וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מלחמת כל בכל

קשה להצביע על פייבוריטית ב-NL, שם כל ארבע הקבוצות מאמינות בכוחן. סינסי מול סן פרנסיסקו, וושינגטון מול סנט לואיס

וושינגטון נשיונאלס (64:98) - סנט לואיס (74:88)

ברייס הארפר שחקן וושינגטון נשיונאלס. Jonathan Daniel, GettyImages
פלייאוף ראשון וכנראה שלא אחרון שלו. הארפר/GettyImages, Jonathan Daniel

רוטציה בוושינגטון: ג'יו גונזאלס (2.89, 8:21), ג'ורדן צימרמן (2.94, 8:12), אדווין ג'קסון (4.03, 11:10), רוס דטווילר (3.40, 8:10)

קלוזר: טיילר קליפרד (3.72, 32 שמירות)

רוטציה סנט לואיס: אדם ווינרייט (3.94, 13:14), חיימה גרסיה (3.92, 7:7), כריס קרפנטר (3.71, 2:0), קייל לוהש (2.86, 3:16 ועוד ניצחון בפלייאוף)

קלוזר: ג'ייסון מוטה (2.75, 42 שמירות ועוד אחת בפלייאוף)

אחרי הניצחון השערוריתי והמשוגע שלה באטלנטה, האלופה מסנט לואיס עדיין איתנו והיא מוכנה שוב להתגנב בשקט ולקחת את התואר מכל החולמות שמסביב. אלא שוושינגטון, שתארח משחק פלייאוף ראשון בבירה מאז 1933, ממש לא מתכוונת להיסטוריה לחמוק מבין הידיים ואחרי שסיימה עם המאזן הטוב במייג'ורס העונה, יש לה תוכניות גדולות גם לאוקטובר. המאזן בעונה הסדירה עמד על 2:5 לוושינגטון, כשמהפגש האחרון בין השתיים היה רק לפני שבוע. עידן ויניצקי מתכונן.

ידאיר מולינה שחקן סנט לואיס קרדינלס. Matt Slocum, AP
יאדייר מולינה והקרדינלס לא יוותרו על האליפות בלי מלחמה/AP, Matt Slocum

ליינאפ והגשה בוושינגטון: איזו עונה אדירה עברה על וושינגטון. הנשיונאלס הביאו משחק פלייאוף ראשון לבירה מאז 1933 ולפרנצ'ייז מאז ימיו במונטריאול ב-1981. הם כבשו את הבית הצפוף שלהם בתחילת יוני ולא הביטו לאחור, בעיקר בזכות הנהדרת, שהייתה שנייה בליגה ב-ERA ובאחוזי חבטה נגדה. כרגיל, מי שחסר הוא זה שהכי שמים לב אליו ובוושינגטון, יהיה זה כמובן סטיבן שטרסבורג, שלא יזכה למשחק פלייאוף ראשון בקריירה לאחר שהושבת מפעילות על ידי הקבוצה, כחודש לפני תום העונה. בהיעדרו, רוב האחריות נופלת על ג'יו גונזאלס הנהדר, שהוביל את מגישי הליגה בניצחונות והיה תשיעי ב-ERA האישי. את המקום העשירי באותה קטגוריה לקח ג'ורדן צימרמן, כאשר וושינגטון היא היחידה עם שני מגישים בעשירייה הראשונה.

הליינאפ של הקבוצה אומנם לא חזק כמו ההגשה, בהתאם למסורת ב-NL, אבל בכל זאת אפשר למצוא בו מוקדי עניין. אדם לרוש וריאן צימרמן היו ספקי הריצות המרכזיים, אבל גם לאיאן דזמונד, דני אספינוזה ומייקל מורס יש את הכוח להוביל את הנשיונאלס. מעל כולם, מוקד העניין הולך כמובן לברייס הארפר. הילד בהחלט ענה על כל הציפיות ושבועיים לפני יום הולדתו ה-20, הוא מוכן לפלייאוף הראשון, וכנראה שלא האחרון, בקריירה המבטיחה שלו. הארפר נתן עונה מצוינת וממבט עליו, קשה להאמין שהלחץ באוקטובר יכריע את השחקן קר הרוח והמוכשר הזה.

למי לשים לב בוושינגטון: יכול להיות שהוא ישחק רק פעם אחת בפלייאוף הזה, אבל לאדווין ג'קסון יש חשיבות גדולה בוושינגטון. המגיש השלישי ברוטציה יעלה למשחק קריטי בכל מקרה, בין אם הנשיונאלס יובילו 0:2, יהיו בפיגור כזה או שהסדרה תהיה בשוויון אחרי צמד משחקי החוץ שלהם. ג'קסון, שמגיע עם המון ניסיון וטבעת אליפות מסנט לואיס בעונה שעברה, יעלה למשחק הבית הראשון של וושינגטון בפלייאוף הזה ועם כל ההיסטוריה וההיסטריה שמסביב, הוא יצטרך לתפקד היטב. עם כל הסימפטיה למערב גרמני הזה, הוא מחזיק במאזן שלילי לאורך הקריירה, כמו גם העונה וב-ERA גבוה ב-0.70 מהממוצע הקבוצתי. וושינגטון תהיה מאוד תלויה בו ברגע האמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'יו גונזאלס שחקן וושינגטון נשיונאלס. Jonathan Ernst, GettyImages
שטרסבורג בחוץ והוא האס הבלתי מעורער. גונזאלס/GettyImages, Jonathan Ernst

ליינאפ והגשה בסנט לואיס: איך בדיוק הקרדינלס שוב הגיעו לשמונה הגדולות? לא ברור. אחרי שאיבדו את הכוכב הגדול אלברט פוחולס והמאמן טוני לה רוסה מיד עם תום חגיגות האליפות בעונה שעברה, התחושה הייתה שסנט לואיס תתפרק. אבל הקבוצה ממיזורי מלאה באופי ובעזרת בחירה נכונה של הסגל וניהול מצוין של המאמן הטרי מייק מאתיני, הקרדינלס עמדו בכל האתגרים. ביום שישי הם הגיעו למשחק קשה מאין כמוהו באטלנטה וידעו לצאת גם משם עם הניצחון, כדי להמשיך הלאה. את טעויות השיפוט אף אחד כבר לא יזכור, בטח לא אם הקרדינלס יצלחו גם את הסדרה הזו.

הרוטציה מסתמכת בעיקר על לוהש הנהדר, שהציג עונה מצוינת וגם היה זה שניצח את הברייבס. אלא שאם סנט לואיס לא תגיע למשחק הרביעי, אי בכלל לא תראה את לוהש והדרך לשם עוברת אצל אדם ווינרייט וכריס קרפנטר, שיכולים לשתק יריבה או להישאר משותקים בעצמם. הנגר חזר מהפציעה הארוכה היישר לסיום העונה, התחמם בצורה לא מרשימה, אבל אף פעם אי אפשר לזלזל בו (ומי שלא מאמין, שישאל את פילדלפיה של העונה שעברה). בליינאפ, סנט לואיס מציגה בעיקר את יאדייר מולינה בעונת (ספק) MVP, כשלצידו קרלוס בלטראן ומאט הולידיי המסוכנים וכמובן, מלך אוקטובר 2011, דייויד פריז.

למי לשים לב בסנט לואיס: כאמור, אוקטובר שעבר היה שייך לפריז, שגדל במיזורי ואהד את הציפורים האדומות מילדות. פריז הגשים חלום, היה השחקן המצטיין של ה-NLCS והוורלד סירייס והביא במו ידיו, תרתי משמע, אליפות לקבוצה, עם שתי חבטות קלאץ' בלתי נשכחות במשחק השישי מול טקסס. לעונה הנוכחית הוא הגיע עם הר של ציפיות וכשהוא ממש לא אלמוני יותר והוא אכן נענה לאתגר בצורה לא רעה. פריז סיפק 20 הומראנים ו-79 הכנסות רצים ב-29.5 אחוזי חבטה ואם יוסיף לכך שוב את היכולת להכריע משחקים בלחץ, סנט לואיס בהחלט יכולה לייצר עוד הפתעה.

תחזית: לכו תהמרו נגד סנט לואיס. באמת שקשה, אבל אין לנו ברירה. 2:3 וושינגטון.

סינסנטי רדס (65:97) - סן פרנסיסקו ג'איינטס (68:94)

ג'וני קווטו שחקן סינסינטי רדס. GettyImages
ההגשה המפחידה מכולן. קווטו/GettyImages

רוטציה בסינסינטי: ג'וני קווטו (2.78, 9:19), ברונסון ארויו (3.74, 10:12), מאט לאטוס (3.48, 4:14), הומר ביילי (3.68, 10:13)

קלוזר: ארולדיס צ'פמן (1.51, 38 שמירות)

רוטציה בסן פרנסיסקו: מאט קיין (2.79, 5:16), מדיסון בומגארנר (3.37, 11:16), טים לינסקאם (5.18, 10:15), בארי זיטו (4.15, 8:15)

קלוזרים: סרג'יו רומו (1.79, 14 שמירות), חאבייר לופז (2.50, 7 שמירות)

איזה קרב אדיר זה הולך להיות, בין שתי הקבוצות הראשונות שעלו לפלייאוף, תוך שהן מנפנפות כל איום מצד היריבות בבתים שלהן. הרדס והג'איינטס לא היו בפלייאוף בעונה שעברה ושתיהן מאמינות שיש להן את מה שצריך כדי לזכות באליפות. בעונה הסדירה, ארבעה משחקים הלכו לסינסינטי, שניים בלבד לסן פרנסיסקו. צבי פולרד מתכונן.

מאט קיין שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Jeff Chiu, AP
סיפק את הרגע הגדול של השנה עבור הג'איינטס. מאט קיין חוגג משחק מושלם/AP, Jeff Chiu

ליינאפ והגשה בסינסינטי: הרדס היו בפלייאוף לפני שנתיים בלבד. הם הגיעו לשם בתור קבוצת "הפתעה", שלא כל כך הגיע לה להיות שם. בהתאם, הם חטפו את הנו היטר השני בתולדות הפוסטסזון מרוי האלאדיי ועפו בסיבוב הראשון בשלושה משחקים מהירים מול פילדלפיה. השנה אף אחד לא יזלזל ב"מכונה האדומה הגדולה", שמאיימת בכל תחום על המגרש. חוץ מהמופע החוזר של פיטסבורג, שפתחה טוב את העונה ונפלה בהמשך, הבית היה שייך לסינסי רוב הזמן, זאת למרות פציעה של ה-MVP לשעבר ואחד החובטים הטובים בליגה ג'ואי ווטו, ששיחק רק 111 משחקים. בהיעדרו של ווטו, צצו כוכבים אחרים כמו ג'יי ברוס, שרשם 36 הומראנים וטוד פרייזר, שסיפק עונת רוקי יציבה ביותר. גם ריאן לודוויק הוותיק קם לתחייה והעיף 26 כדורים מעבר לגדר.

מה שמייחד את סינסי העונה משנים קודמות הוא הפיצ'ינג המדהים, שנמצא ללא ספק בטופ 5 של המייג'ורס, למרות שהקבוצה משחקת במגרש ידידותי לחובטים. קווטו עשה צעד קדימה העונה והפך את עצמו למועמד לסיי יאנג. ארויו נתן עונת קאמבק והרכש לאטוס היה מצוין בעונתו הראשונה באוהיו. אך הסיפור האמיתי של העונה היה הבולפן. אחרי כמה עונות של חגיגה תקשורתית על השאלה האם תפקידו של ארולדיס צ'פמן צריך להיות פותח או קלוזר, הקובני הצעיר הדהים את הליגה בתור הקלוזר של סינסי ואף נכנס לדיון הסיי ייאנג. לבולפן של סינסי מצטרפים קלוזרים לשעבר כמו שון מרשל וג'ונת'ן ברוקסטון והוא כל כך טוב עד שייתכן והקבוצה תיאלץ לפתוח את הפלייאוף עם זורקים טובים כמו אלפרדו סיימון או ג'יי ג'יי הובר מחוץ לרוסטר. החזרה של המאמן דאסטי בייקר, שנעדר מסיום העונה בגין התקף לב קל, בוודאי תספק עוד עידוד לקבוצה.

למי לשים לב בסינסינטי: בייקר הולך לפתוח את המשחק השני דווקא עם ברונסון ארויו. המאמן מוכר בנתינת עדיפות מובהקת לשחקנים וותיקים ויעניק את הכדור לארויו בן ה-35 על פני לאטוס בן ה-24, זאת למרות שארויו הצליח לגרד 129 סטריקאאוטים בלבד ב-202 אינינגים. הצלחה של ארויו תהיה קריטית מאוד, לפני שסינסי פוגשת את לינסקאם במשחק השלישי ככל הנראה. גם הבריאות של ג'ואי ווטו, שהיה בדרך לעונת MVP טרם הפציעה, שווה מעקב.

ברונסון ארויו שחקן סינסינטי רדס. Joe Robbins, GettyImages
דאסטי בייקר הולך עם הוותיקים. ארויו/GettyImages, Joe Robbins

ליינאפ והגשה בסן פרנסיסקו: הענקים פתחו את העונה בצורה איטית ורוב תשומת הלב בבית המערב הופנתה לתצוגה המפתיעה של הדודג'רס, היריבים בדרום עם הבעלים המנצנצים החדשים. זוכה הסיי יאנג הכפול טים לינסקאם היה נוראי וכולם היו בטוחים שמדובר בפציעה שתסתיים ב-DL. הקלוזר בעל הזקן המפורסם בריאן ווילסון, גמר את העונה כבר באפריל והיו חששות לגבי היכולת של באסטר פוזי לחזור לכושר, אחרי הפציעה הקשה ממנה נעדר לאורך מרבית עונת 2011. אחרי חודשיים ראשונים מאוד בינוניים, הג'איינטס ניצלו נפילה של הדודג'רס וחודש ספטמבר מצוין, כדי לברוח ולקחת את הבית הרבה לפני סוף העונה.

לאורך רוב העונה, ההתקפה החלשה נסחבה על כתפיה של מפלצת דו ראשית: באסטר פוזי, המועמד המוביל ל-MVP ומלקי קבררה, הרכש החם של החורף. אך מלקי סיים את העונה באמצע אוגוסט, לאחר שהושעה ל-50 משחקים על שימוש בחומרים אסורים. עוד לפני סקנדל הסמים של מלקי, הביאו במפרץ בתור חיזוק בהתקפה את האנטר פנס היציב מפילדלפיה.

ההגשה הייתה חזקה כרגיל, כאשר מאט קיין תפס את עמדת האס הבלתי מעורער. רגע השיא של העונה הגיע ב-13 ביוני, אז זרק קיין את המשחק המושלם הראשון בתולדות המועדון. בומגארנר הצעיר נתן עונה יפה אף הוא, אולם התעייף מעט לקראת הסוף. לינסקאם השתפר בחודשיים האחרונים ואילו בארי זיטו וריאן ווגלסונג שמרו על יציבות.

למי לשים לב בסן פרנסיסקו: האנטר פנס. כאמור, ההגשה הייתה מצוינת, אבל ההתקפה מלאה בסימני שאלה. מלבד פוזי, שסיים את העונה בתור החובט הכי חם על כדור הארץ, אין לג'איינטס כוכבים בליינאפ. ב-2011 היה נראה שפנס התקדם והפך לשחקן אול סטאר, אך השנה הוא חזר להיות אאוטפילדר ממוצע בלבד. הג'איינטס צריכים שפנס יתחמם שוב, ברגע הכי חשוב של העונה, כדי לעבור את סינסינטי. גם סוג הגרסה של טים לינסקאם שתגיע למגרש יכולה להטות את הסדרה לכאן או לכאן. כשביג טיים טימי ג'ים במיטבו, הוא אולי הפיצ'ר הטוב בליגה.

תחזית: שתי הקבוצות חוזרת לפלייאוף אחרי פגרה של שנה, אך סינסינטי חזרה חזקה יותר בכל מובן אפשרי. אומרים שפיצ'ינג מנצח סדרות פלייאוף ולסינסי יש רוטציה ובולפן חלומיים. השלישייה הפותחת של סן פרנסיסקו חזקה, אך ההימור חייב להיות על סינסינטי, המאוזנת יותר בכל תחום על המגרש. 1:3 לרדס.

דוד רוזנטל מתכונן לפלייאוף

בייסבול בוואלה! ספורט

באסטר פוזי שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Marcio Jose Sanchez, AP
מה יש לחובט החם בפלנטה להציע? פוזי/AP, Marcio Jose Sanchez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully