וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי לנדאו: "מצפה מהשחקנים לפרוח נוכח האתגר"

תהל אלון

19.9.2012 / 20:44

קרית שמונה תנסה להדהים בבילבאו (22:05, ספ'1) בפתיחת שלב הבתים בליגה האירופית. ביילסה: "אין לדעת למה הם מסוגלים"

עירוני קרית שמונה תחל מחר (חמישי, 22:05, שידור חי בספורט1 וספורט1 HD) את דרכה בבית ט' של הליגה האירופית במשחק חוץ קשה בסן מאמס מול אתלטיק בילבאו, שבעונה שעברה הפסידה בגמר המפעל לאתלטיקו מדריד. אחרי האכזבה בפלייאוף ליגת האלופות והפסד הליגה הראשון למכבי נתניה בשבת (1:0), האלופה הישראלית מקווה לפתיחה ברגל ימין למרות העובדה שמולה מתייצבת קבוצה עדיפה ומנוסה.

מאמן עירוני קרית שמונה גילי לנדאו. ברני ארדוב
"נצטרך להיות בשיאנו". לנדאו/ברני ארדוב

הקבוצה ערכה היום את האימון הראשון שלה על אדמת ספרד ועוד לפני כן, התקיימה מסיבת העיתונאים המסורתית. המאמן גילי לנדאו: "אני מצפה מהשחקנים שלי לפרוח לנוכח האתגר ולהשתדרג בכל הקטגוריות של המשחק. אנו מכבדים את בילבאו ועל מנת לעשות תוצאה טובה, נצטרך להיות בשיאנו. באופן אישי זה מסקרן לפגוש את מרסלו ביילסה שאימן את נבחרת ארגנטינה".

הקפטן אדריאן רוצ'ט הוסיף: "אנחנו יודעים שבילבאו פייבוריטית, אך אנחנו רוצים לעשות הכל על מנת להבקיע שער. זה הכדורגל. אתה תמיד עולה במטרה לנצח ולא משנה כמה חזק היריב, נקווה לעבוד קשה ולהוציא תוצאה טובה".

אצל האלופה מסבירים כי המפגש מול בילבאו יהיה כמובן המשחק הכי קשה של הקבוצה עד כה בהיסטוריה, אך מבהירים כי במשחק נתון הכל יכול להיות ולמרות ההתקפה הקטלנית של הקבוצה הבאסקית, הכחולים ינסו להפתיע.

בקרית שמונה לא נותנים לשני ההפסדים האחרונים (מכבי נתניה בליגה, ומכבי חיפה בגביע הטוטו) להדאיג אותם. שחקני הקבוצה חזרו ואמרו השבוע: "אין מה להשוות את הליגה האירופית לשום מפעל אחר. ההכנות הן אחרות וכך גם המתיחות, הדריכות והמוכנות. כל אחד יבוא לתת מעצמו את הכל כדי להשיג תוצאה טובה עבור הקבוצה. יחד עם זאת, מדובר בבמה טובה לכולנו וכולם יעשו את המירב".

ביומיים האחרונים צפו השחקנים בקטעי וידאו רבים ממשחקיה של בילבאו אותם ערך בקפדנות עוזר המאמן ברק בכר, בעיקר בכדי שהכחולים יכירו מצוין כל שחקן ושחקן מהקבוצה היריבה. בנוסף ייאלצו בקבוצה של לשים בצד את כל העניין שמעוררת שהותם בספרד בעיקר אצל הקהל של בילבאו שמתכנן באצטדיון מפגן תמיכה בפלסטין שיכלול דגלים ושירים.

נראה כי לנדאו ימשיך לפתוח בהרכב שעמו הוא רץ בליגה, כאשר בחוד יוצבו שמעון אבוחצירא ולאסלו לנצ'ה. הבעלים איזי שירצקי דיבר עם השחקנים בסיום האסיפה המקצועית ואמר: "למרות שלא כולם מתלבשים ומשחקים אני רוצה שתמשיך להיות שמחת חיים בקבוצה ואווירה חיובית, אל תקלקלו את זה. התחרות היא דבר חיובי".

גילי לנדאו הזהיר את השחקנים מפני ההתקפה של בילבאו ואמר: "יש להם התקפה מצוינת ומסוכנת ברמה הגבוהה של אירופה, תצטרכו לדעת להיזהר מהחלוצים שלהם, יחד עם זאת יש לבילבאו נקודות תורפה בהגנה ואת זה תצטרכו לדעת לנצל לטובתכם".

הרכב משוער: דני עמוס, אלעד גבאי, שיר צדק, סלאח חסארמה, דושאן מאטוביץ', רביד גזל, דרקו טאסבסקי, אדריאן רוצ'ט, דן איינבינדר, שמעון אבוחצירא, לאסלו לנצ'ה.

מאמן אתלטיק בילבאו, מרסלו ביילסה. רויטרס
בילבאו לא הפסידה בבית באירופה ב-11 משחקיה האחרונים. ביילסה/רויטרס

בילבאו מגיעה להתמודדות לאחר פתיחה לא טובה לעונה. הקבוצה צברה ארבע נקודות מארבעה משחקים וספגה 12 שערי ליגה. במקביל להפגנות פרו פלסטיניות, הקהל המקומי צפוי לשרוק בוז לחלוץ פרננדו יורנטה, שביקש בקיץ לעזוב את הקבוצה. יורנטה, שכבש ב-3:3 עם אספניול ביום ראשון, לא צפוי לפתוח בהרכב. איניגו פרס הפצוע לא יפתח, איקר מוניאין החלים ויהיה בהרכב.

המאמן מרסלו ביילסה אמר: "עם הזמן כמאמן למדתי שכל משחק הוא קשה ולא משנה מול מי. לכל המשחקים הרשמיים יש מבחינתי את אותה חשיבות ולא משנה מול מי אנחנו משחקים. אונם קרית שמונה היא יריבה לא מוכרת, אבל יש לה שחקנים שניחנים ביכולת טכנית גבוהה. אי אפשר לדעת למה היא מסוגלת. על החלוץ המוביל שלו, יורנטה, אמר: "לא משנה מה יקרה איתו, כרגע הכדורגל נמצא מעל הכל. אנחנו מתעסקים רק בזה".

השוער גורקה איראיסוס הוסיף: "בעונה שעברה הייתה לנו הזדמנות ללכת עד הסוף, זה היה קשה, אך הדרך הייתה מספקת. מחר זה מתחיל מחדש והמטרה שלנו היא להיות בטופ והגיע לסוף התחרות. המפעל האירופי הוא חשוב ואנחנו רוצים להינות ולעשות דברים יפים. חשוב שנדאג לעצמנו ולמה שאנחנו מסוגלים לעשות. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו ולפתוח בהצלחה את שלב הבתים. היריבה לא מוכרת? אנחנו צריכים לשחק במקסימום אינטנסיביות ועם כל האנרגיות כדי לנצח".

עד כה התקיימו בהיסטוריה של המפעלים האירופיים 14 מפגשים בין קבוצות ספרדיות וישראליות והמאזן עומד על ניצחון אחד בלבד (הפועל תל אביב על חטאפה בעונת 2007/8), שלוש תוצאות תיקו ו-10 הפסדים. בילבאו לא הפסידה ב-11 משחקי הבית האחרונים שלה במפעל האירופי בעוד הקריה לא ניצחה העונה באירופה מחוץ לישראל.

ההרכב המשוער: גורקה איראיסוס, אנדוני איראולה, קרלוס גורפגי, פרננדו אמורבייטה, צ'אבי קסטיו, אוסקר דה מרקוס, אנדר איטורספה, איקר מוניאין, מרקל סוסאטה, איסמה לופס, אריץ אדוריץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully