וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: נבחרת ישראל הגיעה לפלורידה

הנבחרת הגיעה ליופיטר, שם תשחק במוקדמות אליפות העולם מול ספרד, צרפת ודרום אפריקה. המשחקים יועברו בספורט1

נבחרת ישראל בבייסבול המריאה אמש (שבת) למוקדמות אליפות העולם בבייסבול. (World Baseball Classic, או בקיצור WBC). נשיא איגוד הבייסבול, חיים קץ, אמר: "אנחנו נוסעים למשימה החשובה ביותר של נבחרת הבייסבול, ואולי לתחרות החשובה ביותר לעם היהודי מאז דוד פגש את גוליית – לנצח במוקדמות ולשחק בחודש במארס באליפות העולם בבייסבול".

הטורניר ייערך ב-19 עד ה-23 בספטמבר, ביופיטר, פלורידה, ובו תתמודד הנבחרת מול ספרד, צרפת ודרום אפריקה. המנצח יעלה לטורניר ה-WBC, שייערך בחודש מארס הקרוב. הנבחרת תערוך שבוע של אימונים ומשחקי ראווה מול מיטב קבוצות הקולג'ים בפלורידה, לעיני מאמן הקבוצה, בראד אוסמוס, ששיחק 18 עונות בליגה הטובה בעולם, ה-MLB, בהן הרוויח מעל 40 מיליון דולר. אוסמוס יבחר את מיטב השחקנים הישראלים, והם יצטרפו לשחקנים יהודים-אמריקאים כדי להרכיב יחד את הקבוצה הטובה ביותר, ולהתמודד מול ספרד, צרפת ודרום אפריקה.

בשל חוק השבות, כל יהודי יכול לייצג את ישראל, שכן חוקי הטורניר מאפשרים לכל שחקן שהוא בעל זכאות לאזרחות ללבוש את מדיה של הקבוצה, גם אם אין לו בפועל אזרחות. אם תנצח ישראל ותעפיל לטורניר ה-WBC, היא תופיע עם חיזוק משמעותי: מיטב השחקנים היהודים מליגת ה-MLB הודיעו שבטורניר המרכזי הם מעוניינים לשחק עבור הנבחרת ובינהם קווין יוקיליס (שכבר הודיע על נכונותו לייצג את ישראל), ריאן ברון, איאן קינסלר ואייק דיוויס. אלה אינם יכולים לשחק במוקדמות מכיוון שעונת ה-MLB לא מסתיימת עד סוף החודש.

כרגע לצד הישראלים תחוזק הקבוצה ע"י כוכביMLB לשעבר (שון גרין, גייב קפלר והמאמן בראד אוסמוס), ושחקנים שבתחילת הקריירה שלהם, שמשחקים בקבוצות הבת של הקבוצות מליגת העל. לכל קבוצות ה-MLB יש כשש קבוצות בת, שנקראות "חוות הכישרון", שכן בהן מפותחים השחקנים הצעירים שלהן.

הודות לקהילה היהודית הגדולה בפלורידה, שם ריכוז היהודים כפול מהממוצע בארה"ב, נבחרת ישראל צפויה להנות מאווירה ביתית ותומכת בטורניר. קץ אמר: "יש ההתעניינות האדירה בנבחרת הן מצד קהילת הבייסבול הענקית בארה"ב והן מצד הקהילה היהודית. אפילו תנועות נוער יהודיות מוצאות בנבחרת ככלי יעיל על מנת לחבר בני נוער לישראל." הוא הוסיף: "שיחת היום בבתי כנסת בראש השנה בארה"ב היא לא האיום האירני אלא האיום מהקבוצה הספרדית".

ואולם עבור השחקנים מישראל, שאינם רגילים להיות באור הזרקורים, זו תהיה חוויה חדשה: ההצטרפות של כוכבי MLB יהודים בהווה ובעבר ועצם ההזמנה לטורניר של ישראל - מכל המדינות - זכתה לסיקור נרחב בארה"ב וגם בישראל.

כל המשחקים ישודרו חי בערוץ ספורט 1. משחק הפתיחה של נבחרת ישראל נגד נבחרת דרום אפריקה יהיה ביום ד', 19 בספטמבר, בשעה 19:00 לפי שעון יופיטר (2:00 בבוקר בלילה בין רביעי לחמישי שעון ישראל). המשחק השני של הנבחרת יהיה ביום ו', 21 בספטמבר, בשעה 13:00 (20:00 שעון ישראל). אם תעמוד ישראל בציפיות ותגיע לגמר, הוא ישוחק בשעה 13:00 (20:00 שעון ישראל) ביום א', 21 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully