וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: אין זוכה לתחרויות של 1999 עד 2005

לאחר ששלל את הזכיות של לאנס ארמסטרונג, החליט איגוד האופניים העולמי שלא להעביר את תאריו של לרוכב אחר

אחת השאלות העיקריות בכל הנוגע לפרשת לאנס ארמסטרונג שממשיכה להתפתח בשבועות האחרונים, בוודאי היתה: מה יקרה לכל אותם תארים בהם זכה מי שהוכרז כאחד מרוכבי האופניים הגדולים אי פעם? ובכן, לאחר ששבע הזכיות של האמריקאי נשללו ממנו בתחילת השבוע באופן רשמי, הודיעו הערב (שישי) באיגוד האופניים העולמי על החלטה די חסרת תקדים: לתחרויות הטור דה פראנס בין השנים 1999 ו-2005 לא יהיה זוכה.

"בשל הכבוד שאנו רוכשים ללאנס ארמסטרונג, ובשל הסנקציות האחרונות שהוטלו עליו, החלטנו לא להעניק את התואר או את הנצחונות לאף רוכב אחר, ולא לשדרג את ההישגים של הרוכבים האחרים", אמרו באיגוד האופניים, והוסיפו כי הם דורשים מארמסטרונג ומשאר הרוכבים המואשמים להחזיר את כל הפרסים הכספיים שקיבלו.

כזכור, הסוכנות למלחמה בסמים בארצות הברית פרסמה מוקדם יותר החודש דו"ח עם כאלף עמודים, ובו ממצאים מפלילים על ארמסטרונג, ובו פורסמו השיטות בהן הוא עבד וכיצד הצליח להסתיר את צריכת הסמים שלו ושל שותפיו לתרמית.

ארמסטרונג בן ה-40 אובחן כחולה בסרטן האשכים ב-1996, אך ב-1997, אחרי חודשים רבים של טיפולי כימותרפיה, שב להתחרות, והחל מ-1999 החל לשלוט בצורה בלתי מעורערת בענף, תוך שהוא הופך לאחד מסיפורי הספורט המרגשים ומעוררי ההשראה בתבל. לאורך השנים הפך רוכב האופניים האגדי לשגריר של המחלה, וגייס מיליוני דולרים ללחימה בסרטן, במיוחד דרך הקרן המיוחדת אותה הקים ב-1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully