וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל באלאק הודיע על פרישה מכדורגל

קשר נבחרת גרמניה, ששיחק בצ'לסי, באיירן מינכן ולברקוזן, סיים את הקריירה בגיל 36. "מחכה לפתוח פרק חדש בקריירה", מסר

מיכאל באלאק הודיע היום (שלישי) על פרישה סופית מכדורגל. הקשר, ששימש כקפטן נבחרת גרמניה בעבר ושיחק בין היתר בלברקוזן, באיירן מינכן וצ'לסי, מסר הודעה דרך עורך דינו לפיה הוא תולה את נעליו באופן סופי. "בגיל 36 אני יכול להסתכל אחורה על תקופה ארוכה ונהדרת ככדורגלן מקצועני, דבר שלא העזתי לחלום עליו כילד", מסר באלאק.

משחקו האחרון של באלאק היה ב-5 במאי השנה במדי לברקוזן, אליה חזר לאחר תקופה ארוכה בבאיירן מינכן וצ'לסי. בסך הכל, רשם באלאק 267 הופעות בבונדסליגה. "זו הייתה זכות מבחינתי לעבוד עם מאמנים ברמה הכי גבוהה ושחקנים פנטסטיים. אין ספק שכואב לי שלא אשחק שוב מול 80 אלף צופים או אכבוש שער". כזכור, בתקופה האחרונה באלאק זכה להתעניינות רבה ב-MLS האמריקאית, אך בסופו של דבר החליט לא לעבור לניו יורק שחשקה בו. "החודשים האחרונים, בהם לא שיחקתי כדורגל, גרמו לי להבין שהגיע זמני", מסר הקשר, "אני מחכה לפתוח פרק חדש בחיים ומודה למשפחה שלי וכל האנשים הנפלאים שהיו סביבי במהלך הקריירה. לכולם יש חלק גדול מאוד בהצלחה שלי".

באלאק היה שותף בכיר בזכייה הסנסציונית של קייזרסלאוטרן באליפות ב-1997/8. לאחר מכן עבר באלאק, שגדל בחמניצר פ.צ. הקטנה, ללברקוזן והיה חלק מקבוצה נהדרת שהגיעה לגמר ליגת האלופות, גמר הגביע והייתה קרובה לזכות באליפות, אבל איבד את כל התארים. בבאיירן מינכן הוא שיחק בין 2002-2006 וזכה בשלוש אליפויות. בין 2006-2010 שיחק בצ'לסי והיה שותף לזכייה באליפות עם קרלו אנצ'לוטי ב-2009/10 ובשלושה גביעים כחלק מהקבוצה הגדולה של ז'וזה מוריניו. באלאק גם היה חלק חשוב מהקבוצה של אברהם גרנט, שהגיעה לגמר ליגת האלופות. בנוסף, רשם באלאק 98 הופעות במדי הנבחרת והיה חלק חשוב מזו שהגיעה לגמר המונדיאל ב-2002 ולגמר יורו 2008.

נשיא התאחדות הכדורגל הגרמנית וולפגנג נירשבאך מסר: "מיכאל באלאק היה שחקן יוצא דופן, שייצג נאמנה את הערכים של התאחדות הכדורגל הגרמנית והנבחרת בבמות הכי גדולות בעולם. הוא תרם רבות לנבחרת במשך שנים רבות, ולא נשכח כמובן ב-2002 שהוא הגיע עם הנבחרת לגמר המונדיאל. נשמח מאוד אם מיכאל יישאר בכדורגל". מאמן גרמניה יואכים לב אמר: "מיכאל באלאק היה כדורגלן נהדר שנודע מאוד בכל העולם. תמיד הערכתי את מיכאל כשחקן מצוין עם איכויות רבות. על המגרש הוא תמיד היה דומיננטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully