וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיטליה: פרנק רייקארד יחליף את אלגרי במילאן

אחרי עוד הפסד של הרוסונרי, הפעם למלאגה, חילופי המאמנים בדרך. שמלצר: "שער ניצחון מול ריאל זה חלום ילדות שהתגשם"

ערב פנטסטי של כדורגל עבר על ליגת האלופות עם משחקי בתים א' עד ד', שחתמו הערב (רביעי) את המחזור השלישי. דורטמונד ניצחה 1:2 את ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי חטפה 3:1 בהולנד מול אייאקס, שאלקה השיגה 0:2 ענק באמירויות מול ארסנל ומילאן? היא הפסידה שוב, הפעם 1:0 בחוץ מול מלאגה המושלמת ובארץ המגף כבר טוענים שלרוסונרי יש מחליף למאמן מסימיליאנו אלגרי - פרנק רייקארד.

פרנק רייקארד מאמן הולנדי מאמן ערב הסעודית. GettyImages
בדרך חזרה לסן סירו? רייקארד/GettyImages

עם כל הכבוד למשחקי הענק בערב הזה, צריך להתחיל עם מילאן. המשבר של הרוסונרי עמוק מאי פעם והם פשוט מתפוררים לנגד עינינו. התקופה הנוראית בליגה, נמשכה גם במסגרת האירופית, עם יכולת דלה והפסד 1:0 בספרד למלאגה, שמצידה ממשיכה להמם את אירופה ושומרת על מאזן מושלם.

"יש לי אמון בשחקנים", אמר המאמן המפסיד מסימיליאנו אלגרי, שהאוהדים במילאנו כבר דורשים את ראשו תקופה ארוכה, "אנחנו עדיין מספיק טובים. בטוח אפשר לומר שהיה חסר לנו מזל, כי פיספסנו המון הזדמנויות ונענשנו על כל טעות שעשינו". המגן דניאלה בונרה הוסיף: "בזמנים קשים כאלה, אנחנו חייבים להראות שאנחנו גאים. מסיבה זו או אחרת, לכולנו יש מה להוכיח".

מיד לאחר המשחק, באיטליה כבר החלו הדיווחים על החלפתו של אלגרי, כשהמאמן המיועד הוא פרנק רייקארד, שכמובן כיכב במדי השחור-אדום בשנות ה-80 וכיום מאמן את נבחרת ערב הסעודית. "לא אתפטר, זו לא הדרך שלי. תצטרכו לשאול את המועדון לגבי המעמד שלי", אמר אלגרי. סגן הנשיא אדריאנו גליאני, הבטיח מצידו: "אני לא מחליף אותו", אבל בארץ המגף טוענים שהחוזה בין מילאן לרייקארד כבר סגור והקבוצה, שהפסידה שישה מתוך 11 משחקים רשמיים העונה, תתהדר בקרוב במאמן חדש ונוצץ.

המנצח הגדול של הערב, חואקין, שגם במשחק הזה וגם במחזור האחרון בלה ליגה מול ויאדוליד החמיץ פנדל וכבש שער שדה, חגג: "חיפשנו את הניצחון מהרגע הראשון, זה מגיע לנו. זו הפעם הראשונה שיש כזה דבר במלאגה ואנחנו ממש מתרגשים".

קווין גרוסקרויץ, מרסל שמלצר, שחקני ריאל דורטמונד חוגגים. רויטרס
ערב בלתי נשכח. שמלצר חוגג על ריאל/רויטרס

בגרמניה, כצפוי, חגגו את הערב הנהדר של חבל הרוהר. "זה היה משחק פנטסטי", אמר מאט הומלס, בלם דורטמונד, "הייתה אווירה נהדרת ותוצאה מושלמת. לא התרגשנו מהביקורות שספגנו בעונה שעברה על ההופעה בליגת האלופות ולא ניתן להצלחה הפעם לעלות לנו לראש. עוד לא זכינו בשום דבר".

מרסל שמלצר, שהיה אחראי על שער הניצחון, הוסיף: "זה חלום ילדות שהתגשם, שער ניצחון על ריאל מדריד. רק קיוויתי שהכדור יילך למסגרת, היו כל כך הרבה שחקנים בדרך וכל אחד יכול היה לחסום את הבעיטה שלי".

ומה היה למאמן ריאל ז'וזה מוריניו להגיד? "אני לא מרוצה, אבל זה גם לא הפסד דרמטי מדי", הרגיע 'המיוחד', "זה בית קשה ואנחנו עם שש נקודות. יש לנו עוד שני משחקי בית ונצטרך להשיג את הנקודות שם כדי לעלות לשלב הבא". מוריניו החמיא לקהל המקומי, שכהרגלו נתן הצגה ביציעים: "האוהדים כאן דוחפים את הקבוצה בצורה מאוד מנומסת ורגועה, בלי אגרסיביות מיותרת. אנחנו אוהבים לשחק באווירה כזו".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו. Manu Fernandez, AP
נהנה מהאווירה, פחות מהתוצאה. מוריניו/AP, Manu Fernandez

שאלקה, שכאמור השיגה שלוש נקודות בלתי צפויות בלונדון, המשיכה את התקופה הנהדרת שנפתחה עם הניצחון בשבת בדרבי מול דורטמונד. קלאס יאן הונטלאר אמר: "אנחנו מאוד מרוצים, כי שיחקנו טוב. ניצלנו את ההזדמנויות שלנו והמפתח היה ההגנה והקישור, ששיחקו קרוב ולא הרשו לארסנל מרחב תנועה. זו תוצאה מצוינת ונקווה לנצח את כל המשחקים שנותרו לנו".

ארסנל מצידה, שוב מתחילה להתפרק אחרי פתיחת עונה לא רעה והיא ספגה הפסד שני ברציפות, אחרי המפלה מול נוריץ' בליגה: "אני מאוד מאוכזב", הודה הבלם תומאס ורמאלן, "רצינו להשתפר אחרי ההפסד בשבת, אבל קרה לנו בדיוק אותו דבר ולא הגענו למספיק מצבים לשערים. נתנו הכל, אבל היה לנו קשה, קבוצות באות לכאן מאוד מאורגנות ושומרות חזק בהגנה. אנחנו חייבים להשתפר".

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה. רויטרס
תוצאה מצוינת. הונטלאר/רויטרס

גם בהולנד היה ערב ענק. ה-1:3 המדהים של אייאקס על אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי, היה ניצחון הבית הראשון של האמסטרדמים מול קבוצה אנגלית מאז 1980, אז הם גברו על נוטינגהאם פורסט. "חשוב שעברנו את המשחק הזה", אמר הקפטן סים דה יונג, "אבל עכשיו אנחנו צריכים לנסוע למנצ'סטר ולהביא שלוש נקודות גם משם. עוד לפני המשחק הערב הרגשנו שיש לנו סיכוי נגד סיטי".

בתקשורת ההולנדית השוו את שיטת המשחק של אייאקס הערב לזו של ברצלונה, והתלהבו משליחתו קדימה של כריסטיאן אריקסן, שליהטט על המגרש, בישל ואף כבש את השער השלישי: "האמנו בניצחון", סיכם הדני הנפלא, "אתה תמיד נותן יותר נגד האנגליות וזה השתלם לנו. זו תוצאה נהדרת". לגבי השינוי האסטרטגי אמר אריקסן: "שיחקתי מקדימה, בין כל שחקני ההגנה הנהדרים של סיטי. זה היה משהו אחר, וזה עבד. אנחנו מרוצים".

"אני יודע מה אנחנו יכולים להיות", אמר המאמן המנצח פרנק דה בור, "היום ראיתם אייאקס טובה מאוד וכדורגל טוב. שיחקנו נגד קבוצה בכירה, אלופת אנגליה היא בטוח קבוצה בכירה. ההגנה שלנו היתה דומיננטית, לסיטי לא היתה תשובה. חזרנו למשחק והשגנו שוויון מהיר. חייבים לשחק חזק ולהשיג מקום באירופה להמשך העונה, בין אם בליגת האלופות ובין אם בליגה האירופית".

מנג'ר סיטי רוברטו מאנצ'יני, שרואה את קבוצתו מחזיקה בנקודה אחת בלבד בתום שלושה משחקים, הודה: "זו אשמתי ואני לוקח הכל עליי. יהיה לנו מאוד קשה להעפיל לשלב הבא עכשיו. יש קבוצה עם שבע נקודות וקבוצה עם שש, אז נצטרך נס. אייאקס פשוט היו טובים מאיתנו, הם שיחקו כדורגל טוב יותר. זו אשמתי, התכוננתי רע למשחק הזה ולא הכנתי את השחקנים שלי כמו שצריך".

המגן מיקה ריצ'רדס הוסיף: "אני מאוד מאוכזב מההופעה שלנו הערב. חשבתי שניקח שלוש נקודות, מחר נחזור שוב ללוח ונחשוב. זה קשה, רצינו לנצח, אבל הפסדנו לקבוצה טובה מאוד. הם חיסלו אותנו במחצית השנייה".

שחקני אייאקס חוגגים שער מול מנצ'סטר סיטי. GettyImages
כמו ברצלונה. אייאקס חוגגת על סיטי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully