וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל רמת גן-מכבי נתניה: למרות התקרית, סבע בהרכב

טל בנין יפתח עם החלוץ שלו שהיה מעורב במהומה במג'ד אל כרום. בורגיץ' החולה לא בסגל המארחת (ו', 18:00, אין שידור)

מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* משנת 1997 נערכו שישה מפגשים בין הקבוצות. המאזן: שני ניצחונות לכל קבוצה, שתי תוצאות תיקו.

* הניצחון האחרון של רמת גן בבית היה בעונה שעברה, על מכבי אחי נצרת בליגה הלאומית. העונה היא רשמה ניצחון ביתי רק בגביע.

* ניצחון הבית האחרון של הפועל רמת גן בליגת העל היה לפני שנה וחצי, על הפועל אשקלון. קרלוס צ'קאנה, שמשחק היום בקבוצה, הבקיע את אחד השערים.

* בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות ניצחה נתניה פעמיים (0:1, 0:2). הניצחונות הללו הגיעו אחרי שני הפסדים רצופים לרמת גן במפגשים בין השתיים.

* המשחק יהיה הרביעי העונה אותו נתניה תשחק ברמת גן, אך כנראה גם אחד האחרונים שלה. במחזור הבא היא תנטוש את האצטדיון הלאומי ותעבור לארח את משחקי הבית שלה באצטדיון החדש בעיר היהלומים.

* פתיחת העונה של נתניה היא הגרועה ביותר שלה בשלוש השנים האחרונות. בעונת 2009/2010 פתחה הקבוצה את העונה גרוע יותר והייתה עם חמש נקודות משישה משחקים. את אותה עונה היא סיימה במקום העשירי בלבד.

טל בנין מאמן מכבי נתניה. מגד גוזני
הפתיחה הגרועה מזה שלוש שנים. בנין/מגד גוזני

מפתחות והכנות

הפועל רמת גן:

לפרדי דוד יש לא מעט בעיות לקראת המשחק. אתמול, במהלך האימון, התברר שהחלוץ מיראן בורגיץ' סובל מקלקול קיבה, וגם אם יהיה כשיר עד המשחק לא בטוח שיהיה בסגל משום שהוא עדיין לא בכושר משחק. במועדון בונים על החלוץ הסלובני (28) שחתם בקבוצה רק לפני מספר ימים והחליף את הקשר המאכזב מירוסלב פאיץ'. כזכור, בשנתיים האחרונות שיחק בורגיץ' בוואקר אינסברוק האוסטרית. בעונה שעברה הוא נטל חלק ב-33 משחקי ליגה, כבש חמישה שערים ובישל שישה נוספים. בעונת 2010/11 כבש שישה שערים ובישל 13.

ואם זה לא מספיק, למאמן יש גם שני מורחקים לקראת המשחק. את הבלם ברנאר אוננגה צפוי להחליף הבלם טל חן. לגבי ישראל זגורי, קיימת התלבטות. שלומי אביסידריס בתוכניות למשחק, אבל גם הקשר הצעיר עומרי פרל עשוי לפתוח. "ההרחקה של זגורי הייתה טיפשית, הוא הגיע עם עודף אדרנלין למשחק הזה, אבל זה כבר מאחורינו", אמרו בקבוצה. שחקן בקבוצה הוסיף: "הגיע הזמן שננצח בבית, זה לא קרה הרבה זמן. עמדנו טוב מאוד על המגרש נגד מכבי חיפה, פרדי דוד הכין אותנו כמו שצריך. אין סיבה שלא נעשה את זה". מאזן הבית של רמת גן העונה כולל שתי תוצאות תיקו (מול בית"ר ירושלים ורמת השרון) והפסד במשחק הבכורה מול הפועל תל אביב.

מכבי נתניה:

המאמן טל בנין ניסה במהלך הפגרה להוציא את שחקני הקבוצה מהמשבר וללכד ביניהם, על מנת לשפר את האווירה. יום הגיבוש בנאות קדומים הוגדר כמוצלח מאוד בניסיון לעשות זאת וכעת נתניה רוצה שלוש נקודות מול העולה החדשה.

בנין צפוי לערוך שינוי בחלק ההגנתי, כאשר עומרי בן הרוש יוסט לעמדת הבלם ועמית שומוביץ' הצעיר, שהרשים בפתיחת העונה, אמור לחזור מהפציעה אל ההרכב. מי שצפוי לשלם את המחיר על היכולת החלשה של הקבוצה מבחינה הגנתית, הוא ליאוניד קרופניק. מלבד זאת, בנין לא צפוי לערוך יותר מדי שינויים. הקפטן אחמד סבע אמור לחזור להרכב וזאת לאחר התקרית שהייתה לו באמצע השבוע, במשחקה של מג'דל כרום בה הוא משמש מנהל מקצועי, מול ביר אל מכסור בליגה ב'. בהנהלת נתניה לא אהבו את התקרית ואמרו כי הוא חייב להתמקד בקבוצה יותר מאשר בפרויקטים אחרים בהם הוא שותף. עומר פרץ צפוי לרדת לספסל, כאשר עידן שריקי שמרשים באימונים ונחשב לאחד השחקנים עם הכושר הטוב בקבוצה, יהיה בחוד לצד סבע.

חלוץ הפועל רמת גן דויד מנגה כובש שער לרשת שוער עירוני רמת השרון גל ניר. נמרוד סונדרס
השחקן המשמעותי בסגל. מנגה/נמרוד סונדרס

יעמדו למבחן

הפועל רמת גן: דויד מנגה

פרדי דוד כבר הביא בעבר כמה הפתעות נעימות לישראל, ולפי קצב ההבקעות שלו עושה רושם שהחלוץ הצרפתי ימצא את עצמו מהר מאוד בליגה אחרת. מנגה הוא אולי השחקן המשמעותי בסגל של רמת גן, שהייתה זקוקה נואשות לחלוץ גדול שיוכל לעזור לה במאבקי ההישרדות העונה. עם שישה כיבושים (שלושה מהם בליגה) מאז תחילת העונה, יש לנו הרגשה שהארקינים יבנו בקיץ על הכנסה שתאזן להם את התקציב גם בעונה הבאה.

מכבי נתניה: קובי דג'אני

השחקן הוותיק של נתניה לא נמצא בתקופה טובה ושחקנים בקבוצה העידו בשבועות האחרונים כי הוא עצבני ולא מפוקס. המשחק מול רמת גן הוא בדיוק מסוג המשחקים שדג'אני אוהב, כאלה אליהם הוא מגיע עם הגב לקיר ויכול לצאת כמנצח הגדול. בנתניה מקווים שהקשר יחזור לכושר כבר במשחק הקרוב וינווט את הקבוצה להצלחות.

שחקן מכבי נתניה, קובי דג'אני. ברני ארדוב
רמת גן תעזור לו לצאת מהתקופה הרעה? דג'אני/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל רמת גן: איתי ארקין, יוגב בן סימון, טל חן, עוז יפרח, טל מעבי, וובה בראון, ג'יבריל סידיבה, שלומי אביסדריס (עומרי פרל), אופיר חמו, קרלוס צ'קאנה, דויד מנגה.

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו, עמית שומוביץ', עומרי בן הרוש, עידו לוי, טובארנו פינאס (ליאוניד קרופניק), קובי דג'אני, בן בנימין, עלי חטיב, יוסי שבחון, עידן שריקי, אחמד סבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully