וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון ברלין: ג'פרי מוטאי קבע את התוצאה ה-4 בהיסטוריה

הקנייתי סיים את המסלול המהיר ב-2:04:15 והקדים בשנייה את בן ארצו דניס קימטו. אברו קבדה מאתיופיה ניצחה אצל הנשים

מרתון ברלין נחשב לאורך השנים למהיר ביותר מבין המרתונים בעולם והיום (ראשון), הוא שוב הוכיח מדוע ואף סיפק לנו דרמה מורטת עצבים, שהוכרע לאחר הכניסה לשער ברנדנבורג, ב-500 המטרים האחרונים.

ג'פרי מוטאי ודניס קימטו הקניתיים רצו ראש בראש לאורך הגרסא ה-39 של המרתון, שנערך ברחובות הבירה הגרמנית. לבסוף, אחרי למעלה מ-42 קילומטרים מתישים, ידו של מוטאי הייתה על העליונה, כשהוא סיים בזמן פנטסטי של 2:04:15 שעות, שנייה אחת בלבד לפני קימטו. שני הרצים קיוו לקבוע שיא עולם שנקבע לפני שנה על אותו מסלול והיו קרובים לכך לאחר 40 קילומטרים, אך התעייפו לקראת הסיום.

התוצאות שקבעו השניים הן למעשה הרביעית והחמישית בתולדות המרתון בכל הזמנים, כאשר גם התוצאה הטובה ביותר וזו שבמקום השלישי הושגו בברלין בשנים האחרונות. ג'פרי קיפסאנג, אף הוא מקניה, סיים במקום השלישי עם זמן של 2:06:12. תנאי מזג האוויר המושלמים סייעו לרצים.

מוטאי קבע בעבר זמן של 2:03:02 במרתון בוסטון, אולם הזמן הזה אינו מוכר, שכן המסלול בעיר השעועית לא עומד בתקן והזמן שקבע היום הוא הטוב ביותר שלו במרתון. ב-2010 הוא סיים שני במרתון ברלין.

כ-200 רצים חובבנים מישראל השתתפו אף הם במרתון, שנחשב לגדול ביותר בעולם.

בנשים, ניצה אברו קבדה האתיופית, עם זמן של 2:20:30, זכייה שנייה שלה, אחרי שניצחה בברלין גם ב-2010. במקום השני הגיע טיריפי טסגאייה, גם היא מאתיופיה, אחרי 2:21:19 ושלישית סיימה אלנה שוראנו מאוקראינה, באותו זמן כמו של טסגאייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully