וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליפה סנטנה: "כריסטיאנו רונאלדו הוא שחקן קסום"

קשר דורטמונד כבר לא יכול לחכות למפגש מול ריאל (ד', 20:45, ספ' 5). אייאקס מול סיטי (5+), מילאן במלאגה (5+ גולד)

אחרי ערב מלא בדרמות, ליגת האלופות תעלה עוד הילוך, וחצי המחזור שייערך הערב (רביעי) יספק לא מעט מפגשים פיקנטיים. במוקד, כרגיל, בית ד' המרתק, כשריאל מדריד תנסה לאזן במקצת את הסטטיסטיקה העגומה במשחקיה בגרמניה. במשחק השני בבית רוצה אייאקס לחבר יכולת למזל ולהשיג נקודה ראשונה בבית, מול מנצ'סטר סיטי.

ארסנל הפצועה תפגוש את שאלקה, בעוד שמונפלייה ואולימפיאקוס ינסו להדביק את הצמרת בבית ב'. המשחק שיוציא את הערב לדרך יהיה בין זניט לאנדרלכט (18:00), כששאר המשחקים ייערכו ב-20:45. מילאן, שחווה עונה נוראית באיטליה, תנסה לשים את הליגה המקומית בצד ולהתגבר על מלאגה במפגש הצמרת של בית ג'.

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
יסתדר עם עוד מחמאות? כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

בית א'

פורטו - דינמו קייב (20:45)

הפורטוגלים המושלמים ירצו לשמור על השלמות עם ניצחון שלישי במשחק שלישי העונה. והם גם צפויים לעשות זאת, מול קייב שמגיעה למפגש בכושר ירוד. מה שעבד בבית נגד פ.ס.ז' הבזבזנית אמור להספיק מול האוקראינים. ב-2008/09 הקבוצות גם נפגשו בשלב הבתים, אז זה נגמר בניצחון חוץ לכל יריבה.

דינמו זאגרב - פ.ס.ז' (20:45)

דינמו זאגרב, מהמקום האחרון בבית, תנסה להסתדר מול הקבוצה של זלאטן איברהימוביץ'. מאמן הצרפתים קרלו אנצ'לוטי מגיע למשחק בביטחון לאחר שכבש את המקום הראשון בליג 1 עם ניצחון על מארסיי בסוף השבוע. החלוץ השבדי מגיע בכושר הבקעה מרשים, בעוד הקרואטים עדיין לא כבשו בשלב הבתים העונה.

שחקן פריס סן ז'רמן, זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
בכושר נפלא, הקרואטים קצת פחות. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

בית ב'

ארסנל - שאלקה (20:45, ספורט1)

רשימת הפציעות של ארסן ונגר הולכת וגדלה, כשעכשיו אלכס אוקסלייד-צ'מברליין הצטרף לבקארי סנייה, תיאו וולקוט, לורן קוסילייני ואבו דיאבי, ולא ישחק מול הגרמנים. התותחנים יכולים להתנחם בחזרתו של ג'ק ווילשר לכשירות. למרות שלאחר ששיחק 90 דקות השבוע במדי אנגליה הצעירה, סביר שלא יפתח. שאלקה תחסר כנראה את ג'וליאן דרקסלר הצעיר, ששבר את ידו ב-2:2 מול מונפלייה.

ארסנל המושלמת עד כה לא הפסידה ליריבה זרה בבית כבר ב-45 משחקים, מאז ההפסד לאינטר ב-2003. בשמונת המפגשים האחרונים של שאלקה נגד יריבות אנגליות, הגרמנים ניצחו רק באחד: מול ארסנל, ב-2003.

מונפלייה - אולימפיאקוס (20:45)

בקרב הנמושות של הבית, החולקות נקודה אחת, הצרפתים ינסו להשיג ניצחון ליגת אלופות ראשון בהיסטוריה. זוהי הפעם הראשונה שמונפלייה פוגשת יריבה יוונית במסגרת תחרותית, כשהיריבה, אולימפיאקוס, ניצחה בפעם האחרונה ששיחקה על אדמת צרפת - 0:1 במארסיי. המועדון מפיראוס מגיע למפגש מהטופ של הליגה היוונית, בעוד מונפלייה מתקשה בארצה ומדורגת 16.

ארסן ונגר מאמן ארסנל. Shaun Botterill, GettyImages
יותר מדי פציעות. ארסן ונגר/GettyImages, Shaun Botterill

בית ג'

זניט - אנדרלכט (18:00, ספורט 5+)

לזניט עדיין אין נקודה במפעל העונה, ומפגש ביתי מול אנדרלכט זוהי הזדמנות טובה להתחיל לצבור כאלו. "שמעתי שבאנדרלכט רוצים להשיג ארבע נקודות משני המפגשים איתנו", אמר המאמן לוצ'יאנו ספאלטי, "אבל אנחנו רוצים את אותו הדבר. אני מתחיל לראות עתיד ורוד יותר, עם הולק ואקסל ויטסל יש לנו שני שחקנים בסטנדרטיים גבוהים מאוד ואנחנו כבר רואים שהם יכולים להיות כוח פה".

לבלגים נקודה אחת בבית, והמאמן ג'ון ואן דן ברום צופה משחק קשה גם הפעם: "זניט קבוצה טובה מאוד, שיחקנו נגדם לפני שנתיים וזה לא היה קל גם אז (זניט ניצחה בשני המפגשים). אנחנו חייבים לשחק כיחידה אחת ולשאוב השראה מה-0:0 שעשינו במילאן".

מלאגה - מילאן (20:45, ספורט 5+ גולד)

מלאגה תנסה להמשיך ולחלום על ריצה ארוכה בעונתה הראשונה במפעל, במפגש הראשון אי פעם מול קבוצה איטלקית. הספרדים עדיין לא הפסידו בבית ליריבה אירופית - עוד חדשות רעות לקבוצה של מסמיליאנו אלגרי. מילאן מגיעה עם ארבע נקודות אך האיטלקים חווים פתיחת עונה נוראית בסרייה A.

"כולם מדברים על התקופה הרעה של מילאן", אמר הקיצוני של מלאגה, חואקין. "אנחנו לא חושבים ככה, אנחנו חשובים שהם עדיין מילאן, עם שחקנים גדולים. זו קבוצה עם ניסיון עצום, שזה בדיוק מה שצריך למפגשים האלה. זה הולך להיות קשה אבל לא בלתי אפשרי. אנחנו בטוח לא מפחדים מהם".

חואקין שחקן מלאגה. EuroFootball, GettyImages
לא מתעניין בבעיות של מילאן. מכבד את מילאן. לא מפחד ממילאן. חואקין/GettyImages, EuroFootball

בית ד'

דורטמונד - ריאל מדריד (20:45, ספורט 5)

ריאל מדריד תנסה להוריד את הקוף הגרמני מהגב, כשתפגוש את דורטמונד במסגרת המשחק המרכזי של הערב. הבלאנקוס מגיעים לדורטמונד, עם ניצחון אחד בלבד ב-23 משחקי חוץ נגד יריבות גרמניות. אותו ניצחון בודד הושג לפני 12 שנה, מול באייר לברקוזן, וברשימה גם 16 הפסדים.

דורטמונד, מצדה, לא ניצחה יריבה ספרדית בבית בחמשת המשחקים האחרונים, ומגיעה להתמודדות עם ארבע נקודות משני משחקים בבית, ואחרי תיקו עם מנצ'סטר סיטי. ב-2002/03 הקבוצות נפגשו בשלב הבתים השני של ליגת האלופות. ריאל ניצחה 1:2 בבית, והקבוצות סיימו בתיקו 1:1 בדורטמונד.

הספרדים שמתקשים בליגה, יחסרו בהגנה את מרסלו, אלבארו ארבלואה ופאביו קונטראאו. למרות התוצאות בגזרה המקומית, בליגת האלופות הקבוצה של ז'וזה מוריניו נראית לגמרי אחרת. "יש לנו פציעות אבל בסגל הזה כל אחד יכול לשחק איפה שצריך אותו", אמר החלוץ גונסלו היגוואין. "היינו צריכים להזיז שחקנים מעמדה לעמדה, אבל עשינו את זה טוב".

גם הגרמנים לא מתפקדים בליגה, ומפגרים כבר ב-12 נקודות אחרי באיירן מינכן בפסגת הבונדסליגה. "אנחנו רוצים להראות יכולת אחרת לגמרי מול ריאל", אמר המגן מאטס הומלס. הקשר פליפה סנטנה התרגש לקראת המפגש מול כריסטיאנו רונאלדו: "מבחינתי הוא שחקן קסום, שעל סנטימטר יכול לעשות נסים. אני אוהב מאוד את מסי, והוא הכי טוב בעולם, אבל אחריו הטוב מכולם הוא רונאלדו. שניהם רחוקים מאוד מכל השאר".

אייאקס - מנצ'סטר סיטי (20:45, ספורט 5+)

שתי הקבוצות הנועלות את הבית, אייאקס ללא נקודות וסיטי עם נקודה, נפגשות באמסטרדם ארנה במטרה לנסות להציל את הקמפיין. אייאקס מחפשת ניצחון בית ראשון על יריבה אנגלית מאז 1980 (0:1 על נוטינגהאם פורסט). מאז, ההולנדים הפסידו שלושה משחקים וסיימו אחד בתיקו מול יריבה אנגלית. המפגש הביתי האחרון בין אייאקס ליריבה מאנגליה היה בעונה שעברה, בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, נגד מנצ'סטר יונייטד. החבר'ה של פרגוסון ניצחו 0:2, בדרך לשמינית גמר המפעל המשני.

מנצ'סטר סיטי מגיעה למפגש עם שלושה הפסדים מארבעת משחקי החוץ האחרונים, כולל ההפסד 3:2 לריאל מדריד במחזור הראשון של המפעל העונה. אלופת שתי העונות האחרונות בהולנד מגיעה למשחק אחרי שתי תוצאות תיקו בליגה (מול הראקלס ואוטרכט), כשהחניכים של פרנק דה בור ממקומים במקום הרביעי גם שם. "אם אנחנו רוצים להיות משהו בליגת האלופות, אנחנו צריכים תוצאה טובה במשחק הזה", אמר דה בור, שבמפגש האחרון ספג 4:1 מריאל מדריד. "נגד דורטמונד דווקא היינו טובים. מה שאנחנו צריכים עכשיו זה גם מזל, ואז נוכל לנצח. אני מקווה שאנחנו בעיצומו של תהליך, ומקווה שהשחקנים שלי לומדים מהר".

פרנק דה בור מאמן אייאקס. רויטרס
" מה שאנחנו צריכים עכשיו זה גם מזל, ואז נוכל לנצח. אני מקווה שאנחנו בעיצומו של תהליך, ומקווה שהשחקנים שלי לומדים מהר". פרנק דה בור מחכה לסיטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully