וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים טקס הזיכרון לי"א חללי הטבח באולימפיאדה

אחרי כישלון הקמפיין להנצחת החללים בלונדון, התקיים טקס בזירת הרצח בפירסטנפלדברוק, במלאת 40 שנה בדיוק לטבח

בדיוק לפני 40 שנה נרצחו י"א הספורטאים הישראלים שנחטפו באולימפיאדת מינכן 1972, והיום התקיים טקס זיכרון מיוחד באתר האולימפי בעיר ובזירה שבה התרחש הטבח בשדה התעופה הצבאי בפירסטנפלדברוק, בהשתתפות נציגי ממשלות ישראל וגרמניה.

לקראת הטקס הורדו הדגלים בבוואריה לחצי התורן, ותמונות הקורבנות נתלו בבסיס הצבאי בעיירה. בטקס המשותף נטלו חלק כ-600 איש, ביניהם גם אתלטים גרמנים לשעבר בראשות אולריקה מייפארת, הקופצת לגובה שזכתה בזהב בגיל 16 יממה לפני הטבח.

בטקס השתתפה גם משלחת ישראלית מיוחדת של 21 איש, בהם אנקי שפיצר, אלמנתו של מאמן הסיוף אנדרי שפיצר, ואילנה רומנו, אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו, השתיים שהובילו בחודשיים האחרונים קמפיין בינלאומי לאזכור הטבח בטקס הפתיחה או הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012, שלא צלח, והטבח צוין רק בטקס נפרד של המשלחת הישראלית בבירת אנגליה. גם יו"ר הוועד האולימפי הישראלי צבי ורשביאק והמנכ"ל אפרים זינגר נכחו בטקס.

עוד השתתפו בטקס שמונה ספורטאים ניצולים מהטבח, בהם הסייפים דן אלון ויהודה ויינשטיין, הקלעים הנרי הרשקוביץ וזליג שטרוך, המאמן אברהם מלמד וכן מנהל המשלחת הישראלית דאז, שמואל ללקין. המשלחת, שאורגנה על ידי משרד החוץ, מתארחת במינכן בחסות מחוז פירסטנפלדברוק והוועד האולימפי הגרמני.

בטקס התכנסו בכירים ישראליים וגרמנים - ובראשם המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, ראש ממשלת בוואריה הורסט זייהופר, שר הפנים הגרמני הנס פטר פרידריך ונשיא הועד האולימפי הגרמני תומאס באך - לטקס משותף באתר בו התרחש הטבח, וייטעו במשותף עץ לזכרם של החללים, וכן יחנכו תערוכה מיוחדת שהופקה לרגל האירוע, המתעדת את כל שלבי החטיפה והטבח.

הפרוטוקולים מהדיון בממשלה לגבי הטבח: "איך לא שמרו עליהם?"

עמוד ההנצחה לי"א חללי הטבח במינכן בוואלה! ספורט

40 שנה אחרי: הניצולים מהטבח נזכרים ברגעי האימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully