הנבחרת, ולגעת בקסם הזה ולדעת שאני מאמן את השחקן הטוב בעולם. הוא כנראה השחקן הכי טוב אי פעם, אבל אני לא רוצה למהר לערוך השוואות כי הכדורגל השתנה לאורך השנים".

ליונל מסי, ברצלונה. רויטרס
עולם הספורט כולו עומד ומצדיע. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully