וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון אבוחצירא: "בשנה שעברה היינו הרבה יותר מתואמים. התרגלנו לשיטה מיוחדת"

תהל אלון

20.9.2012 / 15:51

השוני בין לנדאו ובן שמעון והכאב על אי הזימון לנבחרת. ערב המשחק בבילבאו, שמעון אבוחצירא מדבר (22.00, ספורט1)

שבת, אצטדיון קריית שמונה. מכבי נתניה מובילה 0:1, ובדקה ה-82 מחליט המאמן גילי לנדאו לבצע חילוף ולהוציא את החלוץ שמעון אבוחצירא. החילוף זוכה לשריקות בוז ותרעומת גדולה מהקהל, שלא מצליח להבין איך דווקא השחקן הכי טוב על כר הדשא יוצא, ועוד במצב של פיגור.

זו רק דוגמה קטנה למה שקורה בקרית שמונה העונה – חידה. הקבוצה היא חידה. היא מנצחת, אבל הפרשנים לא ממהרים להתרשם. היא ממשיכה להצליח, אבל התחושה היא שבליגה התוצאות יכולות להיות הפוכות. ערב פתיחת הליגה האירופית, אבוחצירא מנסה לעשות מעט סדר בבלגן.

"בשנה שעברה היינו הרבה יותר מתואמים והבנו אחד את השני הרבה יותר טוב, השנה הגיעו לא מעט שחקנים חדשים, ומטבע הדברים כל קבוצה שמצרפת שחקנים לוקח לה זמן להתחבר", מודה החלוץ.

שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"הבנו אחד את השני הרבה יותר טוב". שמעון אבוחצירא במוקדמות ליגת האלופות/ברני ארדוב

חלק מהשחקנים שלידך כבר דיברו על ירידה ביכולת הטקטית שלכם. מסכים איתם?

"אני לא חושב, אבל כן, זאת שנה חדשה ואין ספק שהיינו רגילים לשיטה מיוחדת שגם הביאה לנו הישגים. אבל כמו שכולם יודעים, התחלף מאמן. מאמנים שמגיעים לקבוצה מביאים איתם פילוסופיה משלהם, גילי הגיע השנה עם השיטות שלו וצירף שחקנים, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליו. בינתיים החיבור הוא טוב, לקחנו את הנקודות שהיינו צריכים בליגה והעפלנו לשלב הבתים בליגה האירופית".

יש סיכוי שיש לשחקנים תחושה של שובע אחרי העונה הקודמת, או אולי חשש שלא תצליחו לשחזר את העונה הקודמת?

"אני לא חושב שקריית שמונה יכולה לבוא ולהצהיר שהיא בדרך לקחת להגיד אליפות, זה לא נכון בשבילנו. אנחנו נתמודד בצמרת והשאיפה היא להגיע לפסגה, וככה אנחנו עושים בשנתיים האחרונות. אם נחשוב ככה כל הזמן, כן נגיע ונצליח לשחזר את ההצלחה. זה כמובן לא יהיה קל להגיע לשם, אבל אנחנו עובדים על זה ונותנים את הכל. לפעמים הולך יותר ולפעמים פחות".

אתה וברק בדש הייתם צמד החלוצים שהובילו את הקבוצה לאליפות, כמה הוא חסר לך?

"אני מאד שמח בשביל ברק שהוא עזב, עבורו זאת התקדמות מקצועית וכלכלית, אסור היה לעצור בעדו מלהגשים את החלום. באופן אישי הוא מאוד חסר לי, היינו עוזרים אחד לשני ומתואמים בצורה מדהימה. אני חושב שזה בא לידי ביטוי במגרש".

כיום כל ההתקפה כמעט כוללת שחקנים חדשים. אתה חושב שמי שהגיע התאקלם כמו שצריך והשתלב השיטה של קרית שמונה?

"אני חושב שכל מי שהגיע ייקח לו קצת זמן. אני פה כבר שנתיים וחצי ועדיין גילי צריך לחבר אותי לשיטה שלו. בגלל זה נראה שהחיבור הוא לא 100 אחוז, עם הזמן אני בטוח שזה יתחבר".

מאמן עירוני קרית שמונה גילי לנדאו. ברני ארדוב
"גילי הגיע עם השיטות שלו, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליו". גילי לנדאו/ברני ארדוב

מה אתך, אתה חושב כבר לעשות צעד קדימה ומעבר לאירופה, בדומה לברק בדש?

"אין ספק שכן. אמרתי כל הזמן מאז שהגעתי שאני רוצה לחזור לאירופה ורוצה לצאת מפה לקבוצה באירופה. אני עובד מאד קשה בכדי לחזור לשם. לא מיצית את עצמי. טעמתי כבר את אירופה ואני יודע איך זה משדרג אותך בתור שחקן. כרגע כמובן מאד טוב לי בקריית שמונה ואני באמת אוהב את המועדון ואת הקבוצה. זה מקום שיקר לליבי".

בלגיה זו התקדמות מבחינתך?

"אני חושב שכל קבוצה מעבר לים שווה לחשוב על מעבר אליה. בדרך כלל זה משדרג אותך. אבל אין ספק שהפעם אעשה החלטה הרבה יותר שקולה כשאחליט לצאת החוצה".

אתה מאוכזב מכך שאתה לא מוזמן לנבחרת ושחקנים אחרים שבקושי רואים דקות משחק כן?

"אין מה לעשות, יש מאמן לנבחרת וצריך לכבד את דעותיו. אין ספק שהייתה אכזבה גדולה שלא זומנתי בעונה הקודמת. כאב לי מאד כי הרגשתי שזה הזמן בשבילי להגיע לשם, וזה לא יצא. אבל אני אוכיח למאמן שזה המקום שלי. אני מאמין שאם אמשיך בכושר שלי אני גם אגיע לשם".

נראה שגם שאר השחקנים שזומנו מקרית שמונה משמשים בעיקר לקישוט.

"אני חושב שהשחקנים שלא שיחקו עד עכשיו מקרית שמונה, יקבלו את הזדמנות שלהם במשחקים הקרובים. אין מה לעשות, יש מאמן והוא מחליט. צריך לקבל את זה. לפעמים ההחלטה נכונה ולפעמים לא. אני בטוח ששחקני קרית שמונה יזכו לשחק במשחקים הבאים".

היום אתם מתחילים את המסע שלכם בליגה האירופית מול אתלטיק בילבאו. מה נראה מקרית שמונה?

"אנחנו הולכים לשחק מול קבוצה מהטופ האירופי שמגיעה בכל שנה לליגה האירופית. לנו זאת השנה הראשונה שאנו מגיעים למפעל גדול כל כך. זאת חוויה גדולה. אני יכול להבטיח שלא נבוא לשמש תפאורה, יש לנו רצונות. נכון, הם קבוצה חזקה, אבל נבוא לשחק את המשחק של קרית שמונה ולעשות משחק טוב. נגיע קודם כל כדי לתת את הכל, לרדת מהמגרש בתחושה שכל שחקן נתן את הכל ועמד מול בילבאו שווה בשווה. כמובן שגם לגנוב שם תיקו או ניצחון לא יזיק".

הערב (22:00, ספורט1): בילבאו - עירוני קרית שמונה

אוהדי בילבאו מתכננים להניף דגלי פלסטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully