וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש כישרון, אין יעילות

1.10.2012 / 23:45

כשהחלוצים שקופים ואיטיים, כשגרסיה משחק ביהירות, וכשאין משחק אגפים, קשה לנצח. שלום תקווה על הבעיות של מכבי ת"א

one

למרות הביקורות על המשחק של מכבי תל אביב היום (שני) בבאר שבע, ויש ביקורת - אני עדיין חושב שיש לה קבוצה טובה. מכבי התחילה את המשחק בשליטה מוחלטת, אילצה את באר שבע להרחיק כדורים סתמיים, הלחיצה אותה נכון, הגיעה להזדמנויות, והמקומיים אפילו לא הצליחו להחזיק כדור או לצאת קדימה. עדיין יכולנו לראות את מכבי משחקת בצורה מסודרת, עדיין היא הניעה את הכדור, תקפה לעבר השער, ולא איפשרה לבאר שבע במשך מחצית שלמה להגיע לאניימה. אני עדיין סבור שמכבי היא קבוצה טובה, שיהיה קשה לנצח.

אבל יש לה לא מעט בעיות. נכון, השערים שהיא ספגה היום הובקעו ממצבים נייחים, שנבעו מחוסר ריכוז בהגנה, אבל הבעית העמוקות יותר הן בחלק ההתקפי. שם מכבי נראתה רע מאוד. זה בעיקר נבע מהיכולת של שלושת השחקנים הקדמיים שלה: מואנס דאבור, אלירן עטר וגונסאלו גרסיה. שלושתם סבלו הערב מהחזקת כדור מיותרת, מהתנהלות איטית על המגרש, וממהלכים בלי מחשבה.

הכניסה שלהם בכל פעם אך ורק דרך מרכז השדה, בעיקר בפעולות אישיות, איפשרה להגנת באר שבע לעצור אותם בקלות. שלושת השחקנים האלה כמעט שלא ביצעו מהלכים דרך האגפים. לפעמים זה נכון לנסות לחדור דרך מרכז ההגנה של הקבוצה היריבה, אבל כשאין לך שחקני אגף שתומכים מאחור - המשחק נראה מסורבל וקשה לחדירה. מעטים מאוד השחקנים שיוכלו לפצח הגנות דרך המרכז, ואני בספק אם למכבי תל אביב יש את הכישרון לעשות זאת. יהיה נכון מבחינתה לשפר את התחום הזה.

מבין שלושת שחקני ההתקפה, במיוחד בלט המשחק הלא יעיל של גרסיה. הוא אומנם מראה שהוא שחקן מוכשר ובעל יכולות, אבל סגנון המשחק שלו הוא לפעמים קצת יהיר. יהיה נכון מבחינתו אם הסגנון שהוא מפגין יכבד יותר את הליגה שבה הוא משחק, גם אם היא לא הטובה בעולם. בנוסף, אם הוא ישנה מעט את הסגנון שלו, מכבי תיהנה יותר מכישוריו. גם כשהוא מבצע לפעמים מהלכים חיוביים או מבקיע שערים, עדיין הוא נראה איטי, יהיר, ולפעמים אפילו שכונתי.

בשורה התחתונה, החזקת הכדור המיותרת הזו מקשה על המשחק השוטף של מכבי תל אביב. כשהשחקנים ההתקפיים שלה משחקים בנגיעה, מכבי מגיעה להזדמנויות. כשהולכים על מהלכים אישיים, ככה זה נראה. אסור למכבי להסתמך רק על היכולת האישית שלה. לאורך עונה שלמה זה לא יספיק. בשביל להיאבק על התואר, היא חייבת מגוון אפשרויות של משחק שוטף והבקעת שערים. היום, למשל, ראינו שבאר שבע לא איפשרה למהראן ראדי לבעוט בכלל לשער. מלבד לחלוצים, מכבי לא ייצרה מצבי הבקעה, וזה צריך להדאיג את המאמן. רק החלוצים לא יספיקו לאורך זמן.

אבל שוב, כפי שציינתי, למרות הביקורת, ולמרות שורת הדברים שמכבי חייבת לשפר – אני עדיין רואה אותה שונה מבעבר. אם אנחנו רגילים לראות פתיחת טובה למכבי ולאחר מכן דעיכה, אני לא חושב שזה המקרה הפעם. אני בהחלט חושב שהשינוי הוא בזה שקשה לנצח את מכבי תל אביב הנוכחית, למרות ההפסד.

ומהצד השני, הפועל באר שבע. כל המחמאות מגיעות לקבוצה של אלישע לוי, שהצליחה להפתיע. לא הייתי אומר שהיא עשתה את זה תוך כדי משחק שוטף או יכולת יוצאת דופן, אבל זה היה משחק חכם מספיק בשביל לנצל את חוסר הריכוז של מכבי במצבים הנייחים. היא ניצלה את ההזדמנויות שלה, והצליחה לעקוץ את הקבוצה הטובה יותר. זה ניצחון חשוב, וכמובן שלא רק מבחינת שלוש הנקודות - אלא בחשיבות המנטלית. ניצחון על קבוצה כמו מכבי תל אביב תמיד נותן ביטחון להמשך, ותנופה חיובית. יהיה מעניין לראות אם הוא יוציא את באר שבע לדרך חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully