וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים קלהון הודיע על פרישה

המאמן שהוליך את קונטיקט לשלוש אליפויות, אימן את הנפלד ושפר ורשם 873 ניצחונות ב-40 שנות קריירה, פורש בגיל 70

ראשי מכללת קונטיקט כינסו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בה צפוי ג'ים קלהון הודיע על פרישתו מאימון. המאמן האגדי בן ה-70 מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, אך נראה שהבעיות הבריאותיות מהן הוא סובל הובילו אותו לעזוב, יחד עם העובדה שיוקון הורחקה מטורניר המכללות ב-2013 בגלל הישגים אקדמיים רעים במיוחד. שחקנו לשעבר ועוזרו כיום קווין אולי יחליפו בתפקיד.

קלהון, שנבחר להיכל התהילה של הכדורסל ב-2005, החל את הקריירה שלו על הקווים בנורת'איסטרן ב-1972, שם הפך למאמן עם הכי הרבה ניצחונות בתולדות המכללה (245) לפני שעבר ב-1986 לקונטיקט. ב-26 שנותיו כמאמן ההאסקיז זכה קלהון בשלוש אליפויות ארציות (1999, 2004, 2011), ושבע אליפויות בחטיבת הביג איסט. בסך הכל הוא רשם 873 ניצחונות בקריירה.

ב-2003 קלהון אובחן כסובל מסרטן הערמונית ואושפז, אך חזר לתפקידו שבועיים בלבד לאחר שנותח והחלים לחלוטין. בשנים האחרונות הוא סבל משורה של בעיות בריאותיות שגרמו לו להחמיץ משחקים, ולפני חודש הוא עבר ניתוח נוסף כששבר את הירך לאחר שנפל מאופניו.

תמיד אמרתי שאדע מתי שיגיע הזמן", אמר קלהון במסיבת העיתונאים. "הפציעה בירך לא הייתה אחד השיקולים, פרט לכך שהיא נתנה לי יותר זמן לחשוב, וככל שהזמן עבר השתכנעתי שהגיע הזמן לעבור לשלב הבא בחיים שלי".

בישראל קלהון זכור כמאמנם של נדב הנפלד ודורון שפר, ובין שחקני ה-NBA שעברו תחתיו בקונטיקט נמצאים גם ריי אלן, ריפ המילטון, רודי גיי, בן גורדון, אמקה אוקפור, קרון באטלר, צ'רלי וילנואבה, האשים ת'אביט, קליף רובינסון, דוניאל מרשל וקמבה ווקר.

כדורסל מכללות בוואלה! ספורט

ג'ים קלהון מאמן מכללת קונטיקט הפורש עם מחליפו קווין אולי. AP
המחליף. אולי עם קלהון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully