וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: הגשם עצר את דג'וקוביץ', רודיק ושראפובה

הסרבי הוליך 0:2 במע' הראשונה מול וואינקה, האמריקאי הוליך 0:1 בשובר השוויון מול דל פוטרו, הרוסיה פיגרה 4:0 מול ברטולי

משחקי שמינית הגמר של הגברים באליפות ארצות הברית הפתוחה הופרעו הלילה (שלישי) בגלל הגשם בניו יורק, שעצר את המשחקים המאוחרים כבר אחרי זמן קצר. בין הכוכבים שייאלצו להשלים את משחקם מחר נמצאים נובאק דג'וקוביץ', מריה שראפובה ואנדי רודיק, כשמי שהספיקה להשלים את משחקה לפני הגשמים היא ויקטוריה אזרנקה שעלתה לחצי הגמר כשגברה 1:6, 6:4, 6:7 על סמנתה סטוסור האוסטרלית (7), ודויד פרר תפס מקום ברבע הגמר עם ניצחון 5:7, 6:7, 4:6 על רישאר גאסקה.

גברים

מאז הודיע כי הוא מתכוון לפרוש מהענף בתום האליפות, אנדי רודיק (20) מקבל דחיפה עוד יותר גדולה מהקהל האמריקאי. "אתה צריך להיות אידיוט כדי לא להשתמש בזה. זה יתרון ענק", הודה אלוף הטורניר מ-2003, שפגש משוכה גבוהה בהרבה (תרתי משמע) מזו איתה נאלץ להתמודד בשלושת הסיבובים הראשונים: חואן מרטין דל פוטרו (7). הארגנטינאי המצוין עצר את רצף הזכיות של רוג'ר פדרר בארתור אש ב-2009 אך מאז לא הצליח לעבור את הסיבוב השלישי, והשניים הגיעו בתוך חצי שעה לשובר שוויון, שהופסק במצב של 0:1 לרודיק בשל הגשמים.

נובאק דג'וקוביץ' (2) הספיק לשחק דקות ספורות מול מול סטינסלאס וואוינקה (19), וכשנפתחו ארובות השמיים הסרבי הוליך 0:2. האלוף המכהן של הטורניר ממש לא רוצה לסיים את 2012 עם גרנד סלאם אחד "בלבד", ואם לשפוט על פי שלושת הסיבובים הראשונים בארצות הברית, הוא מסתמן כפייבוריט די ברור. הסרבי שמט עד כה 14 משחקונים בלבד ואפס מערכות, וממש לא ברור האם השוויצרי, שינסה להשוות את הישג השיא שלו בטורניר (רבע גמר ב-2010), מסוגל להוות יריב שקול. ואווינקה אמנם ניצח את דג'וקוביץ' פעמיים, אך מאז 2007 יצא המדורג שני בעולם עם ידו על העליונה בכל תשעת המפגשים ביניהם. המנצח במשחק יפגוש ברבע הגמר את המנצח בין רודיק ודל פוטרו.

דויד פרר (4) הספיק להקדים את המבול עם ניצחון 5:7, 6:7 (2), 4:6 על רישאר גאסקה (13). הספרדי שהגיע לפחות לרבע הגמר בשלושת הגרנד סלאמים הקודמים השנה עשה זאת גם בניו יורק עם הצגה נהדרת מול הצרפתי העיקש, שהסתיימה אחרי כמעט שלוש שעות, למרות 8 שגיאות כפולות של הספרדי.

יריבו הבא של פרר יהיה המנצח בין ינקו טיפסרביץ' (8) ופיליפ קולשרייבר (19), כשהסרבי מוליך בינתיים 2:5. טיפסרביץ' נהנה עד כה מהגרלה די קלה, וכדי לשחזר את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים - רבע גמר אליפות ארצות הברית אשתקד - הוא ינסה לגבור על יריבו הגרמני, ששבר את לבבות האמריקאים כשהדיח בסיבוב השלישי את ג'ון איסנר בתום משחק נפלא.

נשים

מי שתפסה את הכרטיס הראשון לחצי גמר הגראנד סלאם היא ויקטוריה אזרנקה (1), שהצליחה לעבור את האלופה המכהנת, בדמותה של סמנתה סטוסור (7). אזרנקה, שלא הפסידה אף מערכה עד למשחק הנוכחי, ושמטה רק עשרה משחקונים נלאצה להזיע לא מעט הפעם, אך השיגה לבסוף את הניצחון עם 1:6, 6:4, 6:7 ותפסה את מקומה בין ארבע האחרונות.

המערכה הראשונה היתה כולה של המדורגת 1, שנראתה בלתי ניתנת לעצירה, ותוך 30 דקות מהירות טסה ל-1:6 קליל. אלא שמי שציפה שהמשחק הזה ייגמר בתוך דקות ספורות התבדה מאוד מהר, כשהאוסטרלית חזרה ובגדול. מערכה שנייה נהדרת של סטוסור עם 12 ווינרים סייעה לה להשוות את ההתמודדות עם 4:6, ולשלוח את המשחק למערכה שלישית.

המשחק הצמוד נמשך, השתיים התקשו לשבור זו את ההגשה של יריבתה, והגיעו לשובר שיוויון. אזרנקה נראתה בדרכה הבטוחה לניצחון כשפתחה עם 0:4 מהמם. האוסטרלית שוב לא אמרה את המילה האחרונה והגיבה עם שלוש נקודות רצופות משלה. דווקא אז ביצעה סטוסור שתי טעויות, אזרנקה מיהרה לזנק על ההזדמנות, השיגה מיני שבירה וחגגה את הניצחון הנהדר.

אזרנקה תפגוש בחצי הגמר את המנצחת בין מריה שראפובה (3) למריון ברטולי (11). הרוסיה שנמצאת בכושר מעולה חולמת לשחזר את הזכיה באליפות ב-2006, ולאחר ששמטה את המערכה הראשונה שלה בטורניר בשמינית הגמר היא בהחלט נראית עדיפה על ברטולי, עליה גברה בכל ארבעת המפגשים שלהן. אלא שהאחרונה שהספידה את הצרפתיה מוקדם מדי היתה פטרה קביטובה, שנכנעה לברטולי בשמינית הגמר בשלוש מערכות. כבר כעת, נמצאת הצרפתיה הוותיקה בעיצומו של השיג השיא שלה בפלשינג מדו (עד היום, היתה זו ההגעה לשמינית הגמר ב-2007 ו-2008), והיא זו שהוליכה 0:4 ו-15:30 במשחקון החמישי כשהגשם עצר את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully