וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאבנדיש: "לאנס ארמסטרונג חייב לחזור בו, ולהתנצל"

מרק קאבנדיש דרש התנצלות מארמסטרונג, הסערה סביב איגוד האופניים לא נרגעת: "לבדוק היטב את האנשים שטייחו את הכל"

מרק קאבנדיש סבור שלאנס ארמסטרונג ושאר הרוכבים שהשתמשו בסמים חייבים להודות בפשעיהם ולהתנצל כדי לעצור את הפגיעה הקשה בתדמית של ענף האופניים. "אם עשית משהו, תודה", אמר קאבנדיש, "מתסכל שאנשים פוגעים כל כך בענף שאני כל כך אוהב".

לטענתו, "שקרנים יש בכל מקום. יש שקרנים בבידור, בתקשורת, וגם בספורט. אם אתה משקיע את המאמץ במערכת תקנית שמנסה למצוא את השקרנים, אתה מוצא אותם. אם זה לא קורה בענפים אחרים בספורט, זה לא בגלל שאין מסוממים, אלא בגלל שהמערכת שמאתרת אותם לא מספיק יעילה. מבחינתי, אופניים זה הענף הכי נקי. ענף האופניים כבר עשה התקדמות, אבל יש אנשים שמחזירים אותו לעבר".

לאנס ארמסטרונג. Spencer Platt, GettyImages
"שקרנים יש בכל מקום". ארמסטרונג/GettyImages, Spencer Platt

במקביל, פרשת ארמסטרונג הציתה מלחמה בין ה-UCI (איגוד האופניים הבינלאומי) לבין ה-USADA (הסוכנות למלחמה בסמים האמריקאית), עם חילופי האשמות פומביות. בסוכנות רומזים שאיגוד האופניים העלים ראיות ולא נלחם כראוי בתופעת הסמים מתוך אינטרסים.

אומנם ה-UCI קיבלו את הדו"ח של הסוכנות למלחמה בסמים והחליטו לשלול מארמסטרונג את שבעת התארים שלו בטור דה פראנס, אבל נשיא איגוד האופניים פט מקווייד ביקר את הסגנון שבו נכתב הדו"ח, וציין שהשפה בו בוטה מדי ושהעדויות חסרות.

מנגד, טרוויס טייגארט מהסוכנות למלחמה בסמים קרא לחקירה מקיפה לכל ענף האופניים, ויצא בהאשמות נגד ה-UCI: "האמת היא שכל פרשת לאנס ארמסטרונג קרתה מתחת לאף שלהם, במשמרת שלהם, בתרמית הכי גדולה בתולדות הספורט. במקום להסביר את הכשלים שלהם, הם מנסים למצוא צידוקים".

טייגארט אף ציין ש"הם היו בקונפליקט. בגלל שהם קיבלו כסף מארמסטרונג, הם האשימו אותנו בציד מכשפות, ומנעו מעדים להעיד. הם פשוט מנסים להסיט את תשומת הלב מהכשלים שלהם".

פט מקווייד, נשיא איגוד האופניים הבינלאומי. Harold Cunningham, GettyImages
"כל פרשת לאנס ארמסטרונג קרתה מתחת לאף שלהם, במשמרת שלהם, בתרמית הכי גדולה בתולדות הספורט. במקום להסביר את הכשלים שלהם, הם מנסים למצוא צידוקים". מקווייד/GettyImages, Harold Cunningham

ג'ון פייהי מהסוכנות למלחמה בסמים תהה ש"אם תופעת הסמים הייתה כל כך ברורה, למה לא עצרו אותה? מי ניסה לטרפד את זה? למה לא טיפלו בזה? תבדקו את העובדות, תראו את האנשים שנמצאים שם, ושיטפלו באנשים שגרמו לענף לאבד את האמינות שלו".

אתמול מקווייד הבהיר ש"אנחנו לא צריכים להתנצל, זו לא אחריות של הנשיא אם הספורטאים מחליטים להיכנס לתוכנית סמים", ואף הוסיף הצהרה מעוררת מחלוקת: "מה שמרגיז אותי זה שפלויד לנדיס וטיילר המילטון מצטיירים כגיבורים על העדות המפלילה שלהם. הם לא גיבורים, הם חלאות. הם רק עשו נזק לספורט".

המילטון בתגובה אמר ש"לאיש כזה אין מקום בספורט", והוסיף ש"התגובות שלו ממחישות את הצביעות של האנשים שעומדים בראש הענף. ככה אף פעם לא יהיה שינוי".

לאחר שמקווייד הצהיר השבוע שאיגוד האופניים קיבל בעבר תרומה מארמסטרונג על סך 125 אלף דולר (למלחמה בסמים, למרבה האירוניה), היום ה-WADA, הסוכנות העולמית למלחמה בסמים, טוענים כי העובדה שאיגוד האופניים קיבל את הכסף מרמז על חוסר אובייקטיביות. "זה דבר שפוגע באמינות של הארגון", נמסר.

* מיגל אינדוריאן הספרדי, שזכה חמש פעמים בטור דה פראנס, היה מהבודדים שנחלצו לעזרתו של ארמסטרונג, כשאתמול טען ש"אני עדיין מאמין שהוא חף מפשע. הוא תמיד כיבד את החוקים. אני מעט מופתע. מוזר שהכל מבוסס על עדויות. הוא תמיד היה לוחם, ומוזר שהוא עכשיו מפסיק להילחם".

רוכבי האופניים טיילר המילטון, לוי ליפהיימר. Doug Pensinger, GettyImages
"התגובות של מקווייד ממחישות את הצביעות של האנשים שעומדים בראש הענף. ככה אף פעם לא יהיה שינוי". המילטון/GettyImages, Doug Pensinger

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully