וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצופה של ליגת העל: עירוני ניר רמת השרון

בשבועות האחרונים נחשפנו למלחמות המביכות של עירוני רמת השרון. עמית גולדשטיין מביא לכם הצצה לנעשה מאחורי הקלעים של מייצגת ליגת לוזון

ביוני האחרון, זמן קצר אחרי שניסן יחזקאל התמנה למאמן עירוני רמת השרון, הוא ביקש להחתים את אסי בלדוט, שחקנו בהפועל ראשון לציון בעונה שעברה. אלא שאז הציב ראש העיר יצחק רוכברגר תנאי למאמן: "אני אעביר לך את בלדוט בבקרת התקציבים תוך מספר ימים, אם תחזיר לקבוצה את לירן קצב". המאמן לא היסס והסכים לתנאי של ראש העיר. אלא שיחזקאל לא ידע כי מדובר בבנו של יהודה קצב ממועצת העיר, ואחרי שהסכים להחתימו הגיע לחץ נוסף מעיריית רמת השרון לראות את הבן קצב גם משחק. לכך יחזקאל כבר לא הסכים. אחרי כמה ימים של אימונים קצב נפצע וכאב הראש של יחזקאל נפתר. באופן זמני בלבד.

מאיר יצחקי יו"ר עירוני רמת השרון (במרכז). קובי אליהו
הרבה עסקנות, הרבה בעיות. אנשי עירוני ניר רמת השרון בעונה שעברה/קובי אליהו

לפני כמעט שבועיים הטילה רמת השרון פצצה במסיבת עיתונאים דרמטית, בה הודיעה על פיטורי יחזקאל לאור חשדות לחוזה כפול. בקבוצה טענו כי נמצא מסמך מקדים לחוזה שהופקד בבקרה, ובשל כך חשדו במאמן ביו"ר הקודם מאיר יצחקי כי חתמו ביניהם הסכם נוסף, כביכול חוזה כפול. מה שברמת השרון שכחו לציין באותו אירוע במעמדו של היו"ר טל עזגד, הוא שכלל לא הוגשה תלונה בנושא במשטרת ישראל. לטענת גורמים המקורבים לקבוצה, הניסיון של עזגד להציג את יצחקי ואת יחזקאל כעוברים על החוק, נעשה בסך הכל כדי להצדיק את שחרור המאמן אחרי שני משחקי ליגה (שאחד מהם הסתיים בניצחון על הפועל עכו). הסיבה האמיתית, לטענת אותם גורמים, היא סירובו של יחזקאל לספור את בנו של קצב.

הסיפור הזה הוכחש על ידי ראש העיר, שדחה את הטענות הללו. אולם גם אם הסיפור הוא בדיה שלמה, הוא רק דוגמא אחת לאופן שבו רמת השרון, קבוצה בליגת העל בשנת 2012, מתנהלת. תככים, פוליטיקה, האשמות הדדיות וניהול שעובד על פי עקרונות הסתדרות של פעם. זוהי הצצה נדירה לניהול הכי שכונתי בליגת העל.

מאמן עירוני רמת השרון ניסן יחזקאל. ברני ארדוב
לטענת מקורבים הוא קיבל דרישה לצרף את לירן קצב, ולאחר שלא הסכים להרכיב את בנו של המקורב לראש העיר מצא את עצמו בחוץ. ראש העיר מכחיש. ניסן יחזקאל/ברני ארדוב

כשקורצקי רוצה לאמן

לפני שלוש שנים וחצי הגיע מאיר יצחקי לניהול המועדון, כמינוי של ראש העיר רוכברגר, המכהן כבר תשע שנים בתפקיד. אידיליה אף פעם לא הייתה בין השניים, אך האינטרס המשותף של הצלחת הקבוצה עמד לנגד עיניהם. יצחקי, יחד עם התמיכה של ראש העיר, הביא את הקבוצה לפסגות חדשות: ממחלקת נוער שמנתה 400 ילדים, תפחה רמת השרון לכ-1,000 בני נוער. הקבוצה הבוגרת אף העפילה לראשונה לחצי גמר גביע המדינה ועלתה לליגת העל. רוכברגר זכה לפופולאריות אדירה, גם בגלל מעשיו בכדורגל, ובבחירות האחרונות נבחר ברוב של כ-85 אחוזים לכהונה נוספת. אולם חרף הדברים היפים שעשו השניים בקבוצה בקיץ האחרון אותם יחסים הגיעו לשפל המדרגה וגררו איתם מועדון שלם. מפנינה של העיר, הפך מועדון הכדורגל למלחמה בזירה פוליטית המקומית, כשעתידו בעונה הבאה עלול להיות בליגה הלאומית.

הסיפור המורכב בין השניים החל, אמנם, טוב, אך הידרדר. לעצם המאבק יש כמה גרסאות, אולם כבר בעונה שעברה יצחקי כמעט שבר את הכלים והתפטר. זה גם היה הזמן שבו לירן קצב נכנס לתמונה. ראש העיר ניסה לדחוף את הבן של מקורבו לקבוצה דרך המאמן מומי זפרן שלא התנגד, אך היו"ר לא הסכים לתת יד לדבר והשחקן לא ראה מגרש. בסופו של דבר, קצב הבן מצא את עצמו מחוץ למועדון, כמתאבן לאירועים הזויים שהגיעו לאחר מכן. לפני כחצי שנה יצחקי כבר היה בדרכו מחוץ למועדון. הוא דרש אז מראש העיר להשקיע עוד כספים במועדון הכדורגל, אך נותר רק עם הבטחות. ראש העיר ביקש מהיו"ר להישאר בתפקיד ולא לעזוב את המועדון. יצחקי משך את התפטרותו והאמין שהכספים יגיעו בהמשך.

אבל היחסים רק המשיכו לצלול. בעונה שעברה, אחרי אשפוזו של זפרן בבית החולים, שייע פייגנבוים ומנחם קורצקי קיבלו את תפקיד המאמנים. השניים הצליחו להשאיר את רמת השרון בליגת העל, המטרה שהציב לעצמו המועדון בעונתו הראשונה בליגה הבכירה. בסיום העונה הגיע קורצקי ודרש מיצחקי ורוכברגר למנות אותו למאמן הראשי של הקבוצה, אך השניים התנגדו. יצחקי לא האמין בקורצקי ברמה המקצועית, ואילו ראש העיר תמך ביו"ר, אולם מצדו של רוכברגר הייתה בעייתיות בגלל אחיו של מנחם, יעקב, העובד אף הוא בעיריית רמת השרון, ובו נדון בהמשך.

מאיר יצחקי יו"ר עירוני רמת השרון. ברני ארדוב
ביקש כסף ונותר עם הבטחות. מאיר יצחקי/ברני ארדוב

דני לאופר טורף את הקלפים

הסיפור המשיך לאחר סיום העונה. יצחקי שוב התרגז על ראש העיר, הפעם בגלל ניסיון למנות את מקורבו אלי כהן, שאימן את הפועל עכו בשנתיים האחרונות. לאחר לחץ מצד ראש העיר, השלושה נפגשו בביתו של יצחקי. המאמן הגיש הצעה לקבוצה של שכר 1.3 מיליון שקל ברוטו ל-12 חודשים. השניים שמעו את הצעה, אך לא נתנו למאמן תשובה במקום. ראש העיר ניסה ללחוץ על יצחקי להחתים את כהן, אך זה התעקש להשאירו בחוץ. במקביל, יצחקי התרגז על רוכברגר מכיוון שדאג למקורבו דני לאופר. לטענת גורם בכיר בקבוצה, ללאופר הובטח שאם יביא תרומות למועדון יקבל כ-30 אחוז מהן, מצב שיצחקי לא הסכים לקבל, אך לא שבר את הכלים בשל כך. לטענת מקורביו של היו"ר לשעבר, לאופר היה האיש שחתר כנגדו לאורך כל הזמן, עד שלבסוף קיבל בתשלום תפקיד במועדון. לאופר עצמו הכחיש את הטענות ואמר כי מנסים להכפיש את שמו. בתקופת יצחקי, המנכ"ל אבישי רן היה איש ההנהלה היחידי שקיבל שכר ממועדון הכדורגל. כעת, בנו של רוכברגר שהוא דובר הקבוצה, עוזרו עזגד והיו"ר בפועל לאופר מקבלים כולם משכורות מרמת השרון (הפרט הוכחש על ידי העירייה ובשיחה עם ראש העיר).

הסיבה לכך שיצחקי התפטר לא הייתה פוליטיקה, אלא הבטחת ראש העיר למיליון וחצי שקלים נוספים לתקציב. משהבין יצחקי שלא יקבל את הסכומים הללו, הגיש את התפטרותו. בצד השני, רוכברגר טען במספר במקומות כי אם יצחקי לא היה זז מתפקידו היה מפטרו, אולם על פי דבריו של ראש העיר לכתבה זו, יצחקי התפטר בגלל סכסוך עם אחיו של קורצקי ולא בגלל נושא התקציב. כמו כן, רוכברגר טוען כי לא הייתה לא ברירה אלא להסכים להתפטרותו, למרות שביקש מיצחקי להישאר בתפקיד. יצחקי עצמו היה מופתע מטענות ראש העיר ודחה אותן על הסף.

לאחר שהיו"ר התפטר, החל הבלגן האמתי בין השניים. לטענת מקורביו של יצחקי, לאחר עזיבת תפקידו ראש העיר החל לאיים על עובדים בעירייה ובקבוצה כי אם ידברו עם יצחקי יפוטרו. הסיבות לכך, על פי אותם גורמים, הן הנזק התדמיתי שראש העיר יספוג מכיוון שיצחקי לא היה מוכן לעזוב את סיפור מינוי מקורביו. רוכברגר, כמובן, מכחיש וטוען כי מעולם לא היה סכסוך עם יצחקי, אך לאחר שהאחרון היה מגיע לעיתים קרובות למשרדי העירייה ומאיים וצועק על עובדים, הוציא הוראה מפורשת לא להיות בקשר עם האיש.

איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון. קובי אליהו
טוען כי לא היה סכסוך עם יצחקי, והוציא הוראה לא להיות אתו בקשר לאחר שהגיע למשרדי העירייה וצעק על עובדים. רוכברגר/קובי אליהו

ראש העיר מרגיע, יצחקי תובע

המצב המשיך להידרדר ולטענת גורמים בקבוצה יחזקאל גם קיבל הוראה לא להיות בקשר עם יצחקי. כשזה סירב ולא הסכים לכך שקצב ישחק, מצא את עצמו, על פי הטענה, מחוץ לקבוצה. בבוקר מסיבת העיתונאים מיהר עזגד להגיש תלונה במשטרה על יצחקי בגין איומים, תלונה שהמשטרה ביטלה על הסף. לאחר מכן פתח היו"ר המכהן, לכאורה, את תיבת הפנדורה של הקבוצה. למרות ההצהרות על חשדות לפלילים, מעולם לא הוגשה תלונה במשטרה על ניהול. יתרה מכך, רוכברגר טוען כי לא היה מעורב בכך והוא יודע כי במהלך כהונתו של יצחקי הניהול היה תקין לחלוטין. לאחר הדברים הללו, החליטה מנהלת רמת השרון למנות למאמן את בני טבק, עובד עיריית רמת השרון ומקורב ליעקב קורצקי ולמנחם קורצקי, שחזר להיות עוזר המאמן במועדון יחד עם חזרתו של קצב.

היום, לאחר שתקף מספר פעמים את יצחקי בתקשורת, נשמע ראש העיר הרבה יותר מפויס: "אני יודע שקבוצה לא אמורה להתנהל בצורה כזו. בשנים האחרונות הגדלתי את התקציב של מועדון הכדורגל ולכן רציתי לפקח על כך מקרוב. לא כך צריכה להתנהל קבוצת כדורגל, ולכן בשנה הבאה אוריד את התקצוב ל-2.5 מיליון שקל בלבד". יצחקי עצמו העביר כבר מסר ברור לעיריית רמת השרון כי הוא עומד להגיש תביעה בסך כמיליון שקלים בגין פגיעה בשמו הטוב. מקורביו טוענים עוד כי לראש העיר הועבר מסר לפיו עד שהאמת לא תצא לאור, יצחקי לא ינוח. מנגד, בעירייה כבר יש מי שמנסה לתכנן סולחה בין השניים.

כך, לא להאמין, מתנהל מועדון בליגת העל בשנת 2012. קבוצה שכמעט לא מושכת קהל, אבל עשתה בעונה שעברה דברים יפים על הדשא ואיבדה את כל ההערכה בגלל ההתנהלות השכונתית וההזויה. פעם, לפני כמה עשרות שנים, דיברו על התערבות יתר של המרכזים בכדורגל הישראלי. פעם קבוצות כדורגל נוהלו על ידי פוליטיקאים בתחילת דרכם. מאז הכדורגל הישראלי עבר הרבה. ספונסרים, בעלים פרטיים, אוליגרכים וגם קבוצות עירוניות. רמת השרון נשארה תקועה אי שם בשנות ה-60 ושוברת מחדש את כל שיאי הביזאר. השאלה היא למה אף אחד בהתאחדות לא נותן על זה את הדעת.

תגובת יהודה קצב

יהודה קצב מסר בתגובה: "הכל סיפורי בדיה. לירן הוא שחקן בית והיה שותף מלא לעליית הקבוצה לליגת העל. הוא הושאל לנס ציונה וחזר אוטומטית לקבוצה בינואר. אין שום קשר לראש העיר, והוא בקבוצה אך ורק בזכות היכולת שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully