וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וז'ה מוריניו: "ריאל היא ריאל, אנחנו הדבר האמיתי"

גם אחרי ההפסד, מנג'ר ריאל מדריד לא מתרגש ממנצ'סטר סיטי (ג', 21:45, 5). דורטמונד מול אייאקס, ארסנל נגד מונפלייה

המתנו בסבלנות שהקיץ יחלוף, חיכינו בזמן שהקבוצות הקטנות יותר נלחמו על האפשרות להעפיל אליה, אבל מחר בערב (שלישי), סוף סוף זה קורה: ליגת האלופות חוזרת, ועוד איך חוזרת. כבר בליל המשחקים הראשון נקבל כמה קרבות נהדרים שבשביל לפתוח את התיאבון. מעל כולם כמובן עומד הקרב הענק בין ריאל מדריד המגמגמת לבין מנצ'סטר סיטי, במשחק שלדעת רבים עוד יכול להיערך גם בשלבים המאוחרים יותר של המפעל.

באותו זמן שז'וז'ה מוריניו ינסה לעצור את הנפילה המדרידאית בבית, תנסה גם מילאן, שסובלת מפתיחה גרועה משל עצמה בליגה המקומית שלה, להתאושש מול אנדרלכט ולפתוח ברגל ימין את בית ג'. באותו בית תצא זניט סנט פטרסבורג לספרד כדי לפגוש את מלאגה, בעוד בבית א' תצא דינמו קייב למשחק חוץ קשה מול פריס סן ז'רמן, כשדינמו זאגרב תארח את פורטו. בבית ב' ינסו ארסן ונגר וארסנל להמשיך במומנטום מול מונפלייה בחוץ בזמן שאולימפיאקוס תפגוס את שאלקה. קרב מסקרן במיוחד נוסף צפוי בבית ד', שם תארח דורטמונד את אייאקס. תודו שהתגעגעתם.

שחקני צ'לסי מניפים את גביע האלופות. רויטרס
ככה זה נגמר בשנה שעברה. צ'לסי זוכה בליגת האלופות/רויטרס

בית א'

פ.ס.ז' - דינמו קייב (21:45, ערוץ 5+ גולד)

הקבוצה מבירת צרפת חזרה לליגת האלופות אחרי שמונה שנים, והפעם היא כאן בכוחות מתוגברים. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי תמשיך להסתמך על סוללת הכוכבים ובראשם זלאטן איברהימוביץ', אבל גם על מאזן ביתי מצוין לאחרונה. פ.ס.ז' לא הפסידה ב-19 משחקי הבית האחרונים שלה באירופה וב-13 מהם שמרה על שער נקי.

דינמו קייב מעט מגמגת בליגה האוקראינית והיא כבר איבדה שוב את שחטאר דונייצק, שדוהרת בפסגה עם יתרון של שש נקודות. לפיכך המאמן הרוסי יורי סמין מקווה שבמפעל האירופאי הדברים יראו טוב יותר והוא יכול לשאוב אופטימיות מהכניסה לעניינים של ניקו קרנצ'אר, שכבש צמד בסוף השבוע ב-1:3 על קרפטי לבוב. האוקראינים גן ימשיכו להציג את החלוץ הניגרי המצטיין אידייה בראון ואת אנדריי ירמולנקו, ומבחינה התקפית הם בהחלט יכולים להסב נזק להגנה הפריסאית.


דינמו זאגרב - פורטו (21:45)

בקרואטיה עדיין זוכרים היטב את הקמפין הקודם של דינמו, שהסתיים במפח נפש, עם שישה הפסדים משישה משחקים ותבוסות 6:2 לריאל מדריד ו-7:1 לליון במחזורי הסיום. הקבוצה לא הפסידה מאז המינוי של המאמן אנטה צ'אצ'יץ' - 33 משחקים ברציפות - אבל מבחן כזה עדיין לא היה לה. אחרי העונה שעברה, אצל אלופת קרואטיה רוצים קודם כל להשיג לפחות נקודה אחת, אבל מקווים כמובן לנצח.

פורטו תתייצב ללא הולק הנהדר שנמכר לזניט סט. פטרסבורג, אבל האימפריה הפורטוגלית כבר הוכיחוה אינספור פעמים שהיא מסוגלת להתמודד היטב עם מכירות של הכוכבים. ז'ואאו מוטיניו עדיין כאן כדי לנווט, וסילבסטרה וארלה, חאמס רודריגס וג'קסון מרטינס בונים שלישייה קדמית מאיימת במיוחד, כך שאף פעם אסור להספיד את פורטו. הבלם רולאנדו לא ישחק בגלל הרחקה מהעונה שעברה.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
עכשיו מתחיל הדבר האמיתי. איברהימוביץ'/רויטרס

בית ב'

מונפלייה - ארסנל (21:45, ספורט1)

מונפלייה הצנועה חווה פתיחת עונה לא פשוטה אחרי הזכייה הסנסציונית באליפות בעונה שעברה, ולמשחק נגד התותחנים היא תגיע אחרי ניצחון אחד בלבד בחמשת מחזורי הפתיחה בליגה הצרפתית. מאפו יאנגה-מביווה, שקיבל מנוחה בהפסד לריימס, צפוי לחזור למרכז ההגנה במה שיהיה המשחק הראשון אי פעם של מונפלייה בליגת האלופות. הקבוצה מדרום צרפת כבשה עד כה 49 שערים במסגרות אירופאיות והיא מקווה לרשום לפחות את השער ה-50.

בצד השני הסיפור הגדול הוא כמובן אוליבייה ז'ירו. החלוץ שהוליך את החוד של מונפלייה בעונה שעברה וסיים כמלך השערים בליגה המקומית, ישחק כעת נגדה והוא עשוי לפתוח בחוד של הקבוצה האנגלית. ארסנל מגיעה מעודדת אחרי 0:2 בליברפול ו-1:6 על סאות'המפטון, לוקאס פודולסקי וסנטי קאסורלה מתחברים לאט-לאט וארסן ונגר ושחקניו בהחלט יכולים לצבור ביום שלישי שלוש נקודות.


אולימפיאקוס - שאלקה (21:45)

הקבוצה היוונית וזו הגרמנית תפגשנה לראשונה אי פעם והן יודעות שלמשחק ביניהן עשוי להיות משקל מכריע במאבק העתידי על כרטיס לשמינית הגמר. אולימפיאקוס היא קבוצת בית מובהקת, שספגה שמונה שערים בלבד ב-13 משחקי הבית האחרונים שלה בליגת האלופות, ויתרה מכך, ב-10 השנים האחרונות היא אירחה ארבע פעמים יריבות גרמניות וניצחה בכולן, תוך שהיא צוברת מאזן שערים של 3:16 במשחקים הללו. גם הפעם?

שאלקה מגיעה למשחק אחרי 0:2 בחוץ על גרויטר פורת בסוף השבוע, וכשלואיס הולטבי נראה מצוין מפתיחת העונה ומצטרף כמובן שקלאס יאן הונטלאר, שמפציץ כהרגלו. השניים הללו, ביחד עם יוליאן דרקסלר וג'פרסון פרפאן, יהיו אחראים על הניסיון למצוא את השער ה-50 של שאלקה בליגת האלופות, במה שיהיה המשחק ה-150 שלה במפעלים האירופאים.

אוליבייה ז'ירו שחקן ארסנל. רויטרס
חוזר הביתה, מול קבוצתו הקודמת. ז'ירו/רויטרס

בית ג'

מילאן - אנדרלכט (21:45)

אחרי שני הפסדים בשלושת מחזורי הפתיחה באיטליה ויכולת ירודה, מילאן והמאמן מסימיליאנו אלגרי, נואשים לניצחון. ריקרדו מונטוליבו צפוי לחזור להרכב אחרי פציעה שהשביתה אותו לכמה ימים, סטפן אל שעראווי וג'מפאולו פאציני אמורים להוביל את החוד וכל תוצאה מלבד ניצחון, כנראה תקרב את החרב עוד קצת לצווארו של אלגרי.

אנדרלכט שחוזרת לשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2006/7, נמצאת בעצמה בעיצומה של תקופה לא טובה והיא ניצחה רק במשחק אחד מחמשת האחרונים. בפעם האחרונה שהיא התארחה אצל הרוסונרי, בנובמבר 2006, זה נגמר ב-1:4 לאיטלקים והמאמן ג'ון ואן דן ברום מקווה שהפעם התוצאה תהיה שונה בתכלית. שחקן העונה בליגה הבלגית בעונה שעברה, מתיאס סוארס, עדיין לא שיחק העונה בגלל פציעה והוא ימשיך להיעדר גם מחר.

מלאגה - זניט סט. פטרסבורג (21:45)

אחרי פתיחת עונה מפתיעה למדי בליגה הספרדית, במלאגה מקווים לאחת כזו גם בהופעת הבכורה בליגת האלופות. העלייה לשלב הבתים סייע לעבות את הסגל שניזוק במהלך הקיץ וחאבייר סביולה המנוסה, שהיה אחד מאותם שחקני חיזוק, כבר הספיק לכבוש בסוף השבוע. עם שמות כמו ז'רמי טוללאן, איסקו וחואקין, ומאמן כמנואל פלגריני, מלאגה בהחלט יכולה לעלות לשמינית הגמר, אבל בשביל שזה יקרה, היא תהיה חייבת לגבור על זניט, שמתסמנת כיריבה בכירה שלה על כרטיס לשלב הבא.

הרוסים ייאלצו להסתדר ללא ארבעה שחקנים חשובים: אקסל ויטסל, דומניקו קרישיטו, סרגיי סמאק ודני, אבל הולק שהגיע לאחרונה מפורטו, כשיר וצפוי לפתוח. הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי חיזקה את עצמה בצורה משמעותית כדי להגיע רחוק בליגת האלופות העונה, והפסד ביום שלישי יהווה אכזבה ענקית עבורה.

מסימיליאנו אלגרי מאמן מילאן. רויטרס
כל תוצאה מלבד ניצחון תגדיל עליו את הלחץ בצורה משמעותית. אלגרי/רויטרס

בית ד'

ריאל מדריד - מנצ'סטר סיטי (21:45, ספורט 5)

איזה משחק ענק בכדי לפתוח עונה של ליגת אלופות, אם כי אין כל ספק שמבחינת אחד, ז'וז'וה מוריניו, היה עדיף לחכות עם זה עד שקבוצתו תתעשת קצת ותחזור לעצמה. ריאל מגיעה לחוצה למשחק לאחר שנראתה רע מאוד בהפסד הליגה 1:0 לסביליה, ובמדריד יודעים שהפסד ביתי לסיטי עלול להכניס את המערכת לפאניקה. לעומת זאת, ניצחון על אלופת אנגליה עשוי להיות בדיוק מה שצריכים בברנבאו כדי להשכיח את ההפסד ואת כל הסערה סביב כריסטיאנו רונאלדו.

"הדרך היחידה לזכות בתואר העשירי שלנו בליגת האלופות היא לשחק טוב, להתכונן טוב ולהגיע עם הרבה מוטיבציה לנצח", אמר מוריניו לקראת המשחק. "אנחנו חייבים להתאושש. כדורגל הוא אחד מענפי הספורט בו לא תמיד הקבוצה הטובה ביותר מנצחת", אמר המאמן, שהכריז לאחר ההפסד לסביליה שאין לו קבוצה כרגע. "יש לסיטי שחקנים מצויינים והם חבורה חזקה, אבל ריאל מדריד היא ריאל מדריד, אנחנו הדבר האמיתי. זה מועדון ששום תוצאה, שום גביע ושום מאמן לא יכול לשנות".

גם סיטי לא בדיוק הבריקה במשחק האחרון, אותו סיימה ב-1:1 מאכזב מול סטוק, ומאמנה, רוברטו מנצ'יני יודע שהמשימה מחר תהיה קשה. "אנחנו פותחים מול קבוצה ענקית וחייבים להיות מוכנים שזה הולך להיות מאוד קשה. יש להם שחקנים נהדרים, ונהיה חייבים לשחק מצויין בשביל לנצח". בסיטי מצפים לחזרתו של סרחיו אגוארו, שצפוי להיות כשיר לקרב הקשה מול אלופת ספרד.

מישהו שמכיר היטב את ריאל מדריד הוא שחקנה של סיטי, יאיא טורה, ששיחק בעבר בברצלונה, אבל הוא לא מחפש פתרונות אצל חבריו לשעבר לקבוצה. "אני שומר על קשר עם כמה חבר'ה שמשחקים בברצלונה, אבל אני לא צריך את העצה שלהם בכל הנוגע לריאל מדריד. הצוות של סיטי הכין אותנו מצויין למשחק, ויש לנו את כל המידע שאנחנו צריכים. המפתח להשגת התוצאה הוא לנצח בקרבות שבמרכז השדה עם צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל וסמי חדירה. זה המפתח".


דורטמונד - אייאקס (21:45, 5+)

אין כל ספק שבדורטמונד ובאייאקס לא חגגו את ההגרלה שזימנה להם את הבית הכה קשה הזה, ממנו יהיה מסובך מאוד לעלות. בקרב האלופה הגרמנית מרוצים מהעובדה שהקבוצה מגיעה לאחר ה-0:3 המרשים על לברקוזן, ומקווים שהיכולת הטובה תימשך. "מן הסתם, זה מרגיש טוב לנצח ככה לפני המשחק מול אייאקס", אמר מנג'ר דורטמונד, יורגן קלופ. "ניקח את כל הנקודות הטובות מהמשחק הזה, אבל אנחנו יודעים היטב שליגת האלופות היא דבר אחר לגמרי. אנחנו עכשיו צריכים לקבוע את הבסיס לשאר המשחקים, לשחק את הכדורגל שאנחנו צריכים לשחק, ואנחנו צריכים להראות שאנחנו מסוגלים לעשות את הדברים האלה כל שלושה ימים".

באייאקס, שלא עברה את שלב הבתים מאז 2005/6, מודאגים מהעובדה שהקבוצה תחסר את ניקולאי בוילסן, איונג אנואה וקולביין סיגת'ורסון הפצועים, אך פרנק דה בור דווקא נשמע אופטימי לקראת המשחק והבית עצמו. "אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה", אמר המנג'ר ההולנדי. "אבל לשם כך הצורה בה אנחנו חושבים חייבת להשתנות. אם זה יקרה, ונהיה בכושר, נוכל לנצח גם את דורטמונד וגם את מנצ'סטר סיטי".

יאיא טורה שחקן מנצ'סטר סיטי (ימין). Michael Regan, GettyImages
מתכונן לקרבות חשובים במרכז המגרש. טורה/GettyImages, Michael Regan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully