וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל ערעור ההתאחדות, אזגי הורחק לחודשיים

22.10.2012 / 13:40

בית הדין העליון ביטל את פסיקת הדיינים, הרשיע את בעלי הפועל אשקלון באמירה גזענית והכפיל את הקנס שספג ל-20 אלף שקל. תגובת ההתאחדות לתחקיר וואלה! ספורט: "נדון באופן הטיפול בנושא, נציין כי נגד אזגי ננקטו מספר הליכים משמעתיים"

אדריאן הרבשטיין

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הרשיע היום (שני) את פרוספר אזגי בעבירה של התבטאות גזענית. חודשיים אחרי שדייני ההתאחדות החליטו לזכות את הבעלים של הפועל אשקלון בפרשת הקלטת שנחשפה בוואלה! ספורט, התקבל הערעור שהגיש תובע ההתאחדות, שהפך את עונשו מהרחקה לחודשיים על תנאי להרחקה לחודשיים בפועל, ובנוסף הקנס שהוטל עליו הוכפל ל-20 אלף שקל.

פרוספר אזגי הבעלים של הפועל אשקלון. קובי אליהו
עונש מספיק? אזגי/קובי אליהו

כזכור, פסק הדין הקודם של עמנואל סלע וגיורא לנדאו, גרר בעקבותיו ביקורת ציבורת ולחץ תקשורתי גדול. אזגי, כזכור, הוקלט כשהוא מאיים לכאורה על סוכן השחקנים שרון חלבי ועל החלוץ אוסי מאולי, תוך שהוא מכנה אותו "כושי". השניים זכו לביקורת גם מצד תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, שלקח יוזמה והחליט לערער על הפסיקה מאחר והדיינים קבעו בין היתר כי אזגי זוכה מעבירה של התבטאות גזענית לאחר שהמונח שהשמיע היה בשפה העברית. בהתאחדות תהו אז "האם שחקן אפריקאי אינו מכיר את המונח 'כושי'?", תוך ביקורת על ההחלטה. אזגי קיבל קנס של עשרת אלפים שקל בלבד והורחק לחודשיים על תנאי.

כעת, בדיון שנערך בבית הדיון העליון במעמד שלושה דיינים – אב בית הדין השופט בדימוס אורי גורן, עו"ד דוד יהב ועו"ד אסף הדסי. הוחלט להרשיע אותו בעבירה של התבטאות גזענית, שבה זוכה קודם בבית הדין, להרחיקו לחודשיים מכל תפקיד בקבוצה או בהתאחדות, ולהכפיל את הקנס (כעת יעמוד על 20 אלף שקל). עו"ד הדסי, אגב, היה בדעת מיעוט וביקש לזכות שוב את אזגי, תוך שהוא מסתייג מהדברים שכתב גורן.

בתוך כך, ההתאחדות הגיבה לתחקיר וואלה! ספורט בעניינו של אזגי והתנהלותו בהפועל אשקלון. בהודעת ההתאחדות, שעשויה להעמיד לדין את אזגי בעקבות התחקיר, נכתב: "לאור הדברים המובאים בתחקיר, ההתאחדות לכדורגל תתכנס עם הגורמים הרלוונטיים המקצועיים והמשפטיים על מנת לדון באופן הטיפול בנושא. מבלי לגרוע מהאמור, נציין כי נגד אזגי ננקטו מספר הליכים משמעתיים וכן בוצעו הליכי שחרור שחקנים מהקבוצה באופן חד צדדי וזאת על פי הנחיית היועץ המשפטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully