וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 79:86

הצהובים היו חלשים מאוד, וכבר פיגרו ב-8 הפרש ברבע האחרון, אבל קאמבק בראשותו של דייויד לוגאן (16 נק') שלח אותם לגמר

אדריאן הרבשטיין

בדיוק בעוד שבוע תפגוש מכבי תל אביב את מלאגה הספרדית, במשחק הפתיחה שלה ביורוליג, אבל אם לשפוט לפי אם לשפוט לי המשחק הערב, הרי שלדייויד בלאט יש לא מעט סיבות להיות מודאג. נכון, קבוצתו ניצחה הערב (חמישי) את מכבי חיפה 79:86, ועלתה לגמר גביע ווינר, אבל אין אפילו אוהד אחד בצהוב שמאמין שיכולת שכזו תספיק באירופה. האלופה הישראלית המשיכה את היכולת הבינונית שלה ממשחקי ההכנה הקודמים, הציגה התקפה חורקת והגנה נרפית, ואלמלא חוסר ניסיון של הירוקים ברבע האחרון, היא היתה מסיימת את דרכה מטורניר ההכנה כבר בשלב חצי הגמר.

שחקני מכבי תל אביב, במרכז שון ג'יימס. קובי אליהו
ניצחו, אבל נראו רע מאוד. מכבי עולה לגמר/קובי אליהו

אז נכון, מדובר רק במשחק הכנה, ואין משמעות אמיתית לזהות המנצחת, או לקבוצה שזוכה בטורניר עצמו, אבל דבר אחד ברור: אם משהו לא ישתנה במהרה אצל הצהובים, הם עלולים למצוא את עצמם במשחקים הרשמיים בדיוק עם אותן בעיות. בשונה מהמשחק הקודם, אז הגיע דייויד לוגאן לעבודה, הערב לא היה לצהובים מנהיג על הפרקט במשך שלושה רבעים, וההתקפה נראתה צפויה ומסורבלת. ניק קיינר מדלי ניסה להפיח בה חיים אבל סבל מיום בינוני, ורק התעוררות של אותו לוגאן ברבע האחרון, אותו סיים עם שלוש שלשות קריטיות, הציל את האלופה הישראלית מהפסד מביך.

בדיוק כמו בשלב רבע הגמר, גם הפעם נראתה חיפה בטוחה בעצמה מאוד, ולא נתנה לפתיחה הטובה של הצהובים להפחיד אותה. פול סטול, שמסתמן כמנהיג הבלתי מעורער בהתקפה הירוקה, הניע מצויין את חבריו, ויחד עם דונטה סמית' בערב גדול ויכולת מצויינת של פט קלאיית'ס מחוץ לקשת, הטיסו את הירוקים ליתרון 8 נקודות ברבע האחרון. אלא שאז נרדמו שחקניו של בראד גרינברג, רשמו איבודים מטופשים ובחירת זריקות רעה, ומטח שלשות של דייויד לוגאן העניק יתרון 6 לקבוצתו של בלאט, ומשם כבר הירוקים לא חזרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פול סטול (מימין), ליאור שגב שחקני מכבי חיפה. קובי אליהו
נתנו יופי של פייט, אבל נעלמו ברבע האחרון. סטול ושגב/קובי אליהו

מהלך המשחק

הצהובים פתחו את המשחק בסערה, כששון ג'יימס עושה צרות בצבע הירוק, ושלשה גדולה של יוגב אוחיון הטיסה את קבוצתו של דייויד בלאט ליתרון 3:9 מהיר. חיפה לא נבהלה, קורי קאר הוציא אותה מהקיפאון עם שלשה וג'יימס תומאס השווה ל-9:9. מכבי התקשתה בהתקפה, והמארחים ניצלו זאת עד תום, כשפול סטול צולף שתי שלשות נפלאות ומעלה את קבוצתו ליתרון 14:15. עבירה טיפשית של סטול שלחה את היקמן לשלוש קליעות מהקו, לנדסברג חדר בקלילות מול האקסית, והיתרון של מכבי תפח ל-7. סטול הפגיז שוב מבחוץ, אבל דאנק של היקמן על הבאזר קבע 24:28 לצהובים בסיום הרבע הראשון.

גיא פניני פתח את הרבע השני עם שלשה פנויה אבל קאליית'ס השיב באחת משלו וצימק ל-31:29. קיינר מדלי נכנס ומצא נקודות נאות עבור האורחים, אבל חיפה נותרה צמודה מדאנק של דונטה סמית', ואסיסט נפלא של סטול לקלאיית'ס סידר שלשה ויתרון ירוק, 35:36. קורי קאר רשם חסימה ענקית על גיא פניני, ותומאס הפך את זה לדאנק מפלצתי בצד השני, בעוד קבוצתו של גרינברג שמרה על היתרון. קאר הפגיז מחוץ לקשת, אבל לוגאן החזיר מיד באחת משלו, ונקודות של אליהו על הבאזר הורידו את מכבי תל אביב ביתרון 44:45 במחצית.

הירוקים נראו מצויין בפתיחת הרבע השלישי, כשתומאס הקשה מאוד על הגנת הצהובים, ודונטה סמית' העניש בשלשה שקבעה יתרון שיא ירוק, 47:54. קלאיית'ס צלף עוד שלשה, היקמן העיר מעט את חבריו עם נקודות, אבל מכבי המשיכה לאפשר סלים קלים בהגנה, והירוקים שמרו על היתרון. ההגנה של בלאט פשוט לא שמה לב לקלאיית'ס ששוב נותר פנוי לשלוש ושוב העניש, ואל הרבע האחרון הגיעו הירוקים ביתרון 61:66.

סטול צלף עוד אחת מבחוץ עם פתיחת הרבע הרביעי, ודונטה סמית' העלה את היתרון ל-64:72 מדהים, כשמכבי פשוט נראית המומה. דווקא אז נתקעו שחקניו של גרינברג, קוז'יקרו איבד שני כדורים רצופים, ולוגאן העניש מהצד השני עם צמד שלשות שהשוו ל-73:73. המארחים החלו להיכנס ללחץ, לקחו זריקות רעות, וראו את לוגאן נועץ עוד שלשה שהחזירה את היתרון לידיים צהובות. חיפה שוב ושוב הלכה עם הראש בקיר, נכנסה לפאניקה, ומנגד ראתה את ליאור אליהו קולע ללא הפרעה מתחת לסל כדי להגדיל את היתרון ל-8, דקה לסיום. חיפה חיפשה את הישועה משלוש, אבל הכדורים לא נכנסו, ומכבי חגגה ניצחון בינוני מאוד, 79:86 בסיום.

עידו קוז'יקרו שחקן מכבי חיפה לפני גיורגי שרמדיני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שני איבודים קריטיים. קוז'יקרו מול שרמדיני/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דיוויד לוגאן 16 (4 מ-6 לשלוש), ליאור אליהו 14 (7 מ-9 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, גיא פניני וריקי היקמן (0 מ-7 לשלוש) 13 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון 10, 6 אסיסטים ו-5 איבודים, שון ג'יימס 8 ו-5 ריבאונדים, ניק קיינר מדלי 7 (2 מ-8 מהשדה), גיורגי שרמדיני 3 ו-7 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 2, מורן רוט שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 27 (9 מ-17 מהשדה) ו-5 חטיפות, פול סטול 19 (5 מ-10 לשלוש), 6 אסיסטים ו-7 איבודים, פט קלאיית'ס 17 (4 מ-6 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, ג'יימס תומאס (11 ריבאונדים) וקורי קאר 6 נקודות כל אחד, אלכס צ'ברביץ' ואנטון שוטבין 2 כל אחד, ליאור שגב ועידו קוז'יקרו שיחקו ולא קלעו.

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully