וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים - הפועל ת"א: חנן ממן בספק

הקשר נטש את האימון ויעבור מבחן כשירות (ב', 20:50, ער' 1 ו-HD). אלי כהן לשחקני בית"ר: "האוהדים מריחים את הטירוף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* שתי הקבוצות נפגשו 101 פעמים בעבר. להפועל תל אביב 43 ניצחונות, לבית"ר 28 ו-30 משחקים הסתיימו בתיקו.

* ב-48 המשחקים אותם בית"ר אירחה, המאזן מאוזן: 17 ניצחונות לכל קבוצה ו-14 תוצאות תיקו. יחס השערים במשחקים הללו: 53:55 לבית"ר.

* מאמן הפועל תל אביב יוסי אבוקסיס שיחק בבית"ר שש עונות בין השנים 1995-2001. מי שהביא אותו לבית"ר היה... אלי כהן השריף. הבן זוג של אבוקסיס לקישור האחורי באותן השנים הוא עוזר מאמן בית"ר הנוכחי, ז'אן טלסניקוב.

* בתשעת משחקי החוץ האחרונים של הפועל תל אביב נגד בית"ר בטדי או רמת גן היא השיגה 29% הצלחה בלבד. חמישה ניצחונות לבית"ר, שני ניצחונות להפועל ושני תיקו.

* הניצחון האחרון של הפועל בטדי היה הניצחון שהבטיח את הדאבל עם השער המפורסם של ערן זהבי.

* מאותם 11 שפתחו באותו משחק נותר רק וואליד באדיר. גילי ורמוט פצוע ולא יהיה בסגל. בבית"ר שותפו באותו משחק אריאל הרוש, קובי מויאל ואבי ריקן.

* המשחק האחרון של אלי כהן כמאמן בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב בטדי היה בשנת 2002. במחזור ה-15 בית"ר נוצחה 1:0 ושבוע לאחר מכן כהן התפטר מתפקידו.

וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב מול ברק יצחקי שחקן בית"ר ירושלים. יותם רונן
השריד היחיד ממשחק האליפות ב-2010. וואליד באדיר/יותם רונן

מפתחות והכנות

בית"ר ירושלים:

טירוף. כך מגדירים בבית"ר ירושלים את האווירה סביב המשחק. בבית"ר משתדלים לא להתייחס לחששות אוהדי הפועל תל אביב מהצפוי באצטדיון ומתרכזים בעיקר בכרטיסים ובהכנות למשחק. כל כרטיסי הנוער שהוצאו ליציע הצפוני אזלו. מ"בימות" נמסר: "התכונה אדירה, אלפי אוהדים הזמינו כרטיסים באינטרנט ובטלפון ואנו ממליצים להם להגיע מוקדם מחר כי צפוי לחץ גדול מאוד על הקופות". כ-500 כרטיסי נוער שהוצאו היום ליציע הצפוני אזלו ו-500 נוספים יוצאו למכירה ביום המשחק.

כ-15 אלף אוהדי בית"ר צפויים להיות באצטדיון, בנוסף ל-1,800 אוהדי הפועל תל אביב שיישבו ביציע המערבי. אוהדי בית"ר מוחים על ההחלטה שלא להכניס ציוד ומוטות לקראת המשחק ובהנהלת בית"ר נמצאים בקשר רצוף עם המשטרה במטרה לשנות זאת. בכל מקרה, במשטרה לא מתכוונים לבקש ולהגדיל את כמות השוטרים לקראת המשחק בעקבות חששות הפועל תל אביב ואף חושבים שפרסום המכתב על ידי הפועל עשוי לגרום להתחממות העניינים. גורם במשטרת ירושלים אמר: "חבל, יש כוח גדול מאוד שמבטיח את שלומם של אוהדי הפועל ובהפרדה מוחלטת מאוהדי בית"ר, חבל לנסות ולייצר רעש מכלום".

אתמול ערכה הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק. המאמן אלי כהן הראה לשחקניו וידאו של משחקה של הפועל תל אביב נגד מכבי חיפה ואמר לשחקנים: "נצטרך להיות מאוד מרוכזים ומאוד ממושמעים. להפועל תל אביב יש את שלושת החלוצים הכי טובים בארץ - דמארי, תמוז ובן חיים ומי שעושה טעויות נגדם משלם מיידית. אנחנו נשחק את המשחק שלנו, אבל לא נוכל להרשות לעצמנו להוריד רגל מהגז. מאבדים כדור וישר לוחצים בכל עמדה כדי לא לתת להם לצאת מהר. דמארי ובן חיים יברחו לאגפים ובכל מצב מישהו צריך לעזור למגן או לחפות. לא נוכל להרשות לעצמנו טעויות".

כהן הוסיף ואמר לשחקנים: "הקהל ראה אתכם נגד בני יהודה וחזר להאמין בכם. הם מריחים את הטירוף ומאמינים שיחד איתכם אפשר לנצח את המשחק ולשמח כל כך הרבה אנשים. זאת הבמה שלכם מחר". בנוגע להרכב הקבוצה כהן ככל הנראה יחזור להרכב שניצח את בני יהודה, עם שי חדד כמגן ימני, כאשר אופיר קריאף ואבי ריקן ישחקו בקישור.

כהן הקרין לשחקנים בסיום האימון אמש את ניצחונה של ברצלונה 0:5 על ריאל מדריד בקלאסיקו לפני שנתיים עם הגעתו של מוריניו. כהן אמר לשחקנים: "אולי אי אפשר להגיע לרמות האלה, אבל את רמת המחויבות, השאיפה לשלמות וההשקעה ששחקנים שכבר מזמן מסודרים בחיים שלהם אפשר רק ללמוד. תשמרו על התשוקה וההתלהבות של ילדים שרוצים לשחק כדורגל, ללמוד ולהתקדם. יש לכם במה גדולה לעשות את זה בבית"ר ולייצר שושלת משלכם".

המגן חיים מגרלשווילי אמר לקראת המשחק: "אלי הוריד את כולם לקרקע השבוע. לא עשינו שום דבר, בסך הכל ניצחון אחד משישה משחקים. חייבים המשכיות. לא ראיתי את המשחק של הפועל, אבל הבנתי שהם נתנו משחק טוב. אין לנו מה להילחץ, אנחנו בבית שלנו עם הקהל שלנו וצריכים לקחת את שלוש הנקודות. הפועל קבוצה מצוינת באופן כללי, יש להם התקפה מצוינת, אבל אנחנו באים עם המטרות שלנו. כבר חודש מדברים על המשחק הזה, כל האוהדים עוצרים אותך ומדברים איתך עליו וניתן הכל כדי לשמח אותם. ברור שאנחנו יכולים לנצח, אנחנו בית"ר ירושלים".

סטיבן כהן יתחיל להתאמן השבוע עם הקבוצה כדי לשמור על כושר. הקשר ששיחק במדי בית"ר בעונה שעברה, החל את העונה בבוורן הבלגית, אבל לאחרונה שוחרר ממנה.

אגב, עמותת האוהדים עמלה בשבועות האחרונים על פרויקט מיוחד ויזמה אירוח של 200 חיילי מג"ב ופיקוד העורף למשחק הערב. מעבר לכך, במהלך מחצית המשחק יעלו לדשא ארבעה אוהדי הקבוצה ויתחרו בהפסקת המחצית בבעיטות מה-16 למשקוף, אוהד שיצליח יזכה בסט ממוצרי הקבוצה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
יודע שגם הקהל מריח את הטירוף. אלי כהן/ברני ארדוב

הפועל תל אביב:

מחזיקת הגביע סיימה את ההכנות לקראת המשחק בטדי. לפני האימון נערכה אסיפה טקטית במהלכה צפו השחקנים בקטעי וידאו ערוכים ממשחקיה האחרונים של בית"ר ירושלים.

המאמן יוסי אבוקסיס התייחס למשחק הצפוי ואמר: "המשחקים בין בית"ר להפועל תמיד מרתקים ומעניינים. זה נחשב לאחד המשחקים היוקרתיים של העונה. אני קורא לקהל משתי הקבוצות לדאוג שכל היריבות הזו תישאר ספורטיבית בלבד, על הדשא ומחוצה לו. מבחינתנו זה משחק מאוד חשוב ואנחנו רוצים לחזור עם תוצאה טובה".

הקשר חנן ממן חש בכאבים בשריר התאומים בתחילת האימון וקיבל טיפול שמותיר אותו בספק להתמודדות. מחר הוא יערוך מבחן כשירות שיקבע האם ייטול חלק במשחק. יגאל אנטבי יחזור להרכב על חשבונו של אלירן דנין ובמידה שממן לא יהיה כשיר יפתח בקישור סלים טועמה.

אבוקסיס אמור לשמור על אותו מערך שפתח מול מכבי חיפה ופלזן הצ'כית, עם שלושה חלוצים ושלושה שחקני קישור. המעניין מחר ששתי הקבוצות מתכננות מערך נסוג. כלומר, המאמן האדום ביקש מחניכיו כפי שעשה מול הירוקים בשבוע שעבר, לחכות לשחקני בית"ר בעמדות המוצא ולנצל את המהירות בהתקפות המתפרצות של עומר דמארי וטל בן חיים שישחקו שוב על שני הקווים, בעוד שטוטו תמוז ישמש כחלוץ חוד לבדו. "בשביל משחקים כאלה מתאמנים", אמר אחד האדומים היום. "הקהל של בית"ר יבוא בטירוף מחר, אבל אנחנו מקווים להרוס להם את החגיגה".

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב במשחק מול ויקטוריה פלזן. ברני ארדוב
התבקש שוב לשעוט על הקווים ולעקוץ במתפרצות. טל בן חיים/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: דריו פרננדס

החזרה שלו הייתה הבלאנס שהיה חסר לבית"ר והחיבור בין הקישור להתקפה. אם פרננדס ייקח את המשחק עליו ויהיה דומיננטי, כל בית"ר תיראה טוב יותר. אם פרננדס יתקשה בית"ר תחזור אחורה ולא תוכל לפתח משחק.

הפועל תל אביב: טל בן חיים

הקשר/חלוץ שהגיע בקיץ ממכבי פתח תקוה, החל להראות בשבוע האחרון מדוע תלו כל כך הרבה תקוות בהחתמתו, אך הוא עדיין מתקשה לשמור על יציבות לאורך 90 דקות. אם הפועל תל אביב אכן תציג מערך נסוג בטדי, לבן חיים תהיה חשיבות גדולה והרבה יהיה תלוי בו אם האדומים יחזרו מחר עם שלוש הנקודות.

דריו פרננדס שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המשחק של בית"ר תלוי בו. דריו פרננדס/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, שי חדד, דינו שקבורץ, מתן בראשי, חיים מגרלשווילי, קובי מויאל, דריו פרננדס, אופיר קריאף, עמית בן שושן, אבי ריקן, ערן לוי.

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נאעל חוטבא, וואליד באדיר, זאב חיימוביץ', יגאל אנטבי, אריק דג'מבה דג'מבה, רועי גורדנה, חנן ממן (סלים טועמה), עומר דמארי, טל בן חיים, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully