וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר כבר ברבע הגמר באליפות ארה"ב

השוויצרי עלה ללא משחק בעקבות פרישתו של מארדי פיש הפצוע. גם ברדיך ברבע. נשים: וינצ'י הדהימה את רדוואנסקה

שלבי שמינית הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה נמשכו אמש (שני) עם כמה משחקים מעניינים ביותר. הקהל המקומי התאכזב מהידיעה על פרישתו של מארדי פיש, מספר שעות לפני משחק שמינית הגמר שלו נגד רוג'ר פדרר, כך שהטניסאי מספר 1 בעולם עלה לרבע הגמר ללא משחק.

קהל קנדי רב הגיע לארתור אש כדי לצפות במילוש ראוניץ', אלא שזה נכנע לאנדי מארי בשלוש מערכות. סרינה וויליאמס לא נתקלה בקשיים מול אנדריאה הלבקובה, ואילו אנה איבנוביץ' עשתה צעד נוסף אל עבר השלבים המכריעים אחרי שניצחה את צבטנה פירונקובה המוכשרת מבולגריה.

גברים

רוג'ר פדרר (1) עדיין לא שמט ולו מערכה אחת בעונת המגרשים הקשים. הפעם, האו גם עלה לרבע הגמר ללא משחק, בעקבות פרישתו של הגיבור המקומי מארדי פיש, מספר שעות לפני מועד המשחק. מהוועדה המארגנת של הטורניר לא נמסרו פרטים מורחבים לגבי פרישתו של פיש מעבר לציון הסיבה כ"בעיה בריאותית". פיש כבר לקח פסק זמן של חודשיים מהסבב המקצועני השנה, בגלל בעיות בקצב הלב שלו. המשחק הקודם שלו נגד ז'יל סימון הסתיים רק אחרי חמש מערכות, וכנראה היה הגורם לבעיה הבריאותית של האמריקאי.

ברבע הגמר יפגוש את תומאס ברדיך הצ'כי (6), שרשם את הישג השיא שלו באליפות ארצות הברית הפתוחה אחרי שגבר בשמינית הגמר על ניקולס אלמגרו (11) בתוצאה 6:7, 4:6, 1:6. שישחקו במשחק הראשון באצטדיון לואי ארמסטרונג. המערכה הראשונה הייתה צמודה ובסיומה ניצח ברדיך 4:7 בשובר השוויון. בשתי המערכות הבאות, הצ'כי כבר היה עדיף בהרבה מיריבו, וגם סיים את המשחק בשבירה. ברדיך גם נהנה מ-17 אייסים במהלך המשחק.

המשחק שנעל את הערב באצטדיון המרכזי הפגיש את אנדי מארי (3) עם מילוש ראוניץ' (15). האלוף האולימפי רשם את הישג השיא שלו בארצות הברית אשתקד כשהעפיל לחצי הגמר, והפעם הוא חולם רחוק יותר. בסיבוב השלישי נאלץ מארי לעבוד קשה מאוד לפני שניצח בקושי את פליסיאנו לופס, אך הפעם הוא גילה יכולת פשוט מצוינת, ניצח את הכוכב העולה מקנדה 4:6, 4:6, 2:6 ומחץ את ללבות הקנדים שביציעים כדי להעפיל לרבע הגמר בסטייל. בשלב הבא יפגוש מארי את מרין סיליץ', שדרס את מרטין קליזן הסלובקי 5:7, 4:6, 0:6.

נשים

ההפתעה של הערב הגיעה ללא ספק מכיוונה של רוברטה וינצ'י האיטלקייה, שהדהימה את המדורגת 2 בטורניר, אגניישקה רדוואנסקה במשחק שסיים את הערב אצל הנשים. הפולנייה פשוט לא הצליחה לתפקד מול יריבתה, וראתה אותה דוהרת ל-1:6 ענק כבר במערכה הראשונה. המערכה השניה היתה מעט שקולה יותר, אך האיטלקייה שוב השיגה שבירה קריטית, השיגה את הניצחון והעפילה לשלב רבע הגמר.

איטלקייה נוספת שעלתה לשלב הבא היא שרה ארני, שהפתיעה בעצמה את אנג'ליק קרבר הגרמנייה המצויינת. המערכה הראשונה היתה צמודה במיוחד, הלכה לשובר שיוויון אותו ניצחה ארני (5), ומשם והלאה המומנטום היה בצד של האיטלקייה שגברה 6:7, 3:6 בדרך לשלב הבא.

אנה איבנוביץ' הסרבית (12) עברה לראשונה את שלב שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם מאז שזכתה ברולאן גארוס בשנת 2008. באליפות ארצות הברית הפתוחה אגב, זו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לרבע הגמר. אחרי שנים של חוסר יציבות, היא ניצלה הזדמנות פז לעשות את זה אחרי שניצחה את צבטנה פירונקובה הבולגריה (55 בעולם) 0:6, 4:6.

היריבה של איבנוביץ' ברבע הגמר תהיה סרינה וויליאמס (4), שסיימה את דרכה של הצ'כית המפתיעה אנדראה הלבאקובה, וניצחה אותה 0:6, 0:6. וויליאמס, שמחפשת תואר גרנד סלאם שני ברציפות ו-15 בסך הכל, נראית בדרך הנכונה לשם, כשעד עכשיו היא הפסידה ב-12 משחקונים בלבד בארבעה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully