וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו ברתנא: "זה ניצחון ענק, אין לי הסברים"

9.10.2012 / 22:40

מאמן גליל עליון חגג את הסנסציה מול נתניה. אדלשטיין על קרית גת: "הגיע לנו להפסיד". טפירו: "יש לנו עוד דרך ארוכה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

סיבוב א' של גביע המדינה בכדורסל שוחק הערב (שלישי) והביא עימו כמה משחקים מאוד מעניינים, רגע לפני פתיחת ליגת העל ביום ראשון הקרוב. הסנסציה הגדולה הגיעה מהצפון, שם ניצחה הפועל גליל עליון, העולה החדשה לליגה הלאומית, 74:76 את ברק נתניה מליגת העל. גם הפועל תל אביב לא חוותה חיים קלים ונזקקה להארכה כדי לגבור על מכבי קרית גת 89:96. מי שעשתה את העבודה בקלילות היתה הפועל ירושלים, שמחצה את מכבי הוד השרון 39:96.

חגיגות ענק בכפר בלום

האולם בכפר בלום לבש הערב חג כשהפועל גליל עליון/קצרין, שרק לפני שבועיים העפילה לליגה הלאומית באופן סופי לאחר שעברה בבקרת התקציבים, הדיחה את ברק נתניה מליגת העל בסיבוב א' של גביע המדינה. למעלה מ-1,000 צופים הגיעו לאולם על גדות הירדן ובדקות האחרונות הקריאה המפורסמת, "גליל עליון, גליל עליון", הרעישה עולמות.

"אין לי הסברים", אמר הערב לוואלה! ספורט מאמן הקבוצה זיו ברתנא, "מסוג המשחקים שאתה בא לעשות הכי טוב שלך, להיאבק, כשאתה בא אנדרדוג החבר'ה באים עם מוטיבציית שיא, והצלחנו להישאר צמודים והלחץ עבר אליהם, וזהו. אין לי הסבר חכם יותר מדי. החבר'ה נלחמו והצלחנו לעשות ניצחון ענק. כשאתה אנדרדוג אז פתאום משהו מתחבר לך, וזריקות קשות נכנסות, הצלחנו להיות צמודים אליהם וזה מה שעשה את העבודה".

למרות הניצחון הענק ברתנא מבהיר, "המטרה שלנו חד משמעית היא להישאר בליגה, אין פה יומרות אחרות. אנחנו רוצים להישאר, זה שהיום התחבר לנו אני לא יודע להסביר את זה, שחקנים הוציאו מעצמם דברים שלא ראיתי אצלהם עד היום. המטרה היא להתבסס בלאומית ואנחנו לא מסתכלים מטר מעבר לזה. הפנטזיה שלך היא לעשות יותר, אבל הליגה זאת הלחם שלנו, נרצה לתת מעצמנו 100 אחוז כדי לנצח משחקים בשיניים כמו היום".

מי שהצטיין היום הוא אקס ליגת העל אנטון קזרנובסקי, שהחליט בתחילת הקיץ לרדת לליגה הארצית לגליל עליון, והערב המטיר 20 נקודות והוסיף 12 ריבאונדים. "אנטון הוא שחקן שמבחינת היכולות שלו צריך להיות שחקן נבחרת", אמר ברתנא. "היום הוא הראה את זה חד משמעית נגד גבוהים זרים מליגת העל, והוא היה טוב מהם. אני מאוד מקווה בשבילו שהוא ימשיך להיות כמו שהוא איתנו עד עכשיו, הוא בן אדם מדהים מחוץ למגרש. הוא דוחף ועוזר לנו כל הזמן. אני מאוד שמח בשבילו שהוא הראה את היכולת שלו, אבל המבחן שלו ושל כולנו זה שנשאר בליגה".

המאמן המפסיד דני פרנקו אמר: "זה משחק שלא היינו צריכים להפסיד. בכל פעם שהייתה לנו הזדמנות לברוח, בעטנו בדלי. נפיק לקחים מהמשחק הזה וביום ראשון הקרוב מול אשדוד נבוא מוכנים ומרוכזים".

הפועל ירושלים כבר מוכנה למכבי תל אביב?

כאמור, הפועל ירושלים היתה אחראית על התוצאה המוחצת ביותר של הערב, כשהשפילה את מכבי הוד השרון 39:96. "עשינו את המשחק קל, נתנו לצעירים לשחק ועכשיו מתחיל הדבר האמיתי", אמר שרון דרוקר, שיודע שביום ראשון כבר מחכה לו הקלאסיקו הגדול של הכדורסל הישראלי מול מכבי תל אביב. "אני רוצה להאמין שאנחנו מוכנים, למרות שבגביע ווינר ראינו שתי פנים לקבוצה ואנחנו צריכים להביא את הפנים היפות, הטובות והיותר מוצלחות. ננסה לעשות את המקסימום, ננסה לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים ולהופיע כקבוצה".

מאיר טפירו, שסיים עם 14 אסיסטים, הוסיף: "זה מסוג המשחקים שיש רק מה להפסיד. זה קורה, כשמגיעים למשחק מול קבוצה נחותה ומסתבכים. שיחקנו היום עם הנאה, ביחד, שיחקנו ברצינות וצריך לבוא ככה לכל משחק. אני שמח שעשינו את העבודה קלה, ומקווה שתהיה לנו עונה טובה". על המפגש עם הצהובים ביום ראשון אמר הרכז הוותיק: "המשחק מול מכבי תמיד מעניין, אני מקווה שנדע לבוא ולשחק כדורסל הרבה יותר טוב מזה ששיחקנו עד היום. אנחנו בדרך הנכונה, אנחנו בסך הכל שבועיים ביחד ואני מקווה שנמשיך להתחבר ולשחק ביחד. אנחנו עדיין בתהליכי למידה, יש לנו עוד דרך ארוכה כדי להציג את הכדורסל שאנחנו רוצים להציג, ואני מקווה שתהליך הלמידה יהיה עם נצחונות והנאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארז אדלשטיין: "אנחנו בשלבי בניה"

מותחן גדול היה בקרית גת, כאשר מכבי המקומית שרק עלתה לליגה הלאומית לפני מספר חודשים גררה את הפועל תל אביב להארכה, לפני שנפלה מהרגליים ונכנעה 96:89. "אמרתי לפני המשחק שיהיה קשה", אמר מאמן האדומים ארז אדלשטיין. "לא הגיע לנו לנצח את המשחק, הם היו טובים יותר מאיתנו אבל הצלחנו לגנוב את המשחק בזכות ספסל ארוך יותר. זה משחק שיכול להיות אירוע מכונן לקבוצה כי חזרנו לקרקע". כשנשאל האם קבוצתו מוכנה לליגה, אמר המאמן: "בשבוע שעבר היו לנו שלושה משחקי אימון וכולם אמרו שאנחנו מוכנים ומחוברים אבל אני אמרתי שלא. אנחנו בשלבי בנייה, ומנסים להתרגל לחיסרון של קורי קאר".

הפועל גלבוע/גליל עליון ממש לא התקשתה להביס את עירוני קרית אתא 47:89. "בכל המשחק היינו קצת לחוצים", הודה ליאור ליובין. "היו לנו חוויות לא נעימות ממששחקים כאלה, ולקח לנו זמן להשתחרר. עשינו את העבודה ההגנתית ומשם הכל זרם. נחפש להתחזק ונקבל את ההחלטה קרוב למועד. הרעיון עם החוק הרוסי הוא לעודד את הישראליות שיש בנו, ואני דווקא מרוצה מהזרים שלנו, שקיבלו היום את ההזדמנות להראות למה הם מסוגלים. יכול להיות שנתחזק, אבל כל מי שפה - אנחנו מרוצים ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully