וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח לאנס ארמסטרונג: הפרשנים קוטלים, נייקי תומכת

עולם האופניים סוער מהדו"ח הנחרץ על הרוכב: טענות קשות לטיוח והסתרה, חשש לעתיד הענף, ורק נייקי מממשיכים לגבות

הגילויים החדשים על לאנס ארמסטרונג ממשיכים להסעיר את עולם האופניים. הדו"ח המדהים של USADA (הסוכנות למלחמה בסמים בארה"ב) הבהיר מעבר לכל ספק שארמסטרונג השתמש בחומרים אסורים, ומנכ"ל הסוכנות אף יצא במספר הצהרות יוצאות דופן, כמו "התרמית הגדולה בתולדות הספורט", "פרק אפל בתולדות הספורט", והגדרות כמו "קנוניה" ו"הונאה".

בוני פורד מ-ESPN כתב בטור הפרשנות שלו ש"מעכשיו צריך להוריד את המילה 'לכאורה' כשמתארים את השימוש של לאנס ארמסטרונג בסמים לאורך הקריירה... ב-15 השנים האחרונות תמיד השם שלו לווה בספקולציות והשערות... אבל אבל מעתה, מי שנותר לא משוכנע, פשוט לא רוצה לדעת את האמת... מי שממשיך להתעלם מהתיק, הוא פשוט עיוור".

כזכור, הדו"ח של USADA חשף מספר פרטי מפתח. לפיו, כל ההישגים של הקבוצות של ארמסטרונג (דואר אה"ב ודיסקברי) הושגו בעזרת שימוש שיטתי בסמים, ב"שיטות הכי מקצועיות ומיומנות אי פעם בספורט". למעלה מתריסר רוכבים וקולגות העידו והפלילו את ארמסטרונג, והבהירו שהשיטות האלה היו חלק בלתי נפרד מהקריירה שלו, מתחילתה ועד סופה.

עוד נכתב בדו"ח שארמסטרונג נעזר ב"צבא של עוזרים" (כולל רופאים ומומחים למיניהם) שעשו הכל על מנת לייעל את השיטה, להבריח את החומרים האסורים ולהשמיד ראיות. ארמסטרונג היה זה ששלט לחלוטין במערכת, ואף כפה את השימוש על חבריו לקבוצה.

אחת השאלות שעולות היא מה ידעו בהתאחדות האופניים הבינלאומית (UCI), שתמכה בארמסטרונג לאורך השנים (בטענה שהוא מעולם לא נמצא אשם באלפי בדיקות), וב-USADA טוענים ל"קונפליקט" של ה-UCI וזאת מאחר ש"הם כבר גזרו את דינם של העדים וערערו את אמינותם".

החשד לטיוח גובר מאחר שנטען שארמסטרונג וחבריו לקבוצה ידעו על הבדיקות מראש. "ארמסטרונג נהנה ממידע ומפריבילגיות", נכתב בדו"ח, כשאחד הרוכבים ציין ש"איכשהו תמיד ידענו מי ייבדק". באחד המקרים, הבדיקות עוכבו ב-30 דקות בידי נציגים של ה-UCI.

דייב ברילספורד, ראש איגוד האופניים של בריטניה, אמר ש"זה מדהים, כולם המומים ופעורי פה. מעכשיו אנשים ימשיכו לפקפק עוד יותר בענף, שלגמרי איבד אמינות או מוסריות".

מנגד, חברת נייקי ממשיכה לתמוך בארמסטרונג. "אנחנו עצובים שלאנס לא יוכל יותר להשתתף בתחרויות ושתאריו נלקחו ממנו", נמסר מנייקי, "לאנס תמיד טען לחפותו, ונייקי מתכננת להמשיך לתמוך בו ובעמותות שלו שנלחמות בסרטן".

נייקי, כזכור, הייתה שותפה מלאה גם בשיווק הצמידים הצהובים של "Livestrong", שגייסו 470 מיליון דולר לחקר סרטן. החברה מוכרת 98 מוצרים שונים שקשורים ל"ליבסטרונג" וארמסטרונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully