וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אולימפיאקוס הובסה על ידי ז'לגיריס קובנה

אלופת אירופה ספגה את הפסדה השני העונה 79:61. ריאל ניצחה 75:83 את פנרבחצ'ה אולקר. 66:77 לפרוקום על אלבה

בזמן שמכבי תל אביב נאבקה בצרפת בשאלון המקומית, התקיימו הערב (חמישי) עוד שבעה משחקים ברחבי היורוליג. במפגש המסקרן ביותר ניצחה ריאל מדריד בחוץ את פנרבחצ'ה/אולקר 75:83 בבית א'. בבית ג' ראינו את אלופת אירופה אולימפיאקוס סופגת הפסד שני העונה, הפעם לז'לגיריס קובנה המפתיעה 79:61. מילאנו, שפגשה את קאחה לבוראל, ספגה הפסד 95:85 מול קאחה לבוראל.

בבית של מכבי תל אביב, היריבה הבאה של הצהובים הנחילה הפסד בכורה לאלבה ברלין וניצחה 66:77. גם בבית ד' היה מעניין, כשברצלונה שאירחה את בשיקטאש, שמרה על המאזן המושלם וניצחה 60:72. צסק"א מוסקבה עשתה את שלה כאשר גברה בביתה 67:76 על באמברג החלשה.

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. קובי אליהו, קובי אליהו
ניצחון יקר בטורקיה. פרננדס/קובי אליהו, קובי אליהו

בית ב'

פורקום גדיניה - אלבה ברלין 66:77

אחרי שפתחו את העונה האירופית עם שני ניצחונות משני משחקים, הגרמנים סוף סוף נחתו על הקרקע עם הפסד בכורה. אלבה, שהספיקה להפתיע את סיינה במחזור הראשון וגם גברה על שאלון, השאירה לפרוקום את המשחק ברבעים השני והאחרון. הפולנים, שיפגשו בשבוע הבא את מכבי תל אביב, נקלעו לפיגור מוקדם ברבע הראשון, אבל התאוששו מצוין ועלו ליתרון ראשון אחרי שפרנק רובינסון קלע נקודות מהקו שלוש דקות מפתיחת הרבע, והיתרון של פרוקום נשמר עד ההפסקה.

אלבה לא נתנה למשחק לברוח כשדיון תומפסון, שנשא על כתפיו את הקבוצה עם 24 נקודות גדולות בשבוע שעבר, החזיר לגרמנים את היתרון, אבל בתום הרבע השלישי התוצאה עמדה על 50:51 לפרוקום. פתיחה חזקה של הרבע האחרון בזכות דקות טובות של מתיוש פוניטקה הקפיצו ליתרון דו ספרתי שהובטח עד הסיום. ג'רל בלסינגיים מפרוקום סיים עם 16 נקודות, אצל המפסידים דשון ווד קלע 18.

דיון תומפסון, אלבה ברלין, ניקולה לאנג, שאלון. Florian Achberger, AP
איבדו את המאזן המושלם. תומפסון/AP, Florian Achberger

בית א'

פנרבחצ'ה/אולקר - ריאל מדריד 83:75

איזה ניצחון חוץ חשוב לקבוצה הספרדית, במה שעשוי להתברר בהמשך כמשחק מכריע במאבק על ראשות הבית. ריאל התעלמה מכ-12 אלף אוהדים מקומיים באיסטנבול ופתחה היטב, כשהיא מסיימת את הרבע הראשון עם 13:21. מכאן התפתח משחק של חתול ועכבר, כשפנר-אולקר רודפת, אבל לא ממש משיגה. רודי פרננדס הצטיין עם 21 נקודות ו-5 אסיסטים, ג'ייסי קארול קלע 15 ומירזה בגיץ' תרם 14. עומר אונאן הוביל את המקומיים עם 14 נקודות ודייויד אנדרסן קלע 13.

שחקן ריאל מדריד מירזה בגיץ'. אודי ציטיאט,
14 נקודות. בגיץ'/אודי ציטיאט

בית ג'

אולימפיאקוס - ז'לגיריס קובנה 79:61

אלופת אירופה קיוותה לנצל את הביתיות כדי לרשום ניצחון שני העונה, אבל ראתה קבוצה נחושה ממנה בהרבה שהצליחה לשמור על המאזן המושלם שלה ולרשום W שלישי העונה. זה נגמר בתבוסה כואבת ושנייה ברציפות שבוע אחרי שאולימפיאקוס הובסה גם על ידי אפס איסטנבול.

שום דבר מהמחצית הראשונה לא אותת למה שאנחנו הולכים לקבל בהמשך. היוונים פתחו עם 0:8 מוחץ והובילו 14:17 בתום הרבע הראשון. קייל היינס שמר את המארחים ביתרון והוריד אותם להפסקה ב-33:39 עם סל חשוב. אלא שז'לגיריס עלתה בטירוף לרבע השלישי, כשדריוש לברינוביץ' וטרמל דרדן השלימו את המהפך באמצעו, מרקו פופוביץ' תרם נקודות חשובות וג'ף פוט הקפיץ לעשר אחרי 30 דקות. ההתקפה של אולימפיאקוס לא עבדה, ורימאס קאוקינאס ניצל זאת כדי להוביל את חבריו לניצחון קל. מרקו פופוביץ' הוליך את המנצחים עם 16 נקודות, לפאייט קלע עשר. אצל אולימפיאקוס הבולט היה היינס עם 15 נקודות.

מילאנו - קאחה לבוראל 95:85

האיטלקים קיוו לשמור על המאזן המושלם גם בבית, אבל קאחה הייתה נחושה יותר להשיג ניצחון בכורה ביורוליג העונה. כמו במשחקים הקודמים, גם הפעם יואניס בורוסי נתן את הטון אצל מילאנו, אבל הספרדים היו טובים יותר ברבע האחרון וניצלו הגנה לא טובה של המארחים. הקבוצות התייצחבו לרבע הרביעי ב-64:65 לקאחה לבוראל, אבל מאצ'יי לאמפה, נמניה בייליצה ופרננדו סן אמטריו שיתקו את המקומיים, שלא קלעו חמש דקות רצופות ונכנעו בסיום. קאחה, שהתייצבה למשחק עם מאזן 2:0 אחרי ההפסדים לאולימפיאקוס וז'לגיריס סוף סוף חוגגת אחרי שבייליצה סיים עם 20 נקודות ותשעה ריבאונדים וסן אמטריו סיפק 16. בורוסיס כאמור סיים משחק מצוין מבחינתו עם 22 נקודות ו-11 ריבאונדים, אבל זה לא הספיק. קית' לנפורד לא היה במיטבו וקלע 13.

דריוש לברינוביץ' שחקן פנרבחצ'ה/אולקר. רויטרס
מחצית שנייה בלתי נשכחת שלו ושל חבריו. לברינוביץ'/רויטרס

בית ד'

ברצלונה - בשיקטאש 60:72

אחרי שעצרו את ריטאס וילנה על 49 נקודות בלבד, שחקני ברצלונה שייטו לניצחון קליל נוסף מול היריבה הטורקית, והשיגו את ניצחונם השלישי ביורוליג. אחרי 34:36 במחצית, ברצלונה החלה להכתיב את הקצב כשניית'ן ג'וואי הענק וארזם לורבק השאירו את היריבה שהייתה בלתי מנוצחת עד הערב על ארבע נקודות בלבד בחמש דקות. אנטה טומיץ' הקפיץ ליתרון דו ספרתי, אבל קארטיס ג'רלס צימק לשבע עד לסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון עוד קיבלנו ניסיון לקאמבק כשדאמיר מרקוטה הקטין לחמש, אבל הוארטס וג'וואי השכיחו כל פנטזיה כזו. הענק של ברצלונה סיים עם 14 נקודות לצד שמונה ריבאונדים, כאשר פיט מייקל, הוארטס ואנטה טומיץ' קלעו 11 נקודות כל אחד. חואן קרלוס נבארו לא הרשים ב-18 הדקות שלו על המגרש וסיים עם אפס נקודות. בצד המפסיד הבולט היה ג'רלס שסיים עם 18 נקודות.

צסק"א מוסקבה - באמברג 67:76

על הנייר צסק"א אמורה היתה לטייל מול הגרמנים, שעדיין לא ניצחה העונה ביורוליג, אלא שבפועל, למשך 40 הדקות היתה באמברג קרובה מאוד וכמעט חוללה הפתעה גדולה. שש דקות לסיום עוד הובילו הגרמנים 61:63, אולם אז יצאה צסק"א לריצת 0:12 ברשות ולדימיר מיקוב ו-ויקטור חריאפה, ברחה ל-63:73, וסגרה עניין. סוני ווימס, שפתח את העונה פשוט נפלא ביורוליג, שוב הצטיין עם 17 נקודות, כשננאד קרסטיץ' הוסיף 13, 6 ריבאונדים ו-3 חטיפות, ומיקוב תרם 13 גם כן. ויקטור חריאפה עלה מהספסל בדרך ל-10 נקודות ו-10 ריבאונדים. מנגד, 21 נקודות של בוסטיאן נכבאר ו-16 של סרג'ריו גיפסון לא הספיקו לאורחת.

ריטאס וילנה - פרטיזן בלגרד 61:69

המאבק בין שתי קבוצות שהגיעו למשחק ללא ניצחון, הסתיים עם שתי נקודות בצד הליטאי. ריטאס הגדילה את היתרון שלה ברבע השני אחרי רבע ראשון צמוד ושמרה על מרחק ביטחון מהסרבים, כזה שהספיק לה לניצחון בהמשך. רנאלדאס סייבוטיס הוליך את הקלעים המקומיים עם 14 נקודות, אך נזכיר לו גם שישה איבודים לעומת שלושה אסיסטים בלבד. גם פרדראג סמארדזיסקי קלע 14, לפני שיצא בחמש עבירות. 17 נקודות של ולדימיר לוצ'יץ' לא עזרו לפרטיזן, דראגן מילוסבלייביץ' הוסיף 12.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה. רויטרס
סיים עם אפס נקודות ב-18 דקות. חואן קרלוס נבארו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully