וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: יהיה עשר

יובל קליין

24.10.2012 / 12:00

הוורלד סירייס בין סן פרנסיסקו לדטרויט יוצאת לדרך (ה', 2:00, 5+ לייב, FOX, ESPN) ויובל קליין עם 10 סיבות להישאר ערים

הסיפור סביב הוורלד סירייס, שתצא הלילה לדרך (בין רביעי לחמישי, 2:00, ESPN, FOX, 5+ לייב), מתחיל בערב קיצי, בחודש יולי האחרון בקנזס סיטי. אצטדיון קאופמן אירח את משחק האולסטאר בין כוכבי האמריקן והנשיונאל ליג. על הגבעה, במדי ה-AL, עמד ג'סטין ורלאנדר, שהחליט להתעלם מהשלכות המשחק (המנצחת מקבלת יתרון ביתיות בוורלד סירייס) וביקש לתת שואו לקהל. בכל הגשה שלו, בלי קשר לספירת השופט או לחובט שמולו, ורלנאדר זרק הכי חזק שאפשר, במטרה להציג שלוש ספרות על מד המהירות בטלוויזיה ובאצטדיון. אלא שבמקום שואו, קיבלנו תצוגה מביכה של המגיש, שרק בשנה שעברה זכה בסיי יאנג וב-MVP של העונה. חובטי הנשיונאל ליג ציפו לפאסטבול של JV, ופגעו בכדור ללא בעיות.

אחד מאותם חובטים היה פבלו סנדובל, שחקנה של סן פרנסיסקו ג'איינטס, שהטריפל שלו הכניס שלוש מחמש הריצות אותן ספג ורלאנדר. בנוסף, חברו של סנדובל לקבוצה מאט קיין, שפתח מן העבר השני עבור הנשיונאל, לקח את העסק קצת יותר ברצינות, הגיש שני אינינגים ללא ריצה וזכה בניצחון. הלילה, במשחק מספר 1 של סדרת גמר ה-MLB, ורלנאדר שוב יפגוש את סנדובל, אך הפעם זה יקרה באווירה שונה לחלוטין והאס של דטרויט יגיע בשיא הרצינות לבמה הגדולה ביותר בעולם הבייסבול. המשחק כמובן, ייערך במפרץ, בזכות אותו יתרון ביתיות שהשיגו סנדובל וקיין על ורלאנדר בערב ההוא, בקנזס סיטי.

ג'סטין ורלאנדר שחקן דטרויט טייגרס. Leon Halip, GettyImages
באולסטאר הוא פישל ואיבד את הביתיות, עכשיו הוא צריך להחזיר. ורלאנדר/GettyImages, Leon Halip

לכבוד האירוע החגיגי, חיפשנו ומצאנו עשר סיבות בגללן שווה לאבד שבוע שינה ולראות את הוורלד סירייס בין סן פרנסיסקו לדטרויט:

בגלל ג'סטין ורלאנדר – כבר בשנה שעברה סיפרנו לכם על דטרויט, שהתאהבה במגיש מספר 1 שלה, כך שאף אחד לא הופתע כשג'ורג' לופז נאלץ לעצור את המופע שלו ביום שבת בערב, כי הקהל לא הפסיק לצעוק לעבר ורלאנדר, שהגיע למקום בניסיון לנקות את הראש קצת לפני רגע האמת. בעונתו השביעית של וראלנדר בליגה, הוא מחזיק ברזומה של סיי יאנג, MVP, רוקי העונה, צמד נו היטרים ואפס עגול במאזן האליפויות. בפלייאוף הנוכחי הוא העלה רמה וכרגע עומד על מאזן של 0:3, ERA של 0.74 ו-25 סטרייקאאוטים ב-24 אינינגים ושליש. על פי הרוטציה, הוא אמור להגיש לפחות פעמיים, מה שיגדיל את סיכוייו לא רק לטבעת אליפות, אלא גם לתואר השחקן המצטיין של הסדרה. ואם כל זה עדיין לא גרם לכם להבין שג'סטין ורלאנדר הוא משהו מיוחד, אולי קלוז אפ על החברה שלו קייט אפטון, שבוודאי תשב ביציע, עוד ישנה משהו.

בגלל ברנדון קרופורד – לכל אחד מאיתנו היה את אותו חלום כשהוא היה ילד קטן. להבקיע שער, לקלוע סל, לחבוט בכדור במדי הקבוצה האהובה עליכם בוורלד סירייס. את החלום הזה מגשים בימים אלה ממש השורטסטופ של הג'איינטס, שגדל בסן פרנססיקו, במשפחה שמכניסה רק את הצבע הכתום אליה הביתה. כבר בגיל צעיר, ההורים של קרופורד היו לוקחים אותו לקנדלסטיק פארק ולמשפחה יש תמונה של האאוטפילדר באותם ימים מייק אלדרט, כשהוא מחזיק את ברנדון בן השנה. כשהנהלת הענקים הודיעה על מעבר הקבוצה מסן פרנסיסקו לפלורידה (דבר שלא קרה לבסוף), ליבו של ברנדון נשבר ובמשחק האחרון בקנדלסטיק, הוא תועד על ידי צלם 'סן פרנסיסקו כרוניקל' כשהוא יושב עם פנים נפולות, תמונה שנמרחה על שער העיתון למחרת.

"אני מתחילה לבכות רק מהמחשבות על כך", ענתה אימו של קרופורד על השאלה איך תרגיש כשתראה את בנה משחק במדי הג'איינטס בוורלד סירייס. קרופורד מציג בפלייאוף האחרון הגנה מעולה ובדומה לשורטסטופ של דטרויט ג'וני פראלטה, הוא לא רשם ולו טעות אחת בשתי הסדרות הקודמות. תוסיפו לכך שש הכנסות רצים באוקטובר הנוכחי ותקבלו שחקן צעיר ומבטיח, שיכול לעזור לג'איינטס לזכות בתואר בפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות ולהשלים חלום ילדות אישי.

ברנדון קרופורד שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Charlie Arbogast, AP
ינסה להגשים חלום ילדות. קרופורד/AP, Charlie Arbogast

בגלל פרינס פילדר ופבלו סנדובל – שני האינפילדרים, פילדר בדטרויט וסנדובל בסן פרנסיסקו, ידועים לא מעט בגלל משקלם, שלא ממש עוזר למוניטין של שחקני הבייסבול בכל מה שקשור לאתלטיות, אלא שהשניים שוברים את כל הסטיגמות בכל פעם שכדור נחבט לעברם במהירות. זריזות התגובה של סנדובל זיכתה אותו בכינוי "קונג פו פנדה" וכאשר פילדר יוצא לספרינט אחרי חבטת סינגל באינפילד, אי אפשר שלא לעודד אותו, בניסיונו לעשות את הבלתי ייאמן.

את הוורלד סירייס לפני שנתיים, סנדובל ראה מהספסל. בניגוד לקבוצה ההיא, שנהנתה מכושר שיא של כל אחד משחקניה, הוא דווקא היה שקוע במשבר, שאילץ את המאמן ברוס בוצ'י, להוציא אותו מהליינאפ. בסן פרנסיסקו האשימו את סנדובל בחוסר מקצועיות ובמשקל יתר והשיא הגיע לאחר שהוא נתפס עם חטיפים בחדר המלון שלו. מאז ועד היום, סנדובל עבר שינוי מנטלי גדול, שהחזיר אותו להרכב ובפלייאוף הזה כבר רשם שלושה הומראנים והוא הראשון לרוץ אחרי כל כדור פאול.

עבור פילדר, מדובר בשנה הראשונה בדטרויט, לאחר שהבעלים בן ה-84 מייק ליץ' החליט שהוא רוצה אליפויות והחתים את שחקן הבסיס הראשון לתשע שנים, תמורת 214 מיליון דולר. בעונה הסדירה, הצדיק פילדר את החוזה הענק, עם 30 הומראנים ו-108 הכנסות רצים, אך באוקטובר הנסיך הצמחוני איבד בקצת את המוג'ו שלו ומדורג אחרון מבחינת אחוזי חבטה בליינאפ של הטייגרס. הכל עשוי להשתנות בהנפת מחבט אחת, כי לפילדר יש את הכוח להוציא את הכדור מהאצטדיון ולהפוך את המומנטום של הסדרה.

פרינס פילדר שחקן דטרויט טייגרס. Leon Halip, GettyImages
חייב להתעורר. פילדר/GettyImages, Leon Halip

בגלל הרוטציה של הטייגרס – בורלאנדר כבר עסקנו, אבל המגיש של דטרויט יפתח רק בשניים, אולי שלושה משחקים. למזלם של הטייגרס, שאר הרוטציה מחקה היטב את ההצלחה של ורלאנדר ומספקת פלייאוף מדהים, שמגדיל בהחלט את הסיכויים לאליפות ראשונה בעיר המכוניות מאז 1984. בתשעה משחקים, ארבעת המגישים הפותחים של דטרויט הרשו רק שבע ריצות. מקס שרצר, שיפתח במשחק הרביעי, חווה ביוני טרגדיה גדולה, כשאיבד את אחיו, אלא שמאותו רגע, הוא נמצא בשיאו וב-18 המשחקים האחרונים מחזיק במאזן 3:10, עם 2.72 ERA ו-131 סטרייקאאוטים, כמעט כמו ורלאנדר עצמו.

עוד ברוטציה, דאג פיסטר, שהצליח להימנע מהפציעות שרדפו אותו לאורך רוב הקריירה ורשם שתי פתיחות איכותיות בשתי ההופעות שלו בפלייאוף עד כה. אחרון הוא אניבל סאנצ'ז, שהגיע מפלורידה בעמצא העונה ומפתיע אף הוא לטובה, עם שתי ריצות חובה בשני המשחקים בהם פתח בפלייאוף.

בגלל בארי זיטו – במשחק החמישי של ה-NLCS, ביתרון 1:3 לסנט לואיס בסדרה, זיטו פתח עבור הג'איינטס. בשנים האחרונות, הקריירה של המגיש הוותיק ידעה יותר ירידות מאשר עליות, אבל הכל נשכח לאורך שבעה אינינגים ושני שליש, בהם הוא השאיר את האלופה היוצאת עם אפס ריצות על הלוח ואף הכניס ריצה משלו. זה היה המשחק הכי גדול של זיטו ב-13 שנות קריירה והוא סופסוף הצליח להחזיר קצת לקבוצה שנתנה לו 126 מיליון דולר ב-2007. זיטו יעלה הלילה למשחק הראשון בסדרה, עם הקהל מאחוריו ב-AT&T פארק והג'איינטס שוב בוטחים במגיש השמאלי שלהם, כשגם הסטטיסטיקה הולכת איתו ומראה שב-13 הפתיחות האחרונות שלו, סן פרנסיסקו ניצחה.

בארי זיטו שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. AP
אולי אליפות תחזיר חלק מההשקעה בו. זיטו/AP

בגלל ה-MVP - הבחירות לשחקן המצטיין של העונה כבר נערכו, אך ההכרזה על הזוכים תמתין לסיום העונה. בינתיים, שתי הקבוצות שלחו מתמודד מוביל במירוץ לתואר, כל אחת בליגה שלה. לדטרויט יש את מיגל קבררה, שעשה היסטוריה ולראשונה מאז קארל יסטרמצקי ב-1967 השלים את הטריפל קראון והוביל את ה-AL בהומראנים, הכנסות רצים ואחוזי חבטה. בכל עונה נורמלית, קבררה היה גורף בהליכה את ה-MVP, אבל הפעם יש לו תחרות מצד הרוקי של האיינג'לס, מייק טראוט, שסיפק עונת בכורה היסטורית משלו.

סן פרנסיסקו מקווה לתואר MVP ראשון לקבוצה מאז בארי בונדס ב-2004 ואין יותר טבעי מכך שבאסטר פוזי יהיה זה שישלים את המעבר מהימים עם הכוכבית של בונדס, ימים אותם הקבוצה מנסה לשכוח. התופס של הגא'יינטס הפך להיות הפנים של הקבוצה בשלוש עונותיו בליגה ומה שמצחיק בכל הסיפור זו העובדה שאלו פנים של רואה חשבון, לא ממש של שחקן בייסבול. פוזי הפסיד את מרבית העונה שעברה בגלל פציעה, אך חזר בגדול העונה וחבט ל-33.6 אחוזים ו-103 הכנסות רצים. המספרים הללו כבר הבטיחו לו את תואר הקאמבק של העונה, אך מבחינתו, הדבר הכי חשוב יהיה לשחזר את אותו חיבוק עם בריאן ווילסון בתום הוורלד סירייס לפני שנתיים. ההבדל היחיד: הפעם הקלוזר הוא סרג'יו רומו, שמחליף את ווילסון הפצוע.

בגלל הקהל בסן פרנסיסקו – עם כל הכבוד לפנווי פארק בבוסטון, שהפך לאתר תיירותי, לריגלי פילד בשיקגו, שלא ראה משחק בייסבול משמעותי בחמש השנים האחרונות או ליאנקי סטדיום בניו יורק, שנהיה למכונת כסף משומנת, ה-מקום לראות בו בייסבול כיום הוא סן פרנסיסקו. האליפות לפני שנתיים העניקה חיים חדשים ל-AT&T פארק. האוהדים לא מפחדים ממזג האוויר הקר ומהרוחות שמגיעות מהמפרץ המפורסם וממלאים את היציעים בצבע הכתום. אלו לא רק כובעי הפנדה המגניבים לכבוד פדרו סנדובל, או זקנים מלאכותיים כמחווה לבריאן ווילסון (שמשמש כליצן החצר על הספסל), אלא המסירות לקבוצה. באינינג האחרון של המשחק השביעי מול סנט לואיס, משחק בו ניצחה סן פרנסיסקו 0:9 ועלתה לוורלד סירייס, החל מבול אדיר, אבל איש לא העז לעזוב את הכיסא וכל באי האצטדיון נעמדו על רגליהם והריעו לאורך האינינג, שהבטיח את חזרתה של הקבוצה לסדרת הגמר.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. Ed Zurga, GettyImages
מי יכול לעצור אותו? מיגל קבררה/GettyImages, Ed Zurga

בגלל חוקי ה-NL/AL - אם מישהו שכח, לנשיונאל ליג אין חובט ייעודי (DH) ואילו באמריקן ליג המגיש לא חובט. אז מה עושים בוורלד סירייס? משחקים לפי חוקי האצטדיון המארח. כך, נוכל ליהנות מהמחזה המשעשע של ג'סטין ורלאנדר, המנסה לחבוט בכל כוחו, או מדלמון יאנג, המתרוצץ באאוטפילד במשחקי החוץ, בעוד הג'איינטס יצטרכו למצוא DH לביקור בעיר המכוניות. כרגע נראה שיהיה זה אוברי האף, שאיבד את מקומו בהרכב לברנדון בלט, שמשחק מעולה בחודשיים האחרונים. האף שיחק רק ב-52 משחקים העונה, המספר הנמוך בקריירה שלו מאז עלה כרוקי, אבל גם כשהוא כן זכה להזדמנות, האחוזים היו חלשים ובסן פרנסיסקו אולי היו מעדיפים להישאר עם המגישים שלהם כחובטים, שכן בכל שלוש המשחקים האחרונים, בהם ניצחה הקבוצה את סנט לואיס והשלימה את המהפך הגדול ב-NLCS, המגיש הפותח שלה הכניס ריצה.

בגלל שלדטרויט אין קלוזר – הטייגרס ינסו לשבור את המוסכמות ולנצח בוורלד סירייס ללא קלוזר אמיתי, זאת במידה והקלוזר המקורי חוזה ולורדה, ימשיך לא לקבל קרדיט מהמאמן ג'ים לילנד, אחרי היכולת המזעזעת שהציג לאורך הפלייאוף, עד שהודח. ולורדה הרשה יותר ריצות מכל הרוטציה של הטייגרס גם יחד וחמור מכך, עשה זאת בשני אינינגים מול 61 של הרביעייה הפותחת. לילנד החליט לזרוק את פיל קוק למערכה במקום ולורדה והמגיש הוותיק משמש קלוזר זמני. בסוויפ האדיר מול היאנקיז ב-ALCS, הניסוי עבד מצוין וקוק לא הרשה אף ריצה בחמשת האינינגים אותם הגיש.

בגלל שדטרויט הולכת לנצח בחמישה משחקים.

בייסבול בוואלה! ספורט

ג'ים לילנד מאמן דטרויט טייגרס. Jim Rogash, AP
יביא אליפות בלי קלוזר, אבל עם רוטציה אדירה? לילנד/AP, Jim Rogash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully