וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס למשלחת הנכים: "מהימים המרגשים בתולדות האומה"

המשלחת הפראלימפית שבה לקבלת פנים מלכותית. הנשיא: "ניצחון הנשמה והרוח". נתניהו: "רציתם, והפכתם לאגדה"

המשלחת הפראלימפית נחתה הלילה (בין שני לשלישי) בישראל אחרי אולימפיאדה נפלאה, והתקבלה על ידי מאות אוהדים בשדה התעופה. המשלחת שבה ארצה עם לא פחות משמונה מדליות - אחת מזהב, שתיים מכסף ו-5 בצבע ארד. גיבור המשחקים הוא כמובן נועם גרשוני, שהביא לישראל מדליית זהב היסטורית, והבוקר הוא וחבריו הגיעו לקבלת פנים חגיגית אצל נשיא המדינה שמעון פרס, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא המדינה שמעון פרס מרימים כוסית עם משלחת הנכים. קובי אליהו
קבלת פנים מלכותית. הספורטאים הפראלימפיים עם פרס ונתניהו/קובי אליהו

"זה אחד הימים המרגשים והאמיתיים בתולדות האומה שלנו", אמר פרס הנרגש. "אתם ניצחתם שתי מלחמות בבת אחת - המלחמה של עם קטן נגד עמים גדולים וחזקים, אבל כל אחד מכם היה צריך לנצח עם המעט שנותר לכם ולהגיע למקום הגבוה ביותר. זה ניצחון של הרוח, של נשמה אמיתית. זה שהבאתם לנו מדליות זה בסדר, אבל חזרתם אנשי מדליות זהב, כסף, וארד. הראתם לכל ילד במדינת ישראל מה אדם יכול לעשות כדי לנצח את עצמו, את חולשותיו, את בעיותיו, ולזכות בהכרה עולמית אדירה. אני בטוח שאתם הדבר הכי מחנך שאנחנו יכולים להגיד לילדי ישראל בעתיד הקרוב, אין דבר יותר גדול מהאדם, אין דבר חזק מרוחו, אין דבר יותר עמוק מנשמתו. זה תוכן עמנו, כך אנחנו חיים. אנחנו כל כך נרגשים עבורכם. עשיתם את זה. הבאתם הרבה תקווה, גאווה אמיתית והוכחה שכל בנאדם, כגודל רוחו".

נתניהו פנה לנועם גרשוני ואמר: "לא שיערתי שתחזרו עם כל כך הרבה מדליות. זה ריגש אותנו מאוד. כפי שאמר נשיא המדינה וכפי שהעידה בפני שרת התרבות והספורט, נועם, כשאתה עמדת שם, ושמעו את ההמנון ובכית, אני בכיתי. כל המדינה הזדהתה איתך, כי אתה ואתם מייצגים את הרוח הישראלית במיטבה. פעם היו אומרים לטיס - היום אפשר להגיד גם שהטובים לטניס. כולנו צפינו בכם, הייתם נפלאים. רוממתם אומה שלמה, ואני רוצה להגיד לכם שהמדינה הזאת קמה על סמך אמירה פשוטה: אם תרצו, אין זו אגדה. אתם רציתם, והפכתם לאגדה".

נשיא המדינה שמעון פרס עם הספורטאים הפראלימפיים ענבל פיזארו, נועם גרשוני. קובי אליהו
"אני בטוח שאתם הדבר הכי מחנך שאנחנו יכולים להגיד לילדי ישראל בעתיד הקרוב, אין דבר יותר גדול מהאדם". שמעון פרס עם פיזרו וגרשוני/קובי אליהו

שרת התרבות והספורט לימור לבנת סיפרה כי הוחלט להשוות את המענקים של ספורטאים אולימפיים לאלה של המענקים הפראלימפיים: "כולכם שווים זהב. ראש הממשלה שאל אם יש לנו תקציב לכל זה, ואמרתי שהתקציב שלנו קטן מאוד אבל לזה - לזה יש לנו תקציב".

נועם גרשוני אמר: "זה מרגש ועוצמתי ברמות מאוד גדולות. אני רוצה להגיד תודה לכל המשלחת המדהימה הזאת, ולראשי המשלחת שעשו את החוויה המדהימה הזאת. אני רוצה לחרוג ממנהגי ולהגיד מילה טובה גם לתקשורת, בזכותכם הצלחנו להגיע לכל כך הרבה אנשים במדינה. תודה למשפחות שלנו שליוו אותנו גם ברגעים הקשים, רק בשבילם כל החוויה הזאת היתה שווה את זה. אני רוצה להגיד תודה גם לעם ישראל, שנותן לנו כל כך אהבה ותמיכה, וזה עושה את כל החוויה הזאת פי עשר כוח. אני שמח שהצלחנו לייצג את המדינה בכבוד גדול. אני חושב שקטלו גם את המשלחת האולימפית יותר מדי, הם הגיעו להישגים אדירים והם ספורטאים מדהימים".

הטניסאי השראלי נועם גרשוני עם מדליית הזהב. קובי אליהו
מלא תודות לכולם. גרשוני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully