וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנראה שהתמהיל של הקבוצה לא מספיק טוב"

23.10.2012 / 7:00

פתיחת העונה הנוראית של גלבוע/גליל לא שוברת את חיים אוחיון, שלא פוסל שינויים, אך מגבה את גרין. ראיון אופטימי. וגם: כל מספרי המחזור השני, כולל השפל של הפועל ירושלים

בדיוק היום (שלישי) חוגג בעלי גלבוע/גליל חיים אוחיון יום הולדת. בשנים האחרונות התרגל הבעלים שהעביר את הקבוצה מכפר בלום לגן נר לחגוג כשקבוצתו נמצאת בצמרת הכדורסל הישראלי, אך העונה התמונה השתנתה, ומלבד ניצחון בגביע המדינה על קרית אתא מהלאומית, וניצחון דחוק בליגה הבלקנית, קבוצתו רק מפסידה.

"אין סיבה אחת שבגללה אנחנו נראים ככה, אלא אוסף של סיבות", מספר אוחיון בראיון המחזור לוואלה! ספורט מה עובר על קבוצתו. "כנראה בחרנו לא מספיק טוב את התמהיל של הקבוצה. אנחנו לא מספיק הומוגניים. גם מכת פציעות שלא מאפיינת קבוצה בתחילת עונה בסדר גודל כזה, חמישה שחקנים נפצעו לנו, לוקח זמן להחזיר אותם למשחק. בנוסף חסר לנו שחקן נוסף ברוטציה, אין לנו שחקן בעמדה מספר 4. אם לא הייתה הצטברות של כל הדברים הללו יחדיו, אז היינו מתגברים על חלק מהבעיות".

עד כמה אתה מאוכזב ממה שקורה עד כה?

זה לא סימפטי, אבל ידענו מה מצבנו. אנחנו צריכים זמן לעשות שינויים, להכניס שחקנים לרוטציה ולשיטת המשחק. עצם הנוכחות שלנו בליגה הבלקנית תסייע לנו, ממשחק למשחק אנחנו נראה יותר טוב. אנחנו מספיק ותיקים כדי לדעת מה לעשות, זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו נראים ככה, זה לא מחויב המציאות אבל היינו בסיטואציות כאלה וידענו לצאת משם למקום שאנחנו ראויים לו".

הבעלים של הפועל גלבוע/גליל עליון חיים אוחיון. ברני ארדוב
"אנחנו לא מספיק הומוגניים". חיים אוחיון/ברני ארדוב

במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה הכריזה גלבוע/גליל על מהלך הצערה נוסף של הקבוצה, כשדגן יבזורי היה אמור להיות השחקן המבוגר ביותר בסגל. בינתיים ההכרזות נשארו רק על הנייר, וביום פתיחת העונה הונחתו יניב גרין ושמוליק ברנר בקבוצה, ולקחו דקות משחק מעמית ביר-כץ, נמרוד טישמן ויועד בית יוסף הצעירים.

"זה קשור לפציעות", מסביר אוחיון את שינוי המגמה, "היינו עם מכת פציעות נוראית שלא איפשרה לקבוצה להתאמן כמו שצריך. דגן יבזורי נפצע, לפניו נפצעו מיטשל וואט ועמית שמחון, וראקים סנדרס נפצע גם כן. לא היו לנו מספיק שחקנים במצבת השחקנים, לקחנו שחקנים שהיו על המדף. מדובר באנשים ושחקנים טובים מאוד, ואנחנו מקווים ומאמינים שהם יעזרו לנו לעבור את זה. אני לא רואה פה קטיעה של תהליך, נותנים הזדמנות לשחקנים צעירים כשיש לך ביטחון עם השחקנים האחרים, ואני מקווה שהם יתנו את זה. יועד בית יוסף, טישמן, שמחון וביר-כץ השתפרו מאוד והם יבואו לכדי ביטוי תוך כדי העונה, הרבה בזכות הליגה הבלקנית שם הם באים יותר לידי ביטוי כעת".

ובכל זאת, יניב גרין ושמוליק ברנר לא מצאו קבוצה עד כה וזה לא מפתיע שהם מאכזבים.

"מתוך מצבת השחקנים והמצב שהיינו בו לא הייתה ברירה. יניב גרין הוכיח את עצמו בעבר, ונעזור לו להביא את עצמו לידי ביטוי. זה יקח זמן, זה ברור, הוא לא שיחק 9 חודשים, אבל יש לו את זה והוא בכושר פיזי מתאים כדי לממש את עצמו ונעזור לו וזה יבוא. אנחנו יותר חסרים בעמדת הזרים, יותר זרים צריכים לבוא לידי ביטוי ואני מקווה שזה יקרה במוקדם או מאוחר יותר".

מי בעצם מחליט על תהליך של הצערה כזה, האם זה בא מהמאמן או שזה מונחת עליו?

"זה שילוב. מאמן שנבחר נבחר למטרות מסוימות, ואם הוא בוחר להגיע למקום מסוים, כנראה שיש סיבה. אנחנו אותה קבוצה מסוימת עם DNA משלה ואופי משלה, זה אומר שגם משלמים מחיר. עד שמגיעים למטרה הדרך ארוכה וקשה, ואנחנו מתמידים בדרך הקשה הזאת, החלפת שחקנים, הכנסת שחקנים לשיטה, רואים את זה עם השחקנים השנה. ברגע שהם ייכנסו לשיטה כל אחד יראה את האיכויות האלה. אנחנו מחויבים להצלחה לא פחות מאשר לתת הזדמנות לשחקנים צעירים".

יניב גרין שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון. אדריאן הרבשטיין
"יניב גרין הוכיח את עצמו בעבר, ונעזור לו להביא את עצמו לידי ביטוי. זה יקח זמן, זה ברור, הוא לא שיחק 9 חודשים, אבל יש לו את זה והוא בכושר פיזי מתאים"/אדריאן הרבשטיין

אחד השינויים הבולטים בסגל של המועדון הקיץ היה עזיבתו של הקפטן הוותיק אבישי גורדון לטובת הפועל גליל עליון שעלתה ללאומית. גורדון עצמו נפגע מהנושא ואף הודה בכך בראיון שקיימו איתו. אוחיון חושב אחרת: "מי שנפגע הוא זה בוחר להיפגע. נהגנו בו בסדר גמור בכל השנים שהוא היה. לא נביא שחקן שלא ישחק בכלל, וצריך לזכור שעל העמדה שלו יש את דגן יבזורי, וגם את עמית שמחון ומקסים קיקוס, שהם הפוטנציאל העכשווי והעתידי של הקבוצה. אין טעם להביא שחקנים שלא משחקים. זאת חלק מההחלטה של קבוצה, וצריך לכבד אותה. אנחנו מכבדים אותו ואולי דרכינו יפגשו בעתיד".

מה דעתך על חזרתה של גליל עליון למפת הכדורסל הישראלי?

"כולנו משפחה אחת. הגליל הוא חשוב לכולם, וככל שיהיו בגליל יותר קבוצות זה טוב לכולם. הלוואי שגם בנהריה תהיה קבוצה משמעותית בליגת העל. ההתיישבות ראויה ומוכנה לקבוצות ייצוגיות ברמה הגבוהה ביותר. גליל עליון היא בשר מבשרי, אני חי פה, ואני מאחל להצלחה שלהם וגם של גלבוע/גליל".

אתה לא מתאכזב מזה שהקהל שלכם פשוט לא מגיע למשחקים?

"אני לא מבעלי הקבוצות שיתחיל לתרץ למה הקהל שלו לא מגיע, הקהל הוא זה שצריך לתרץ למה הוא לא מגיע. התפקיד שלנו הוא לבנות קבוצה אטרקטיבית ומעניינת שיש לה סדר יום ומסר. יש לקבוצה גם הצלחות. אני קורא לקהל להתארגן כמו בירושלים, בחולון ובתל אביב. אין סיבה שלא יהיה לנו את אחד הקהלים היותר משמעותיים, לא רק במשחקים הגדולים. הקבוצה תיראה הרבה יותר טוב כשהקהל ידחוף אותה, זה ייתן לנו עוד 10-15 נקודות במשחק".

אוהדי הפועל גלבוע/גליל עליון. אדריאן הרבשטיין
"הקהל הוא זה שצריך לתרץ למה הוא לא מגיע"/אדריאן הרבשטיין

בגלבוע/גליל כבר מגייסים את הניסיון על מנת לנסות לשנות את המצב ובקרוב אמורה הקבוצה לנסות להחתים זר חמישי כדי להוציא את העגלה מהבוץ. "יש לנו כבר את ניסיון העבר, אנחנו מכירים את העניין. אנשים פה לא נחים על זרי הדפנה, מחפשים שחקני חיזוק כדי להוסיף עוד שחקן לרוטציה, אנחנו מאוד רוצים להצליח בבחירה. אנחנו מחויבים להצלחה ביחד עם הרצון לשתף ישראלים צעירים".

לא קיים אצלכם חשש שתיכשלו אחרי שנים רבות ותיאבקו בתחתית?

"חשש בא מתוך נחישות ומחויבות. החשש הזה הביא אותנו למחויבות יותר גדולה ונחישות להצליח. זה נחישות של אזור, דווקא בנושא הזה הסביבה פה לא תיתן לדבר הזה לקרות. הסביבה כוללת אותי ואת ראש המועצה. אנחנו יודעים לאיפה אנחנו שייכים, גם אם זה כולל מאמץ מאוד גדול, אנחנו מודעים להכל".

לסיום מספר אוחיון מדוע הוא לא יהיה יו"ר מנהלת הליגה הבא למרות שמועות שטענו שהוא מועמד. "מי שאומר את זה שליו"ר קבוצה אסור להיות יו"ר המנהלת צודק. יש החלטה שלנו שמי שהוא בעלים או יו"ר של קבוצה לא יכול להיות יו"ר המנהלת וזאת גם השקפת העולם שלי. לא הייתי מועמד ולא אהיה מועמד כל עוד אני קשור לקבוצה. אנחנו נבחר אדם בעל שיעור קומה שיוביל את המנהלת להישגים נוספים מעבר להישגים שהושגו עד כה. צר לי שבתקופה האחרונה, הרבה בגלל הבחירות באיגוד, יש השתלחות חסרת רסן בכדורסל הישראלי מתוך אינטרסים פרסונאליים והתחשבנות אישית. הכדורסל משלם על זה מחיר. אני מקווה שעולם הכדורסל יתעשת ויוביל את הכדורסל, שהולך להיות מעניין השנה, למחוזות יותר טובים. אנחנו יותר מדי נותנים תשובות לעניינים פרסונליים ומאבקים בין כזה או אחר, וחשוב שנתעסק בכדורסל כמו שהציבור רוצה".

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל. מגד גוזני
המחליף של אבנר קופל במנהלת? לא חיים אוחיון/מגד גוזני

מספרי המחזור

4 – עבירות טכניות ובלתי ספורטיביות נשרקו במשחק בין בני הרצליה לברק נתניה, ושריקה אמיצה שנראית על פניו לא נכונה הכריעה את המשחק. שלישיית השופטים עומר אסתרון, ירון צ'צ'יק וכפיר מועלם השפיעו על המשחק בצורה נכבדת, כשהחזירו את הרצליה למשחק עם שתי עבירות בלתי ספורטיביות לראמל בראדלי, כשרק אחת הייתה מוצדקת, נתנו לנתניה הזדמנות לחזור עם עבירה בלתי ספורטיבית לחובת הרצליה שגם כן נראתה מעט נמהרת ואסתרון אף סגר את הסיפור עם שריקה ל-3 זריקות עשירית שניה לסיום. שני מחזורים בליגה, והשופטים כבר הכריעו משחק אחד.

17 – נקודות ללא מענה רשמה בני הרצליה במהלך הרבע הרביעי, כשהשלימה חזרה מפיגור של 16 נקודות בשיא עד יתרון 11. זה היה מחזור של ריצות, כשהרצליה היא היחידה שרשמה ריצה גדולה ולא ניצחה. כל מנצחות המחזור רשמו ריצות דו ספרתיות ללא מענה במהלך המשחקים שלהן, מה שלמעשה גמר את הסיפור כמעט תמיד. כמעט.

23 – כדורים איבדה הפועל ירושלים במשחק מול הפועל תל אביב. נתון זה מלמד עד כמה הקבוצה של שרון דרוקר לא מחוברת. רק פעמיים ב-16 השנים האחרונות רשמה ירושלים משחקים עם יותר איבודים מהמשחק ביום ראשון, ואין זה סוד שהמאמן עדיין מחפש פתרונות לניהול המשחק. הבעיה הגדולה של דרוקר היא שג'ייקוב פולן הוא לא רכז, אלא מפזר את המשחק, ורושם 6.5 איבודים בממוצע למשחק עד כה העונה.

27 – אסיסטים מסרה מכבי חיפה בניצחון על גלבוע/גליל, מה שקצת מראה על שינוי בדרך של המועדון הירוק. אמנם גם העונה הגיעה רכבת אווירית מארצות הברית לכרמל, אך נראה שהפעם תמהיל השחקנים שנבחר היה נכון יותר. חיפה רשמה בכל העונה שעברה רק שני משחקים עם מספר אסיסטים גבוה יותר, משחק אחד שנגרר לשתי הארכות, ומשחק נוסף שהיה חסר חשיבות. אפשר לומר שרוחות של קבוצתיות נושבות בכרמל.

51 – נקודות קלעו הישראלים של הפועל תל אביב, ואמנם זאת לא חוכמה גדולה כשהקבוצה משחקת רק עם שניים וחצי זרים, אך כשמסתכלים ורואים שמדובר בשלושה שחקנים לפחות, גל איתן, יונתן שולדנברנד ובר טימור, שלא היו מקבלים דקות משמעותיות בשנה שעברה בליגת העל, אפשר לומר שהפרויקט של ארז אדלשטיין שהחל בעונה שעברה רק מקבל חיזוק בליגה הראשונה עד כה.

62 – אחוזים מהשלוש למכבי ראשון לציון בניצחון על הפועל אילת הוא נתון מרשים, אך מה שמרשים יותר הוא שהקבוצה הכתומה הפכה מאחת שבצמרת זורקות השלשות בליגה, והקבוצה שזרקה הכי מעט מתחום השתיים, לקבוצה שלוקחת רק 9.5 שלשות בממוצע בשני המחזורים הראשונים, קולעת מתוכן 5, ומתחום 2 הנקודות זורקת הכי הרבה בליגה. כשרואים את האחוזים של הזריקות הטובות, אפשר להבין מדוע ראשון לציון ניצחה את שני המשחקים הראשונים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully