וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: הפועל ת"א הפסידה לויקטוריה פלזן 2:1

האדומים הובילו משער של ממן, אבל הצ'כים הפכו בזכות שערים של הורבאת וראיטורל. האדומים רחוקים מאוד מעליית שלב

הפועל תל אביב הפסידה הערב (חמישי) 2:1 לוויקטוריה פלזן בביתה במחזור השלישי של בית ב' בליגה האירופית והתרחקה משמעותית מעלייה לשלב הנוק אאוט של המפעל. כשנותרו תשע נקודות בקופה, האדומים מפגרים מאחורי אתלטיקו מדריד בשמונה נקודות ומאחורי פלזן בחמש. הקבוצה של יוסי אבוקסיס עומדת בפני שני משחקי חוץ במדריד ובצ'כיה, ומכאן שהעלייה נראית היום רחוקה מתמיד.

הפועל תל אביב הציגה מחצית ראשונה טובה מאוד ועלתה ליתרון משער של חנן ממן בדקה ה-19, אבל מספר החמצות בהמשך מנעו ממנה להגדיל את התוצאה. היא שילמה על כך בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אז פאבל הורבאת הוותיק השווה. בדקה ה-55 פרנטישק ראיטורל קבע 1:2 לפלזן ולמעשה חתם את התוצאה. הרחקה של נעאל חוטבא בדקה ה-63 עשתה בעצמה נזק, ובסיום הפועל תל אביב נותרת עם נקודה בודדה משלושה משחקים.

וואליד באדיר, נאעל חוטבא, טוטו תמוז שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
התחיל טוב, נגמר רע. הפועל תל אביב/ברני ארדוב

12,300 צופים הגיעו הערב לבלומפילד, לחזות בקבוצה שלהם שותפה לעוד ערב אירופאי, במה שהפך כבר לכמעט מסורת של ימי חמישי מבחינת האדומים. עוד לפני שריקת הפתיחה נערך טקס לכבודו של וואליד באדיר, שרשם הופעה 66 בגביע אופ"א/הליגה האירופית - מה שמציב אותו במקום הרביעי בהיסטוריה של המפעל בקטגוריה הזו. הקפטן הוותיק קיבל גביע והתרגש עד דמעות.

המשחק עצמו נפתח על מי מנוחות, אבל אחרי 10 דקות הקצב התגבר והפועל תל אביב נכנסה לעניינים. טל בן חיים המסוכן הסב נזקים להגנה הצ'כית, בעט לקורה ובהמשך סחט קרן, אותה הפך חנן ממן ל-0:1. שער אירופאי ראשון לקשר הכישרוני, שממשיך שבוע נהדר מבחינתו אחרי המשחק נגד מכבי חיפה. האדומים המשיכו לסכן את היריבה, בעיקר במתפרצות, אבל לא מצאו את את הרשת ובצד השני תרדמת של ההגנה ושל אפולה אדל, עלתה להם בספיגה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

שתי הקבוצות פתחו את המחצית השנייה בצורה דומה לזו שבה החלו את המשחק, אלא שהפעם האורחים היו אלו שהתעוררו ראשונים ובדקה ה-55 פרטישק ראיטורל השלים מהפך עם נגיחה מקרוב, אחרי עבודת הגנה לא מוצלחת של הפועל. יוסי אבוקסיס שלח למגרש את סלים טועמה בתקווה לשינוי, אבל בדקה ה-63 נעאל חוטבא הורחק וסיכויי החזרה של הקבוצה הביתית למשחק פחתו בצורה משמעותית. האדומים עוד ניסו להשוות ויצאו עם הרבה שחקנים קדימה למרות החסרון המספרי, אבל לא השיגו יותר מכדור של טועמה לקורה. בחורף הקרוב כנראה שלא ישחקו כדורגל אירופאי בבלומפילד.

וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב מתרגש לפני הטקס לכבודו. ברני ארדוב
התרגש עד דמעות. באדיר/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 11: הזדמנות גדולה להפועל תל אביב. טל בן חיים קיבל מסירת עומק פנטסטית מגורדנה, ניצב לבדו מול קוזאצ'יק, אבל הדביק את הכדור לקורה. איזו החמצה.

דקה 15: בן חיים קיבל מחנן ממן, נכנס לרחבה, הטעה שחקן הגנה והוציא כדור טוב בחזרה לממן, אלא שהקשר סיים עם בעיטה חלשה ברגל שמאל והכדור הורחק.

דקה 16: ז'זניק ניסה להגיבה מימין, הכדור עשה קשת גדולה, עבר על פני אדל וחלף סמוך לקורה של הפועל תל אביב.

דקה 19: גול! גורדנה הגביה כדור קרן, ג'וריש שבר שמירה וחנן ממן הפנוי נגח מחמישה מטרים, חזק ופנימה. 0:1 להפועל תל אביב בדקות טובות שלה.

דקה 22: דמארי הוציא מתפרצת מהירה ומצא את תמוז, החלוץ התקדם, נכנס לרחבה, הגיע לבדו מול קוזאצ'יק ובעט שטוח וחזק, אבל השוער הסלובקי הצליח להדוף לקרן.

דקה 33: גורדנה הוכשל כ-22 מטר מהשער. ממן בעט את הכדור החופשי ושלח אותו לא רחוק מהקורה הצ'כית.

דקה 42: עוד מתפרצת מסוכנת של הפועל תל אביב. טוטו תמוז פרץ לרחבה ובעט מזווית קשה במקום למסור, השוער האורח הדף, ובסיום ההתקפה ממן נגח החוצה.

דקה 43: פלזן יצאה להתקפת נגד, קולארז' מצא את עצמו בלתי מכונסה ונגח מקרוב לקורה של אדל. ההזדמנות הטובה ביותר של פלזן עד עכשיו.

דקה 45+1: גול! התקפה יפה של פלזן הסתיימה בשער שוויון. משחק צירופים באזור הרחבה האדומה הסתיים ברגליים של פאבל הורבאת בן ה-37, ששלח בעיטה מדויקת בחצי גובה, מ-17 מטר פנימה. 1:1.

חנן ממן, הפועל תל אביב, חוגג מול ויקטוריה פילזן. ברני ארדוב
נגח ורץ לחגוג. ממן/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 55: גול! הצ'כים משלימים מהפך. ההגנה האדומה הרחיקה לא טוב, ז'זניק החזיר הגבהה לרחבה וראיטורל הבלתי מכוסה נגח מקרוב פנימה. 1:2 לוויקטוריה פלזן.

דקה 63: כרטיס אדום! חוטבא משך את לימברסקי סמוך לקו מחצית המגרש, ספג צהוב שני ונשלח לחדר ההלבשה. טעות גדולה של המגן הימני, שביצע עבירה במקום מרוחק מאוד משערו.

דקה 71: הפועל קיבלה כדור חופשי כ-40 מטר מהשער, כולם חיכו להגבהה, אבל טועמה הימר על בעיטה, קוזאצ'יק כבר נכנע, אבל הכדור נבלם בקורה.

דקה 83: ממן איבד כדור בחלק המגרש של הפועל, ראיטורל אסף, התקדם, נכנס לרחבה וסיים עם טיל לקורה של אדל. כמעט 1:3 לצ'כים.

דקה 90+3: ראיטורל שוב סיכן את אדל, הפעם השוער הקמרוני הדף היטב.

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב מול ראדים ז'זניק שחקן ויקטוריה פלזן. ברני ארדוב
עשה מהומות במחצית הראשונה, נעלם בשנייה. בן חיים/ברני ארדוב

הרכבים

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, וואליד באדיר, זאב חיימוביץ', אלירן דנין, אריק דג'מבה דג'מבה (אלרואי כהן, 75), רועי גורדנה (סלים טועמה, 59), חנן ממן, עומר דמארי, טל בן חיים, טוטו תמוז (ג'ון פיינטסיל, 69).

ויקטוריה פלזן: מאטוש קוזאצ'יק, ראדים ז'זניק, פרנטישק שבינסקי, מריאן צ'ישובסקי, דויד לימברסקי, פאבל הורבאת, ולדימיר דרידה, פרנטישק ראיטורל, דניאל קולארז' (יקוב קולארז', 81), מיכל ג'וריש (מרטין זמאן, 73), מארק באקוש (לוקאש היידה, 88).

נאעל חוטבא שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
איזה אדום מיותר. חוטבא/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully