וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי זכה באליפות ארצות הברית הפתוחה

היסטוריה: המדורג רביעי בעולם זכה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלו בגיל 25 והפך לבריטי הראשון שזוכה במייג'ור מאז 1936

אנדי מארי סוף סוף עשה את זה! הטניסאי הבריטי בן ה-25 זכה הלילה (בין שני לשלישי) בתואר גרנד סלאם הראשון שלו, באליפות ארצות הברית הפתוחה, לאחר שניצח 6:7 (10), 5:7, 6:2, 6:3, 2:6 את נובאק דג'וקוביץ' בגמר, שהושפע לא מעט מהרוח החזקה ששוב נשבה באצטדיון על שם ארתור אש בניו יורק. מארי הפך לבריטי הראשון מאז פרד פרי ב-1936 שזוכה בתואר גרנד סלאם, כשגם אז פרי עשה את זה באליפות ארצות הברית הפתוחה לאחר שניצח בגמר את דון באדג' 6:2, 2:6, 6:8, 6:1, 8:10 (לא הייתה אז שיטת שובר השוויון). מארי יעלה למקום השלישי בעולם על חשבון רפאל נדאל הפצוע, מקום אליו בכל מקרה היה עולה בלי קשר לתוצאה בגמר, נובאק דג'וקוביץ' - שנפרד מהתואר אחרי שזכה בו אשתקד - יישאר במקום השני.

אנדי מארי זוכה באליפות ארה"ב אחרי ניצחון על נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
אלוף אמיתי. מארי/רויטרס

מבחינת מארי כמובן מדובר בסגירת מעגל מרגשת. כמה דיברו על חוסר האופי שלו, קראו לו לוזר אחרי ארבעה הפסדים במשחקי גמר גרנד סלאם, אבל בסופו של דבר הבריטי בן ה-25 הראה שהוא עשוי מחומרים של אלוף אמיתי כשעל אף ששמט יתרון של שתי מערכות, הצליח לעמוד על הרגליים אחרון במערכה המכרעת על האליפות כולה ולשחק את הטניס הכי טוב שלו בדיוק כשזה היה חשוב. אפשר היה לראות בסיום את ההתרגשות על פניו, על פני אימו, בת זוגו ואפילו על פניו של סר אלכס פרגוסון, שבא לתמוך.

מארי, ששכר בתחילת השנה את איבן לנדל כמאמנו, בוודאי מרגיש את משק כנפי ההיסטוריה. לנדל עצמו זכה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו ב-1984, ברולאן גארוס, לאחר שגם הוא הפסיד בארבעת משחקי הגמר הראשונים אליהם הגיע בקריירה שלו. אצל הצ'כי הנהדר זה הסתיים עם זכייה בשמונה תארי גרנד סלאם והפיכתו לאגדת טניס ענקית, סביר להניח שה"קליינט" שלו חותם על זה גם בקריירה שלו. יכול להיות שהזכייה הזו, כמובן ביחד עם הזכייה במדליית זהב באולימפיאדה, תשחרר משהו אצל מארי ותוביל אותו לזכייה בעוד תארים רבים, כולל על אדמת בריטניה בווימבלדון.

מנגד, גם נובאק דג'וקוביץ' ראוי לכל המחמאות. הוא אולי לא שיחק את הטניס הכי טוב שלו ברגע האמת, אבל הצליח לחזור מפיגור של שתי מערכות והכניס חיים בגמר שהיה נראה חד צדדי לחלוטין. נולה, שיחתום את השנה עם זכייה בגרנד סלאם אחד, בו זכה במלבורן בינואר, אמנם איבד את התואר בו זכה אשתקד, אבל הרוויח הרבה כבוד וכוח להמשך הדרך שלו כאחד הספורטאים הגדולים בטניס.

נובאק דג'וקוביץ', אנדי מארי, בסיום גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
הראה אופי ענק, אבל זה לא הספיק. דג'וקוביץ' מברך את מארי/רויטרס

מערכה ראשונה

שני הטניסאים נראו לא מרוכזים בתחילת המשחק - אולי בחסות הרוח החזקה שהקשתה על הדיוק - ונשברו במשחקוני ההגשה הראשונים שלהם תוך כדי ביצוע מאסיבי של טעויות. שבירה נוספת של מארי במצב של 2:2 ושמירה על חבטות ההגשה שלו מיד אחר כך, הוליכה אותו ליתרון מבטיח 2:4, אבל דג'וקוביץ' התעשת ובעזרת הרבה עקשנות, חזר ל-4:4. מכאן התפתח שוב משחק צמוד, נולה ומארי שמרו על משחקוני ההגשה ובמצב של 6:6, הם ניגשו לשובר שוויון. הטניס השתבח, הנקודות התארכו, טעויות נעשו ואף אחד לא הסכים לוותר. בתום 87 דקות ארוכות, היה זה מארי שניצח 10:12 ועלה ל-0:1 במערכות.

מערכה שנייה

דג'וקוביץ' נראה מתוסכל מאוד בתחילת המערכה ונשבר כבר במשחקון השני, בעוד מארי הלך על בטוח בדרך ל-0:3. מארי המשיך לשחק על בטוח ושבר שוב את נולה העצבני בדרל ל-0:4, אך דווקא מתוך התסכול הצליח הסרבי לחזור לעניינים ולשבור בחזרה בדרך ל-4:1. נולה שמר על ההגשות וצימק ל-4:2, בעוד מארי שמר על ההגשות שלו ועלה ל-2:5. דג'וקוביץ' התחיל לשחק טניס הרבה יותר חיובי, שמר על ההגשות שלו והשיג שבירה נוספת בדרך ל-5:4 והחייאת המערכה. נולה שוב שמר על ההגשה שלו וזה 5:5, אך מארי גילה הרבה בגרות ושמר על ההגשה שלו בדרך ל-5:6. מארי הצליח להשיג שבירה בדיוק בזמן ואחרי טעות לא מחויבת נוספת של נולה וזה 5:7 לבריטי.

מערכה שלישית

השניים הצליחו לשמור על ההגשות בשני המשחקונים הראשונים וזה 1:1. דג'וקוביץ' העלה את הרמה שלו, שיחק טניס מלא תעוזה, שבר, שמר ועלה ל-1:3. מארי שמר על ההגשה שלו וצימק ל-3:2 ואפילו הוביל 40:15 על ההגשה של נולה במשחקון הבא, אבל הסרבי המצוין גילה מחדש את הסרב שלו וגילה עקביות כשהוא זוכה בארבע נקודות רצופות ועולה ל-2:4. הג'וקר שוב שבר את מארי ועלה ל-2:5, כשהוא שומר על ההגשות וסוגר סיפור עם 2:6. יש לנו קרב!

מערכה רביעית

נולה המשיך במומנטום ושבר כבר במשחקון הראשון בדרך ל-0:1. הסרבי שמר על ההגשות שלו וזכה במשחקון שביעי משמונת האחרונים בדרך ל-0:2. מארי הצליח לשים סוף לרצף השלילי מבחינתו ושמר על ההגשה כדי לצמק ל-2:1. מארי השיג נקודת שבירה במשחקון הבא, אבל דג'וקוביץ', שהוזהר על ידי שופט הכיסא בגין משיכת זמן בין נקודות, הגיב מצוין ושמר על המשחקון שלו וזה 1:3. השניים המשיכו לשמור על ההגשות וזה 3:4 לסרבי. נולה פיגר 30:15 במשחקון ההגשות שלו, אבל לא התרגש וחזר בדרך ל-3:5 ואנחנו נכנסים לשעה החמישית של הקרב. נולה שוב העלה את הרמה שלו ושבר את ההגשות של מארי, 3:6 מדהים ששולח אותנו למערכה חמישית.

מערכה חמישית

לא ייאמן. דווקא מארי פותח את המערכה המכרעת בשבירה ועולה ל-0:1. מארי שמר על משחקון ההגשה שלו אחרי נקודה מרתקת ועלה ל-0:2. טירוף באצטדיון ארתור אש. הבריטי ממשיך לשמור על המומנטום ומשיג שבירה נוספת! 0:3 לאנדי מארי. הבריטי לא עמד בלחץ ונשבר בדרך ל-1:3. דג'וקוביץ' שמר על ההגשה שלו וצימק ל-3:2, אך מארי שמר על ההגשה ועוד על האפס אחרי אייס בדרך ל-2:4. דג'וקוביץ' שוב נשבר ונזקק לטיפול רפואי. מארי הגיש למשחק ועשה את זה הכי טוב שאפשר בדרך למשחקון, מערכה, משחק וטורניר.

סר אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד צופה במשחק של אנדי מארי מול נובאק דג'וקוביץ'. Clive Brunskill, GettyImages
בא לתמוך בבן ארצו והתמקם מעל ג'ודי מארי בתיבה של אנדי מארי. סר אלכס פרגוסון/GettyImages, Clive Brunskill
איבן לנדל מאמנו של אנדי מארי. Clive Brunskill, GettyImages
קר רוח כהרגלו, אפילו אחרי הזכייה. לנדל/GettyImages, Clive Brunskill
שון קונרי שחקן קולנוע. Matthew Stockman, GettyImages
גם שון קונרי הגיע לתמוך במארי ויצא מחוייך/GettyImages, Matthew Stockman
ילנה ריסטיץ' בת זוגו של נובאק דג'וקוביץ'. Matthew Stockman, GettyImages
איזה מתח. בת זוגו של דג'וקוביץ' ילנה ריסטיץ'/GettyImages, Matthew Stockman
הטניסאי הבריטי אנדי מארי המום אחרי שזכה באליפות ארה"ב. רויטרס
זה קרה. מארי בהלם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully