וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן רוצה הישג בכוח

9.9.2012 / 7:15

המאמן הלאומי נחוש יותר מדי להוכיח לכולם שהוא פתר את בעיית בניון, המיר קיצוניות אחת ביחס לקפטן בקיצוניות אחרת, ומבזה ומחמיץ את השחקן הכי טוב שלו. חמי אוזן קורא לגוטמן לעצור את זה כאן

מעמדו ותפקודו של יוסי בניון בנבחרת ישראל אכן הפכו לבעיה מרכזית בקמפיינים האחרונים. מאמנים הלכו איתו באש ובמים, נתנו לו מקום בהרכב בלי קשר ליכולתו על המגרש ולא יצרו אצלו רעב מחודש לבוא ולהוכיח לנו, הקהל שרגיל ליהנות ממנו רק בטלוויזיה, מה הוא עדיין שווה. גם אגדות כמו בניון זקוקות לאותו רעב מחודש לבוא להוכיח, מבלי לפגוע בכבודו בדרך לשם. נבחרות טובות מישראל מבססות את עיקרון ההצלחה שלהן על ההיגיון הפשוט הזה, מבלי לדרוך על אף שחקן גדול.

קפטן נבחרת ישראל יוסי בניון. קובי אליהו
בעבר הלכו איתו באש ובמים, נתנו לו מקום קבוע בהרכב ולא יצרו אצלו רעב. בניון/קובי אליהו

אלי גוטמן, יותר מכל מאמן אחד, בחר להתמודד עם הבעיה הזו. מהרגע הראשון נראה שהוא כיוון את עצמו להישג הזה, לחותמת לפיה הוא זה שפתר הבעיה הזו ללא פחד וללא משוא פנים. אלא שנכון לעכשיו, הוא לוקח את הדברים מקיצוניות אחת לקיצוניות שנייה. במקום להתמודד עם הסיפור בדרך הכי בטוחה ואמינה, להיצמד ללא פניות לעיקרון הפשוט לפיו מי שטוב משחק ומי שבכושר פותח, גם אם קוראים לו חלילה בניון, גוטמן מבזה את הקפטן שלו, במקרה הטוב, ולא משתמש נכון בשחקן הכי טוב שלו בסגל, במקרה היותר חשוב.

העובדה שאיתי שכטר וגילי ורמוט פתחו לפני בניון באזרבייג'אן ביום שישי מלמדת שגוטמן לא ניגש לטפל בבעיה בכלים הנכונים. כדי להושיב את בניון על הספסל, אתה צריך להציג קודם כל שחקנים שמשחקים הרבה יותר ממנו או נמצאים בכושר משחק מלא יותר. במקרה של שכטר, לא כך הם פני הדברים. וגם לא במקרה של ורמוט, למרות שצבר דקות בקייזרסלואטרן. כשבניון נכנס בכל זאת אבל רק כמחליף שלישי, התברר באופן סופי שיש כאן משהו מעבר. שגוטמן לא רק רוצה לפתור את בעיית התלות בבניון, הוא רוצה גם לצאת גבר.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
לא רק רוצה לפתור את בעיית התלות בבניון, אלא גם לצאת גבר. גוטמן/קובי אליהו

שוב, קיצוניות אחת היא לא פתרון לקיצוניות אחרת. אין כיום איש בכדורגל הישראלי שלא חושב שנבחרת ישראל צריכה לתת יותר ביטוי לשלל הכישרונות שלה ולהיות פחות תלויה בבניון, אבל זה לא אומר שאתה מבטל כל כך מהר את השחקן הכי טוב שלך, הגם שהוא כבר לא בשיאו. במסיבת העיתונאים שקדמה למשחק בבאקו, גוטמן דיבר על בניון כאילו מדובר בעומר דמארי. "מחר תדעו אם הוא פותח", אמר המאמן הלאומי, למרות שכל מי שהיה בחדר ידע שזה רק משחק מילים. שבניון לא פותח, לא משנה מה יקרה. תארו לכם מה קפטן נבחרת ישראל הרגיש כאשר המאמן הלאומי משטה באנשים דרכו.

ככה לא יוצרים רעב מחודש בבניון. ככה יוצרים עלבון. ככה גם הופכים אותו למושיע מול רוסיה, אם וכאשר גוטמן ייתן לו לפתוח, בצדק, ואולי על הדרך ירוויח ניצחון מקרי. מוטב שגוטמן יעצור את זה כאן, אחרי המשחק הראשון של קמפיין המוקדמות, ויבין שההישג שלו יהיה בבניית נבחרת טובה יותר מקודמיו, נבחרת שמחזירה את אמון הציבור, ולא קונה את הרחוב דרך עשית שרירים על השחקן הכי טוב שלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully