וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיברלטר התקבלה כחברה זמנית באופ"א

הטריטוריה הבריטית הקטנה מקווה להפוך לחברה מלאה ולהשתתף בטורנירים אירופיים. ספרד הודיעה שתיאבק בהחלטה

גיברלטר, הטריטוריה הבריטית הקטנטנה השוכנת בים התיכון, התקבלה היום (שני) כחברה זמנית חדשה באופ"א. ההחלטה התקבלה בישיבה שנערכה בסנט פטרסבורג, אשר ברוסיה ואישרה למעשה את קביעתו של בית המשפט לספורט (CAS) מאוגוסט 2011.

לצד השמחה בגיברלטר, אשר גודלה פחות משבעה קילומטרים רבועים והאוכלוסיה בה מונה כ-30 אלף נפשות, הודיעה ספרד כי היא תיאבק בהחלטה: "בכל דרך חוקית אפשרית". ספרד העבירה את גיברלטר לבריטניה במסגרת הסכם אוטרכט ב-1713, אולם לאורך שנים ארוכות היא דורשת את שליטתה בטריטוריה בחזרה, ללא תוצאות.

במאי 2013, בכינוס אופ"א שייערך בלונדון, תתקבל ההחלטה האם לקבל את ההתאחדות הגיברלטרית כחברה מלאה באירגון, כאשר כרגע היא נחשבת לחברה זמנית.

גיברלטר כבר התקבלה בעבר כחברה זמנית, ב-2006, אולם בכינוס שנערך כעבור שנה הבקשה שלה לחברות מלאה נדחתה וכעת היא תקווה לתוצאות שונות. המדינה מבקשת חברות באופ"א מאז 1997 ויו"ר ההתאחדות המקומית גארת' לאטין אמר: "אנחנו מאוד מרוצים מההחלטה ורוצים להודות לאופ"א. אנחנו מאוד אוהבים כדורגל בגיברלטר".

הליגה המקומית הראשונה מונה שש קבוצות, השנייה 12, ליגת הנשים מכילה שלוש קבוצות ובסך הכל, ישנן 47 קבוצות נוער בגילאים שונים, בהם משחקים כ-600 ילדים. מכיוון שהנבחרת הלאומית אינה חברה באופ"א עדיין, היא לא מורשת לשחק מול נבחרות אחרות ונאלצת להסתפק במשחקים מול איים כאלה ואחרים כמו איי פארו או גרינלנד.

  • עוד באותו נושא:
  • גיברלטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully