וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביבו: "קרויף וגרסיה ברמה גבוהה יותר מפרננדז ונילסן"

שחקן העבר מצהיר שאשדוד לא מוכנה לאליפות, ומתרשם מהצהובים: "אם יתנו להם לעבוד, מכבי ת"א של שנות ה-90 תחזור"

המשחק המרכזי של המחזור השישי יפגיש את מכבי תל אביב של אוסקר גרסיה, שנמצאת במקום השני אחרי שנחלה הפסד בכורה במחזור שעבר להפועל באר שבע, עם מוליכת הטבלה המפתיעה מ.ס.אשדוד, שמגיעה לבלומפילד עם מאזן מושלם של חמישה ניצחונות. האשדודים ינסו להוכיח שניצחון החוץ נגד מכבי חיפה לפני שבועיים בקרית אליעזר לא היה מקרי, ומנגד הצהובים ינסו להתאושש מהמפלה בבירת הנגב.

קשר מ.ס אשדוד ניר ביטון לפני קשר מכבי נתניה בן בנימין. מגד גוזני
רביבו: "אשדוד לא יכולה לשחזר את ההישג של קרית שמונה". ביטון/מגד גוזני

"אני לא רואה חשיבות יתרה עבור אשדוד במשחק הזה", אמר שחקן העבר חיים רביבו, לשעבר מבעלי מ.ס.אשדוד, שמקורב מאוד גם היום למועדון. "זה עוד משחק עבור הקבוצה. זה נכון שאשדוד במקום הראשון ומכבי במקום השני, אבל אשדוד פתחה בעונה שעברה בדיוק באותה צורה כמו השנה וסיימה לבסוף אי שם במרכז הטבלה, כך שאשדוד צריכה להתמקד היום בלשמור על אותה רמה לאורך כל העונה, יותר מאשר לעסוק בסוגייה אם לנצח את מכבי תל אביב או לא".

רביבו נשאל האם לדעתו אשדוד מספיק חזקה בכדי להתמודד העונה בצמרת והשיב: "לא. אני עדין חושב שאשדוד לא קבוצה ברמה של מכבי תל אביב או הפועל תל אביב וגם אין לה את סגל השחקנים של מכבי חיפה. אני חושב שאשדוד זו הדוגמא הפנטסטית לכדורגל הישראלי שלנו, לכך שצריך להתעלם משמות של שחקנים כאלה ואחרים שעדיין לא עשו כלום בכדורגל שלנו וכבר מכתירים אותם ככוכבים. לעומת זאת באשדוד יש שחקנים צעירים אנונימיים, בשילוב של שחקנים בוגרים עם נסיון ותוספת של זרים במקומות הנכונים, בתקציב שהוא בערך עשירית מהתקציבים הגבוהים ביותר בליגה והיא עדיין מצליחה לעשות תוצאות כאלה. כך שאני חושב שאשדוד צריכה להיות המודל גם לקבוצות הגדולות וגם לבינוניות. זה כבר חמש-שש שנים שמתבצע תהליך של גידול שחקנים צעירים מהאקדמיה של אשדוד שבסופו של דבר מגיעים לבוגרים ואי אפשר להתעלם מתהליך כזה".

רביבו, שמכיר היטב את הקבוצה של ג'קי בן זקן לא חושב שאשדוד מסוגלת לעשות העונה קפיצת מדרגה ולהיאבק על תארים: "תשכחו מזה. אין קפיצת מדרגה. אלה לא קבוצות שיכולות לעשות קפיצת מדרגה ופתאום לזכות באליפות. אתה צריך להשקיע כמות בלתי מבוטלת של כסף ובנוסף שהקבוצות האחרות יהיו פחות טובות ממך ושיקרה את אותו מצב שקרה עם קרית שמונה. איזי שרצקי השקיע המון המון כסף בשביל להגיע למצב שהוא נמצא בו היום. אבל מגיע לו שאפו גדול כי בסופו של דבר, כסף לבד לא מביא לתוצאות. אבל כשיש בחירה נכונה של שחקנים ושקט לעבוד אז אתה כן יכול לזכות באליפות".

"אבל עדיין אני חושב שאשדוד לא יכולה לעשות את קפיצת המדרגה הזו", הוסיף רביבו. "ואני לא חושב שאשדוד יכולה לשחזר את ההישג של קרית שמונה. זה גם לא הוגן להכניס את אשדוד לקטגוריה הזו כי יש שם שחקנים חסרי נסיון וראינו בעונה שעברה כשהקבוצה היתה בחלק העליון של הטבלה ודיברו על אשדוד במשחק העונה לדוגמה, שחקנים רעדו להם הרגלים כי הם אף פעם לא היו במעמדים כאלה ובסופו של דבר נכנסו ללחץ. הדרך של אשדוד צריכה להיות המשך באותו קו, בלי לחשוב שהם מועמדים לאליפות, כי אנחנו רק במחזור השישי ואשדוד לא תזכה באליפות, זה בטוח".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב עם שחקן העבר חיים רביבו. רענן ברנובסקי
"אני לא יודע כמה זמן יתנו להם לנהל את מכבי תל אביב". רביבו עם קרויף/רענן ברנובסקי

"אין ספק שמכבי תל אביב פייבוריטית במשחק בשבת. לא רק בגלל היכולת של השחקנים שלה אלא בגלל שהיא משחקת בבית ויש לה את הקהל שהוא פנטסטי ותומך מאחורי הקבוצה. אבל אני בטוח שאף אחד במכבי, לא השחקנים ובטח לא הצוות המקצועי, יקלו ראש באשדוד והם יודעים טוב מאוד שהיא מסוגלת לנצח. רואים שינוי מסויים אצל השחקנים של מ.ס. אשדוד בכך שנעלם אצלם הפחד מהקבוצות הגדולות. זה דבר מצוין שקרה שם. יש שינוי גדול בחדר ההלבשה של אשדוד ושחקנים כמו דוד רביבו ושאר השחקנים המנוסים, נותנים תחושה לצעירים שהכל אפשרי. ניצחון כמו נגד מכבי חיפה נותן המון בטחון ואמונה שאפשר לנצח גם במשחקים אחרים. פעם במשחקים מול מכבי תל אביב, הקבוצה כבר היתה בפיגור של 1:0 עוד לפני שעלתה לדשא. היום זה משהו שהשתנה לטובה ועושה הבדל במשחקים של אשדוד מול הגדולות בשנתיים האחרונות. אין ספק שזה סוג של קפיצת מדרגה מנטלית מאוד חשובה עבור המועדון".

רביבו, שמכיר אישית את ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה מימיו בסלטה ויגו, הוסיף: "אני חושב שקורה דבר פנטסטי העונה במכבי תל אביב. אני לא חושב שעד היום ראינו את זה בכדורגל הישראלי והכל כמובן תודות לכספו והשקעתו של בעל הבית מיטש גולדהאר, שהצליח להביא מקצוענות למועדון. ביקרתי באימון שלהם ביום שישי האחרון וראיתי את הדברים מתנהלים בשקט. התוצאות יגיעו בסופו של דבר. אני רק לא יודע כמה זמן ייתנו לג'ורדי ולאוסקר לנהל את מכבי תל אביב. אני בטוח שאם יגידו להם שהתוצאות כרגע לא מעניינות ושינהלו את העניינים בשלוש או בחמש העונות הקרובות, יתנו להם לקדם את הצעירים ולהקים קבוצה ראויה, אנחנו נראה את מכבי תל אביב של שנות ה-90. אני בטוח בזה".

"יש ניהול פנטסטי במועדון", המשיך רביבו. "עם אנשים שמבינים כדורגל ברמה העולמית. פגשתי כבר את כל המאמנים הזרים שהגיעו לישראל, שוחחתי איתם וראיתי איך הם עובדים, מלואיס פרננדז ועד ריצ'רד נילסן והם ממש לא משתווים לצוות האימון שהגיע העונה למכבי. נהנתי לראות איך הדברים מתנהלים ואיך כל אחד יודע את תפקידו במערכת. הראייה לכך היא שגם אחרי ארבעה נצחונות רצופים של מכבי, אף אחד לא שמע את קרויף מדבר מילה. מתחילת העונה אין שם אף אחד עם אגו שיגיד 'אני זה שמוביל את המערכת'. אנשים כמעט שכחו שהוא בכלל נמצא שם. הכל נעשה בצורה שקטה וכל אחד פשוט עושה את העבודה שלו".

לואיס פרננדז מאמן נבחרת ישראל עם טאלב טואטחה. Darko Bandic, AP
לא משתווה לצוות החדש של הצהובים. פרננדז/AP, Darko Bandic

רביבו לא התרגש מההפסד של הצהובים בבאר שבע ואמר: "אני חושב שבמובן מסויים השחקנים של מכבי אפילו חיכו כבר להפסד הראשון שלהם. זה שיחרר אצלם לחץ מסויים של כל הדיבורים מסביב, של מתי ואיפה יגיע ההפסד הראשון של העונה. אפשר לחוש את זה לפי התגובות של השחקנים בסיום המשחק. הרי זה ברור שהם לא ינצחו מתחילת העונה ועד סופה. עכשיו יהיה מעניין לראות את ההתמודדות של הקבוצה ברמה המנטלית, כי זו היתה הבעיה של הקבוצה הזו עד עכשיו. יש שם הרבה שחקנים עדין עם מנטליות ישראלית וייקח זמן עד שיעבירו לסגל השחקנים את המנטליות של הצוות המקצועי. זה לא משהו שקורה בחמישה שבועות וגם לא בעשרה שבועות, זה לוקח זמן".

קשר העבר ניסה להעריך מה יקרה בשבת בבלומפילד והוסיף לסיום: "גם במכבי תל אביב יודעים שההפסד הראשון של אשדוד צריך להגיע ואם זה יגיע מול קבוצה שיותר טובה מהם אז זה בסדר. הבעיה היא שמפסידים מול קבוצות שעל הנייר אתה חושב שהיית צריך לנצח, כמו שקרה למכבי נגד באר שבע. אבל אם אשדוד תפסיד למכבי תל אביב אז זה לא נורא, כי זו קבוצה יותר חזקה ויותר טובה והם ימשיכו הלאה אחרי המשחק. אני חושב שבמשחק בשבת למי שיש מה להפסיד זה רק למכבי".

מ.ס אשדוד בוואלה! ספורט

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully