וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנחאי: אנדי מארי בגמר אחרי ניצחון על רוג'ר פדרר

הבריטי ניצח 4:6, 4:6 את המדורג מספר אחת בעולם וישחק מול דג'וקוביץ', שגבר 3:6, 4:6 על ברדיך. נשים: אזרנקה בגמר לינץ

אם יש טניסאי בעולם, פרט לרפאל נדאל כמובן, שרוג'ר פדרר לא אוהב לשחק נגדו זה כמובן אנדי מארי. הבריטי בן ה-25, שזכה בחודש שעבר בתואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלו באליפות ארצות הברית, ניצח את המדורג מספר אחת בעולם היום (שבת) 4:6, 4:6 בחצי גמר טורניר המאסטרס 1,000 בשנחאי ושיפר את מאזן הראש בראש שלו מול השוויצרי ל-8:10. מארי ישחק בגמר נגד נובאק דג'וקוביץ', שניצח מוקדם יותר את תומאש ברדיך הצ'כי. אגב, המשחק בין מארי לפדרר הופסק פעמיים בשל הפסקת גשם, מה שבוודאי עורר זכרונות רעים אצל הבריטי, שהפסיד לפדרר בגמר ווימבלדון השנה, במשחק שנפסק בשל הגשם בלונדון במצב בו מארי עוד הוביל.

פדרר פתח את המשחק רע מאוד ונשבר כבר במשחקון הראשון, תוך שהוא זוכה בנקודה אחת בלבד אחרי ווינר נהדר של הבריטי. אך השוויצרי הצליח להתעורר מהר, שבר בחזרה מיד ושמר על ההגשה שלו בדרך ל-1:2. מארי שמר על ההגשה שלו ושבר את פדרר אחרי שלוש שגיאות כפולות ברציפות של השוויצרי, דבר שאולי לא ביצע בכל הקריירה. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם עד סוף המערכה וזה 4:6 לבריטי אחרי 43 דקות ותוך כדי שהוא משיג ארבעה אייסים ו-10 ווינרים.

המערכה השנייה נפתחה עם משחקון ארוך מאוד, שכלל גם הפסקת גשם קצרה, ובסיומו הצליח השוויצרי לשמור על ההגשה וזה 0:1. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם עד ששוב היה זה מארי שהצליח להשיג שבירה ראשונה ולשמור על ההגשות שלו וזה 2:4. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם וביתרון 4:5 למארי שוב החל לרדת גשם והמשחק נפסק לכמה דקות עד שהגג נסגר. מארי לא נלחץ מההפסקה ואחרי חימום קל הצליח לזכות במשחקון בקלות בדרך ל-4:6, 4:6.

עוד קודם לכן, נובאק דג'וקוביץ, הטניסאי הסרבי המדורג 2 בעולם, העפיל לגמר אחרי ניצחון מרשים בחצי הגמר על תומאס ברדיך הצ'כי 4:6,3:6 במשחק שארך שעה ו-25 דקות בלבד. הסרבי שמחזיק העונה במאזן מרשים של 11:69, וניצח בסיבוב הקודם את טומי האס, הצליח לשבור את ברדיך כבר במשחקון השני, בדרך לניצחון קליל במערכה הראשונה. לברדיך לא היתה תשובה ליכולת המצויינת של הסרבי, ששלט במשחק מתחילתו ועד סופו, והצליח לשלוט לחלוטין גם במערכה השנייה כדי לנצח 0:2 במשחק כולו. דג'וקוביץ' שולט לחלוטין במפגשי העבר עם הצ'כי וזה היה ניצחונו העשירי על ברדיך לעומת הפסד אחד בלבד.

דג'וקוביץ יחכה בגמר למנצח במשחק חצי הגמר השני בין האלוף האולימפי ואלוף ארה"ב הטרי, אנדי מארי, לבין רוג'ר פדרר השוויצרי, שכבש שוב את פסגת הדירוג העולמי. בכל מקרה, לדג'וקוביץ' יצפה משחק קשה מאוד בגמר והוא ייאלץ לעבוד קשה כדי לזכות בטורניר היוקרתי.

נשים: גמר ראשון לווטסון, גם גרגס ניצחה

גם בנשים נערכים כעת טורנירים שמגיעים לשלבי ההכרעה שלהם. המדורגת מספר אחת בעולם ויקטוריה אזרנקה ממשיכה בכושר המצוין בו היא נמצאת והצליחה לעלות לגמר טורניר לינץ באוסטריה. הבלארוסית ניצחה בלי מאמץ מיוחד 2:6, 1:6 את אירינה קמליה בגו הרומניה (57) בדרך לגמר הטורניר ואולי לתואר שישי מתחילת השנה.

כדי לעשות את זה, היא תצטרך לנצח את יוליה גרגס הגרמנייה המצוינת (19), שעלתה מוקדם יותר לגמר אחרי שחזרה מפיגור מפתיע ל-6:1, 2:6, 3:6 מול קירסטן פליפקנס הבלגית, המדורגת במקום ה-66 בעולם. הגרמנייה נזקקה לשעה ועוד 39 דקות על מנת להשלים את המשימה ועכשיו היא מחכה בגמר לוויקטוריה אזרנקה או אירינה קמליה בגו.

באוסקה יפן הצליחה הת'ר ווטסון הבריטית בת ה-20 לעלות לגמר WTA ראשון בקריירה שלה אחרי שניצחה במשחק קשה מאוד 6:7 (2), 5:7 את מיסקאי דוי היפנית, המדורגת במקום ה-123 בעולם. ווטסון, שהצליחה לדייק ב-80 אחוזים מההגשות הראשונות שלה, תשחק בגמר הראשון בקריירה שלה מול טניסאית נוספת שתשחק לראשונה בקריירה בגמר טורניר כזה. קאי צ'ן צ'אנג מטייוואן בת ה-21, המדורגת במקום ה-134 בעולם, הצליחה להפתיע 4:6, 6:4, 6:7 (3) את סמנתה סטוסור האוסטרלית הוותיקה, המדורגת במקום התשיעי בעולם, ותשחק מול ווטסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully